Koneen kanssa onkelmaa juu. Eli akuutti ongelma tämä:
Klikkasin Java asetuksia (Ohjelmat --> lisäohjelmat). Kone sanoi, että Javaa ei ole asennettu ja ehdotti asennusta. Asensin.
Asennuksen jälkeen Java asetukset kuvaketta ei löydy enää mistään. Sitä ei enää ole. Olin jo pikakuvakkeen tehnyt, se lakkasi toimimasta. Finderista en löydä vaikka mistä etsisin.
Yritin Javaa myös uudelleen asentaa suoraan netistä ladatulla setillä. Ei apua. Ja kyllä se siellä koko ajan näyttäs nyt asennettuna olevan, koska asennushistoriassa lukee että asennettuna on OS X 2012 -006:n Java.
Koneeni tiedot:
- Mac mini (vuoden 2011 puoliväli)
- Ohjelmisto Mac OS X Lion 10.7.5
- Prosessori 2,3 GHz Intel Core i5
Toinen, pidempiaikainen ongelma on ollut ns. kernel panic, eli usein kun laitan koneen kiinni menee jumiin ja tulee virhe ilmoitus, eikä pääse pois kuin power-napista koneen sammuttamalla. Tämän vuoksi on pitänyt koko toosa viedä takuuhuoltoon, josko on itse koneessa vikaa. Tähän yhteyteen tähän liittyen lähinnä toivon näkemystä, voiko tämä liittyä tohon Java-ongelmaan vai ei.
Eli toi ilmoitus:
http://km.support.apple.com/library/APP ... 001-en.jpg
Ja tietty kernel paniikkiin liittyen voipi myös kommentoida, onko yleensä ohjelmisto- vai rautavika, että onko takuuhuoltoon vieminen ok tapa toimia - itse en paljoakaan koneesta ymmärrä eli en oikein osaa asialle mitään tehdä (ohjelmistojen pitäis olla ajan tasalla ja ulkoiset vempaimet WLAN-yhteyden takana olevaa printteriä lukuunottamatta oon irrotellut - voisko EPSON printterin ajurit tms. olla ongelma... vähä samoihin aikoihin alko ongelma esiintyä ku printterin hankin.... muistaakseni).
Olen enemmän kuin kiitollinen josko joku pysyy jotenkin jelppiin