Noniin, vastaan vielä tähän itselleni.Sarkka0666 kirjoitti:Sarkka0666 kirjoitti:No voi...
Toimi jo pari viikkoa kaikki hienosti, eilen sähkökatko ja kaikki sekaisin.
Zyxel P-661HNU-Fi elisan lankaverkon päässä.
Sen yritän laittaa siltaavaksi.
Siitä wan 1:stä rj45 Time Capsuleen, jonka haluan nattaamaan.
Teenkö TC n kanssa jotain aivan lähtökohtaisesti väärin?
En löydä lainkaan hiukan ylempänä neuvottuja valintoja Internet-välilehdeltä.
Menen siis AirPort-työkalulla MacBookilla tai minillä. Molemmat wlanilla TC:hen yhteydessä.
Internet-välilehdellä valittavissa
Yhdistä käyttäen: siihen olen valinnut DHCP (vaihtoeht kiinteä tai PPPoE)
DNS-palvelimet kohdassa lukee jostain syystä 192.168.1.1, en tiedä syytä
Sen alla vaalealla eri IP
Mitähän siinä Domain nimi kohdassa pitäisi lukea?
( kun käyn iPadilla katsomassa Airport-appsilla TC:n asetuksia, on kohta tyhjä.)
Mac Bookilla katsoessa näkyy vaaleana teksti, joka viittaa Elisan nettiosoitteeseen.
Verkko-välilehdeltä olen valinnut
Reitittimen tila: DHCP ja NAT
Tällä välilehdellä Verkkovalinnat -napin takaa olen valinnut
DHCP-laina 1päiv
IPv4-DHCP-alue: 192.168.1.2-200
Nyt ei ole rastia kohdassa salli NAT port mapping - protokolla.
Eikä salli oletuspalvelin kohtaan ole mitään määritelty.
Haluan ehdottomasti tuon TC : nattaamaan ja jakamaan IP:t vai voinko mitenkään muiten saada aiemminkin tässä ketjussa kuvattua EyeTV:n etäkäyttöä portin määrityksilläkään toimimaan.
Siis apua toivon.
Edit:
Epätoivo alkaa kasvaa. Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Appletuen kotikäynnistä?
Tää nyt meinaa mennä hiukan yksinpuheluksi, mutta kirjoitan vielä kun hokasin yhden muuttujan.
Pari päivää ennen dramaattista ongelmaa aiheuttanutta sähkökatkoa tein muutoksen verkkoni rakenteesa.
Aiemmin:
- zyxel siltaavana, wlani pois --> TC nattaavana --> lanilla Mac Mini ja loput langattomasti TC:ssä
pari päivää ennen muutin:
- zyzel siltaavana, wlani pois --> TC nattaavana --> Wlanilla myös Mac Mini lisäksi Airport Express siltaavana ja loput vermeet vuoroin tilanteen mukaan wlanilla TC:ssä tai AiportExpressissä.
Siis: voiko tuo ongelmani jotenkin liittyä siihen, että minun pitäisi palauttaa Mac Mini lankayhteyteyteen TC:hen, jotta osaa oikein hakea IP:t ulkoa?
Eli nyt kyllä näyttää siltä, että ongelman ydin kun yritän uudelleen laittaa Zyxel siltaavaksi ja TC nattaavaksi on siinä, että en osaa confata siihen TC:hen oikeita asetuksia, jotta osaisi hakea oikein Elisalta IP:t.
.
Ongelma ratkesi.
Zyxel siltaamaan vielä kerran.
TC:n domain nimi: saunalahti.net
eli joskus sitä tulee haettua ongelmiin ratkaisua kuin kalaa meren takaa.
Luulin oikein tosissani käyttäväni suoraan Elisan nimellä olevaa laajakaistaa, mutta sehän toki olikin Saunalahden tuplalaajakaista.
Hivenen tyhmä olo, mutta onneksi ratkesi.