Olen hankkimassa MBA "13
Olen epäileväinen kuinka pitkälle 128GB Flash riittää. Luin, että OSX asennukseen suositellaan 60GB tilaa, jos tähän lisätään W7, ollaan aika tukossa jo.
Olen hankkimassa ulkoisen kovalevyn, mutta en halua löytää itseäni tilanteesta, että edes käyttöjärjestelmäni eivät mahdu päälevylle. Onko huoli aiheellinen?
256GB on toki vaihtoehto, mutta näillä hinnoilla välttelen tuota viimeiseen asti:]
MBA 128GB + käyttikset
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
MBA 128GB + käyttikset
Viesti Kirjoittaja jester112358 »
-
Re: MBA 128GB + käyttikset
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Kyllä käyttikset mahtuisi 128 levylle, mutta ihan oman tavaramäärän mukaan pitää olla tilaa. Vaimolla on 64G Air, jossa omaa mediaa 20-30G ja vapaana noin 5G.
Mulla 256G Air, jossa 64G osioitu Win seiskalle työasioita varten. Omaa kamaa noin 20G käyttis vie noin 20G ja vapaana noin 20G. OSX osio mulla on n.200G ja vapaana noin 70G, joten en siis mahtuisi 128 levylle tavaroineni..
Paljonko tavaraa tarvitset talteen, siitähän se on kiinni...
Mulla 256G Air, jossa 64G osioitu Win seiskalle työasioita varten. Omaa kamaa noin 20G käyttis vie noin 20G ja vapaana noin 20G. OSX osio mulla on n.200G ja vapaana noin 70G, joten en siis mahtuisi 128 levylle tavaroineni..
Paljonko tavaraa tarvitset talteen, siitähän se on kiinni...
-
Viesti Kirjoittaja dlspade »
Itsellä 128GB Airissa käyttiksen (Mountain lion) asennuksen jälkeen (ja kaikkien lisäohjelmien ja päivitysten) jäi tilaa levylle 108GB.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Asennukseen?jester112358 kirjoitti: Luin, että OSX asennukseen suositellaan 60GB tilaa,
Itse Käyttis vie alle 5 Gigaa. Sitten tarvitaan RAMmin verran tilaa sleep imagelle. Oletetaan että RAMmia on 8Gt. Oma (melkoisen kattava) ohjelma-kansio käsittää 32 Gigaa. Ohjelmien tukifileet vievät hiukan alle 9Gt:a. LIsäksi olisi hyvä olla tyhjää kymmenisen gigatavua.
Eli käyttis+sleepimage+ohjelmat+tukifileet+ varoille tarvittava tyhjä tila vie yhteensä n 64Gt tilaa.
Viimeksi muokannut adele, 21.1.2013 klo 18.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
Viesti Kirjoittaja pmalm »
Kyllä tuo 128Gt normikäyttöön riittää, mutta suosittelen verkkolevyä lisäkkeenä.
Mulla näyttää olevan tavaraa Airin levyllä 68Gt (josta 25Gt vie vmware ja iphotokirjasto 15Gt).
Asennettuna iworkin ohjelmat ja joukko muita pikkuohjelmia, joita käyttelen päivittäin. Tottahan saat vaikka minkäkokoisen levyn tukkoon, jos vain asentelet ohjelmia ja tunget kaikki mahdolliset tiedostot samalle levylle. Itse olen huomannut että verkkolevy johon tarvittaessa saa yhteyden webin kautta on ratkaissut monta ongelmaa.
Mulla näyttää olevan tavaraa Airin levyllä 68Gt (josta 25Gt vie vmware ja iphotokirjasto 15Gt).
Asennettuna iworkin ohjelmat ja joukko muita pikkuohjelmia, joita käyttelen päivittäin. Tottahan saat vaikka minkäkokoisen levyn tukkoon, jos vain asentelet ohjelmia ja tunget kaikki mahdolliset tiedostot samalle levylle. Itse olen huomannut että verkkolevy johon tarvittaessa saa yhteyden webin kautta on ratkaissut monta ongelmaa.
Riittävä määrä i-laitteita ja -vermeitä omiin ja muiden tarpeisiin
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka