Laihdutus- ja kuntoiluketju
-
Re: Laihdutus/Kuntoiluketju
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Olen valitettavasti allerginen!Erño kirjoitti:Pähkinät ja mantelit toimii!

-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Saako sitä vähän "juoksuttaa" maidolla, tollasenaan se on nimittäin aika tankeeta kamaa. Pitäisikö tuollainen nykäistä palkkarina vaiko välipalana vai miten?
Olen ruokajuomana näiden bodailujen tiimoilta pitänyt pääasiassa vettä kun se sopii tuon tunan+ananasraejuusto-sotkun kanssa parhaiten. Eräs kaveri sanoi juovansa tuon combon kera maitoa, mutta minusta ananas+maito kuulostaa ihan hirveältä yhdistelmältä.
Tässä on nyt pari päivää jäänyt lämmin lounas väliin kiireiden takia, joten olen sitten syönyt tuota em. sotkua + jälkkäriksi yhden appelsiinin. Ei se ainakaan ole oloa huonontanut...
Tänään oli kyllä aika HC päivä. Aamulla jäi bodaukset välistä mummojen takia ja menin nyt sitten päivällä. Tein ihan järjettömällä sykkeellä treenit entiseen verrattuna. Tuntui siltä, että jotkut sarjat nousivat tosi paljon kepeämmin kun piti sykkeen korkeana. Mistähän tuo mahtaa johtua?
Ainoat, jotka vähän tuottivat pinnistämistä olivat jalkaprässi ja vatsalihakset. Vatsoja koitin aluksi lämmittelyjen jälkeen tehdä vähän kovemmassa kulmassa mutta siitä mitään tullut niin piti loiventaa. Sitten alkoi taas nousta, mutta hitsinpitsi kun on surkeassa kondiksessa vatsalihakset

-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Lauantait on siinä mielessä vähän out of the question, että olen usein maaseudulla viikonloppuisin, jolloin käyn mielellään siellä kävelyllä. Saa rauhassa talsia ilman liikenteen meteliä, muita ihmisiä ja on niinku kunnon mestat dallata.Erño kirjoitti:Lauantaille ota uinti (vaikkei se mitään täysin aerobista olekaan) ja välipäivinä käy kävelyllä ulkona. Itse treenaan 7-12 kertaa viikossa, eikä yksikään reenikerta ole pelkkää aerobista. Liikun kyllä paikasta toiseen pyörällä, joten siinä tulee otettua happea.
Eli uinti välipäivinä ei olekaan good idea? Kandeeko tuo uinti sitten laittaa vaikka noiden treenipäivien punttiskäyntien perään? En mä mitää kroolia siellä meinannu vedellä vaan iha hissuksiin jos kauhois vaikka 500m taikka kilsan tuota sammakkoa.
EDIT:
Niin ja kappas vaan, sielläpä ei olekaan uima-altaissa vapaata aamuisin salin jälkeen, eli välipäivinä sinne on mentävä, jos aikoo mennä. Eihän tuo nyt varmaan hallaa tee, jos menee välipäivinä uimaan, mutta onko se järkevää, niin sitä en sitten tiedä.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Pähkinät ovat parhautta. Kerran olen saanut adrenaliinipiikin ensihoitajien toimesta, mutta silti pitää välillä kokeilla jos tuota lajiketta voisikin syödä.Spacelord kirjoitti:Olen valitettavasti allerginen!Erño kirjoitti:Pähkinät ja mantelit toimii!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
hitsinpitsi, alkoi tekemään mieli pähkinöitä.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Vedä vaan, tuleepahan sisäänhengitystä treenattua tosissaan hyvällä motivaatiolla.Spacelord kirjoitti:Olen valitettavasti allerginen!Erño kirjoitti:Pähkinät ja mantelit toimii!
-
Viesti Kirjoittaja _marge_ »
-
Joo, laitetaanko testamenttiin saajaks "Lare" vai?Lare kirjoitti:Vedä vaan, tuleepahan sisäänhengitystä treenattua tosissaan hyvällä motivaatiolla.Spacelord kirjoitti:Olen valitettavasti allerginen!Erño kirjoitti:Pähkinät ja mantelit toimii!
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ajattelin kokeilun vuoksi lisätä ravinnossa proteiinien määrää ja katsoa vaikuttaako se millään tavalla mihinkään.
-
Viesti Kirjoittaja makkisti »

-

Spacelordi voisi heittää siellä maalla vaikka kevyttä hölkkää, sivulaukkaa suuntaa vaihdellen yms. verryttelevää. Se on sopivan aerobistakin. Hiki tulee, mutta paikat ei kipeydy. On ilmaistakin vielä, eikä tarvi lillua missään kemikaaleilla kyllästetyssä altaassa.
Tänään 10 min. käsien pumppaus kuulilla, vähän vetristelyä ja 90 min. BJJ. Kolme erää ehdittiin sparratakin. Nautin täysillä, meno oli mukavan rentoa ja silti tehokasta.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja makkisti »
Aamulla heti herättyäni klo. 05 protskut naamariin, klo. 08 duunissa aamupala (puuroa + pari keittettyä kananmunaa + kahvi), klo. 11 kunnon ruoka monipuolisine lisukkeineen, klo. 14 protskut ja 15.30 salitreenit, jonka jälkeen heti protskut ja heti kotona jotain tyyliin pari ruisleipäviipaletta lisukkeineen, tahi muutama paistettu muna, tms. pientä ja illalla, ennen nukkumaan menoa protskut naamariin.
Nuo lisäravinteet sisältävät myös mm. kreatiinin, ym. muutaman vst. tuotteen...
Samaten, jos on duunissa todella fyysinen päivä, tulee vedettyä proteiinipatukka välipalaksi (42 gr proteiinia patukka).
Paino tippunut tasaseen (pienentynyt rasvaprosentti) ja patti kasvanut/kunto kohonnut ja sehän tässä onkin ideana
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pitänee kyllä jossain vaiheessa kokeilla (puhtaasta mielenkiinnosta) todellista tehokuuria, tuon rasvaprosentin pudotuksen suhteen ja ei, ei liikuntaa lisäämällä, koska sitä alkaa olla jo riittämiin, seitsämän viikkokerran määrässä, vaan äärest terveellisellä ja hiilari-minimoidulla ruokavaliolla (ainoastaan palkkariin hiilaria malton muodossa).
Tuon "hiilari-minimoidun" ruokavalion tutkin kyllä erittäin tarkkaan, ennen kuin aloitan sen, sillä pääasiahan on se, että rasvaprosentti pienenee, mutta lihasmassa ei saa kadota, eikä voimat/energiatasot huveta.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Ei ole paha pähkinä tämä kysymys: Kyllä, olen minä olen hyvä mantelinperijä.Spacelord kirjoitti:Joo, laitetaanko testamenttiin saajaks "Lare" vai?
-
Tuohon rasvaprosentinpudotusmissioon suosittelen noita metabolisia kuntopiirejä (metabolic massacre ja 300
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Mutta onko niin, että yläselkälihaksissa ei sellaista samanlaista "polttavaa" tunnetta edes taida tulla kuten esim. pohkeissa taikka reidessä? Finalisoin yläselkää alataljalla vielä ja kyllä se sinne oikeaan osoitteeseen upposi, mutta eipä ole vielä ns. jumiin mennyt yläselän lihakset.
Kulmasoutuja olen tehnyt 3x"niin paljon kuin jaksaa". Kunhan saa tuon yläselän kondikseen niin voisi harkita niitä leuanvetojakin. Mutta se on sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, on tässä sen verran läskiä vielä sulateltavana ja lihakseks muutettavana.
Aamulla rautaa Pirkkolasa ja illalla deathmetallia Semifinalissa. Täydellinen päivä.
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Joo no näin mä epäilinkin. Kainaloissa se tosiaan tuntuu, aika älytön fiilis, itseasiassa. En ole koskaan käynyt hierojalla elämässäni, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että ehkä pitäisi jossain välissä käydä. Ei sillä, että paikat olisi ihan järkkykipeät, mutta jotain sellasta snadia kankeutta tuntuu. Tai sitten vaan en venyttele kunnolla.Erño kirjoitti:Selässä, varsinkaan latseissa en ole koskaan saanut samanlaista poltetta kuin esim. ojentajille, hauiksille tai rinnalle. Kireälle ne kyllä saa ja se "pumppi" tuntuu sitten seuraavana päivänä kainaloissa.
Pitääki ens viikolla ottaa ohejlmistoon mukaan kunnon venytykset salikeikkojen jälkeen ettei ihan pökkelöidy. Ois kiva ku mawashi gerit nousis vielä syksylläki sinne jodaniin asti.
-
Venyttele vasta pari tuntia salin jälkeen. Heti treenin jälkeen venyttelystä on enemmän haittaa kuin hyötyä, samoten kuin ennen treeniä venyttelyssä.

Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Aijaa, miksi näin? Karatessa tulee venyteltyä paljon aluksi ja lopuksi, onko se sitten huono juttu?Erño kirjoitti:Mulla ei selkä kipeydy varmaan senkään takia kun painiessa tulee revittyä ja käytettyä sen verran paljon selkää, että siihen rasitukseen on jo tottunut.
Venyttele vasta pari tuntia salin jälkeen. Heti treenin jälkeen venyttelystä on enemmän haittaa kuin hyötyä, samoten kuin ennen treeniä venyttelyssä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka