Heippas.
Koululuokkaan meinasin Apple teeveetä, jotta voin tykitellä keynotet suoraan puhelimelta. En taida saada vehjettä nettiin (pitää kyllä kysyä nuivalta atk-päälliköltä), mutta periaatteessa ei ole tarviskaan jos aTV:n saa liittymään automaattisesti puhelimen / pädin muodostamaan verkkoon. Onnistuukohan?
Periaatteessa voisin luoda aina verkon luurilla, ja sitten liittyä tarvittaessa siihen pädillä tai vaikka läppärilläkin joskus. Mutta että onnistuukohan Apple tv:n konffaus siten, että se liittyy automaattisesti puhelimen verkkoon jos se sen vain löytää?
Apple TV ilman internet-yhteyttä?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apple TV ilman internet-yhteyttä?
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Viimeksi muokannut jjpeltola, 12.1.2013 klo 12.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: Apple TV ilman internet -yhteyttä?
No mutta tosiaan, jos express osaa liittyä niin miksei myös aTV?? Itsekin voin expressillä testailla, joten mainio vinkki kuitenkin, jos nyt ei ihan aiheeseen osunutkaan.
Palaan asiaan.
Palaan asiaan.
-
Viesti Kirjoittaja Modifier »
Tuolla linkissä ohjeita ilmeisesti juurikin samaan tarkoitukseen.
http://macsparky.com/blog/presentwithapplet
Mac mini M4
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
"You are roaming like a lion, and you are awesome."Modifier kirjoitti:Tuolla linkissä ohjeita ilmeisesti juurikin samaan tarkoitukseen.
Niimpä!
Tuossa on vaan se juttu, että mukana on expressi luomassa sen verkon, ja joka kerta systeemi konffataan uudestaan. Itse en haluaisi expressiä mukaan (sillähän voisin tosiaan luoda jatkuvasti päällä olevan verkon, joka ei olisi internetsissä, tämä olisi oikeastaan tosi helppoa), vaan haluaisin mieluiten liittyä aTV:llä puhelimen luomaan verkkoon jolloin minulla olisi nettikin käytettävissäni jos sille olisi tarvetta.
En myöskäään haluaisi konffata aTV:tä joka fukin kerta uudestaan kun luon puhelimella verkon, vaan haluaisin liittymisen tapahtuvan automaattisesta. Tämän epäilen olevan hankalinta (voin toki olla erittäin väärässäkin; jos kerran tuo express löytää tarvittaessa puhelimen luoman verkon automaaggisesti, niin miksei myös aTV?).
Toiveena olisi siis se, että kun laitan luurista (tai pädistä) nettijaon päälle, aTV löytaisi sen samantien ja olisimme heti samassa verkossa ja tykitys voisi alkaa.
-
............
Viesti Kirjoittaja eskop »
.......
Viimeksi muokannut eskop, 8.1.2014 klo 16.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Apple TV ilman internet-yhteyttä?
No mä oon nyt tällä expressillä kokeillut täällä koulussa, enkä kyllä saa sitä liitettyä koulun verkkoon mitenkään. Joku blokkaa nettiin pääsyn, samoin joku blokkaa internetin jakamisen jos olen läppärillä kiinni ethernetin kautta. Eli koulun verkkoon en tosiaan pääse.
Nyt olen kokeillut Airport Expressin konffaamista liittymään puhelimen luomaan verkkoon, mutta se ei jostain syystä onnistu. Jatkuvasti tulee "odottamaton virhe", ja homma tyssää.
Voisin tietty luoda expressillä verkon, ilman nettiä, mutta jos liityn siihen puhelimella / pädillä tykittääkseni, ei taida netti toimia ollenkaan? Vaikka laitteissa 3G onkin?
Nyt olen kokeillut Airport Expressin konffaamista liittymään puhelimen luomaan verkkoon, mutta se ei jostain syystä onnistu. Jatkuvasti tulee "odottamaton virhe", ja homma tyssää.
Voisin tietty luoda expressillä verkon, ilman nettiä, mutta jos liityn siihen puhelimella / pädillä tykittääkseni, ei taida netti toimia ollenkaan? Vaikka laitteissa 3G onkin?
-
Viesti Kirjoittaja mikko.tarkka »
Oma yhteyspiste näytti poistavan Airport Expressin tarpeen. Hyvin toimi iPhone ATV:n kanssa.
-
Eli ei tarvitse joka kerta määrätä liittymään puhelimen verkkoon? Liittyy automaattisesti kun oman yhteyspistelöintiä laittaa päälle? Jos, niin sittenhän homma on selvä, aTV hankintaan vaan.mikko.tarkka kirjoitti:Oma yhteyspiste näytti poistavan Airport Expressin tarpeen. Hyvin toimi iPhone ATV:n kanssa.
Sain itse asiassa tuon expressinkin vihdoin konffattua toimimaan juuri noin (kuten siis eskop jo aiemmassa viestissä kertoi), jotain hämminkiä siinä kyllä aluksi oli.
-
Viesti Kirjoittaja mikko.tarkka »
Ei liity automaattisesti mulla, salasanakin täytyy naputella vaihtaessani ATV:n kotiverkosta puhelimeen. Ei mikään työläs proseduuri. Voi olla, että ATV liittyy automaattisestikin, jollet tarjoa sille toista yhteyttä välillä. Näppärästi liittyi iPadikin, kun kokeilin sillä peilata.mmmvuori kirjoitti:Eli ei tarvitse joka kerta määrätä liittymään puhelimen verkkoon? Liittyy automaattisesti kun oman yhteyspistelöintiä laittaa päälle? Jos, niin sittenhän homma on selvä, aTV hankintaan vaan.mikko.tarkka kirjoitti:Oma yhteyspiste näytti poistavan Airport Expressin tarpeen. Hyvin toimi iPhone ATV:n kanssa.
Sain itse asiassa tuon expressinkin vihdoin konffattua toimimaan juuri noin (kuten siis eskop jo aiemmassa viestissä kertoi), jotain hämminkiä siinä kyllä aluksi oli.
edit. Siis iPad wifi - iPhone Oma yhteyspiste - ATV.
Viimeksi muokannut mikko.tarkka, 21.1.2013 klo 18.23. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka