O: Mac OS X 10.5 MacBookiin
Vain Applen omat tuotteet.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
O: Mac OS X 10.5 MacBookiin
Viesti Kirjoittaja leena100 »
MacBook vuosimallia 2006 Intel Core 2 Duo pyörii edelleen 10.4.11-käyttiksellä. Tilasin Applelta siihen SnowLeopard-päivitysdvd:n, mutta kone vain pyörittää levyä levyasemassa. Applen tuki antoi ohjeeksi hankkia jostain väliin 10.5-päivityksen, itse eivät sitä enää myy. Eli löytyiskö joltakulta tuommosta ja mihin hintaan?
Viimeksi muokannut kallekilponen, 25.1.2013 klo 23.46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Re: O: Mac Os X 10.5 MacBookiin
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Terve, pystyt asentamaan Snow Leopardin ns. "puhtaana" asennuksena boottamalla levy ja levytuokalulla alustamaan kovalevy, tällöin Snow Leopardin voi asentaa tyhjälle kovalevylle. Tässä asennuksessa on se huono puoli että sinulta katoaa iLife kokonaan, mutta jos tiedät että et tule tarvitsemaan iLife ohjelmia niin voit asentaa Snow Leopardin "puhtaana".
• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
-
Viesti Kirjoittaja leena100 »
Okei, jtn tuollaista olin ymmärtävinäni, kun googlailin noita mac-keskustelupalstoja...Tuhoaako toi boottaaminen myös tiedostot eli pitäisikö niistä ensin tehdä varmuuskopiot..? Olen ihan blondi tässä hommassa, kysyn varmaan tyhmiä kysymyksiä, mutta kun kannettava muuten on ihan ok,niin ei sitä viitsis vielä siirtää "vintage"-osastoon.
-
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Et kysy tyhmiäleena100 kirjoitti:Okei, jtn tuollaista olin ymmärtävinäni, kun googlailin noita mac-keskustelupalstoja...Tuhoaako toi boottaaminen myös tiedostot eli pitäisikö niistä ensin tehdä varmuuskopiot..? Olen ihan blondi tässä hommassa, kysyn varmaan tyhmiä kysymyksiä, mutta kun kannettava muuten on ihan ok,niin ei sitä viitsis vielä siirtää "vintage"-osastoon.

Kyllä, tuo kovalevyn alustaminen tuhoaa kaikki tiedostot, eli varmuuskopiot (dokut, kuvat, musiikit yms..) pitää ottaa ulkoiselle medialle esim. ulkoinenkiintolevy. Snow Leopard DVD:n boottaaminen ei tuhoa tiedostoja, vasta kun on ottanut levytyökalun käyttöön ja alustanut kiintolevyn uudelleen.
Itse tein saman hypyn aikoinaan (2006 MacBook )Tiikeristä -> Snow Leopardiin, niin otin ulkoiselle tiedostot talteen ja tein "puhtaan" asennuksen Snow Leopardilla. Tulee mukavasti nopeutta lisää ja muutenkin käyttöjärjestelmän (tässä kohdin Mac OS X) uudelleen asentaminen kannatta muistaa tehdä joskus.
• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka