Jotta iPhonen ja iPadin kalenterit synkronoituisivat, pitääkö käyttää molemmissa samaa iCloud-tiliä? Vai ne saako ne synkronoitua siten, että molemmilla on omat iCloud-tilinsä (ja siten ilmaiset 5GB tallennustilaa).
Olen pikkuisen sekaisin noiden Apple ID:iden kanssa. Laitteessa (ainakin iPhonessa, iPadia minulla ei vielä ole) voi ilmeisesti käyttää eri Apple ID:tä iCloudissa, Storessa sekä Game Centerissä. Minulla on parissa laitteessa (iPhone ja iPod Touch) sama tunnus Storessa, niin saan ladattua ilmaiseksi ostokset ihan Fair Play -sääntöjen mukaan. Game Center -tunnustakin olen vaihdellut kun olen välpännyt jotain pelitilejä.
Toinen kysymykseni oikeastaan on, että onko laitteen "varsinainen" Apple ID sama kuin iCloudissa käytettävä, vai voiko se vielä olla joku erillinen?
Muistaakseni kun minulla oli jossain vaiheessa sama Apple ID (taisi olla sama iCloud tunnus) kahdessa laitteessa, niin ne eivät näkyneet erillisenä laitteina Etsi Ystäväni -apissa. Etsi iPhonessa ne taisivat kuitenkin näkyä, mutta siihen pitää aina kirjautua sisään erikseen...
Eli haluaisin tilanteen, jossa iPhonella ja iPadillä on omat iCloud-tilit ja näkyisivät erillisinä Etsi Ystäväni -apissa, mutta kalenterit synkronoituvat. Onko mahdollista?
iPhonen ja iPadin kalenterien synkronointi ja Apple ID:t
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhonen ja iPadin kalenterien synkronointi ja Apple ID:t
Viesti Kirjoittaja Pedro-G »
-
Re: iPhonen ja iPadin kalenterien synkronointi ja Apple ID:t
Viesti Kirjoittaja inf »
Laitteeseen voi määrittää erikseen iCloud tilin ja sitten tilin jolla hoidetaan esim app store ostokset.
Jos perheessä on useampi henkilö joista toinen käyttää iPadia ja toinen iPhonea niin on ehkä järkevää että molemmilla on oma iCloud tili, mutta sitten Store tilinä pitää yhtä tiliä niin voi asentaa softat molempiin laitteisiin.
Samalla voi jakaa icloud.com:n kautta kalenterit näkymään molemmille, eli näät esim iphonella toisen perheenjäsenen jaetun kalenterin ja hän näkee sitten iPadilla sinun icloud kalenterisi.
Mutta jos molemmat laitteet ovat samanhenkilön käytössä on järkevämpää vain asetnaa molempiin laitteisiin samat icloud tilit ja store tilit.
Jos perheessä on useampi henkilö joista toinen käyttää iPadia ja toinen iPhonea niin on ehkä järkevää että molemmilla on oma iCloud tili, mutta sitten Store tilinä pitää yhtä tiliä niin voi asentaa softat molempiin laitteisiin.
Samalla voi jakaa icloud.com:n kautta kalenterit näkymään molemmille, eli näät esim iphonella toisen perheenjäsenen jaetun kalenterin ja hän näkee sitten iPadilla sinun icloud kalenterisi.
Mutta jos molemmat laitteet ovat samanhenkilön käytössä on järkevämpää vain asetnaa molempiin laitteisiin samat icloud tilit ja store tilit.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka