Tästä kyselin oikeastaan jo aiemminkin tuolla toisessa topicissa, mutta ehkä tälle voisi olla hyvä avata kokonaan oma, koska se meni osittain aiheen vierestä. Eli tarkoitus olisi asentaa OS X:n (mountain lion) ohelle Windows 7 jota varten olen hankkinut vielä WMvaren Fusionin. Koneena on powerbook pro retina 13".
Tarkoitus olisi siis nyt saada asennettua Windows siten, että voisin joko buutata suoraan käynnistyksen yhteydessä Windowsiin tai sitten käyttää Windowsia virtuaalikoneena OS X:n puolella. Toiveena olisi myös sellainen, että esim. Officen saisi asennettua, niin että se toimisi suoraan ilman Windowsin käynnistystä. Tuo "tupla-asennus" pitäisi olla mahdollista, mutta saako tuon Officen käynnistymään itsenäisesti?
Jos Fusionin ohjeista oikein ymmärsin, niin minun pitäisi seurata ohjetta kohdasta "To create a virtual machine from the Boot Camp partition". Näin myös yritin tehdä, mutta jotain ko. ohjeessa en ilmeisesti ymmärtänyt ja asennus tyssäsi heti toiseen kohtaan "Create a virtual machine in the Virtual Machine Library for Boot Camp." Eli en saanut lisättyä Boot Camp osiota kirjastoon vaan sain vain ilmoituksen "No Boot Camp disks found".
Nyt minulla on windows asennettu toimimaan tuolla WMvaren Easy Install ohjeella, mutta kuten aiemmin mainitsin haluaisin windowsin toimimaan myös suoraan buuttauksesta. Siihen liittyen olisikin vielä jokunen kysymys:
- miten hankkimani windows lisenssi suhtautuu, jos nyt poistan tuon pelkästään virtuaalina toimivan windowsin ja asennan sen uudelleen haluamallani tavalla?
- kun saan windowsin toimimaan buuttaamalla, niin pitääkö minun asentaa kaikki ohjelmat sekä virtuaalikoneeseen, että "oikeaan" windowsiin?
- voinko saada windowsiin asennetut ohjelmat jotenkin toimimaan OS X:ssä ilman virtuaaliwindowsin avaamista?
- löytyykö jostakin seikkaperäisemmät ohjeet asennuksien tekemiseen kuin mitä tuossa WMvaren ohjeessa on?
Kiitos ja anteeksi, mutta näköjään kaikki ei aina suju niin kuin suomenruotsalaisissa lifestyleohjelmissa