Laihdutus- ja kuntoiluketju
-
Re: Laihdutus/Kuntoiluketju
Viesti Kirjoittaja Erño »

NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Juuri tulin noin kahdeksan kilometrin lenkiltä ja vaikka kengät ja tekniikka on molemmat huonot silti ainakin toistaiseksi pystyy vielä kävelemään. Aloitin itse lenkkeilyn pitkän tauon jälkeen reilut kaksi vuotta sitten juoksemalla ihan parin kilometrin lenkkejä, kun kävin sitten kokeilemassa puolimaratonia siltä pohjalta ja maaliinkin pääsin ihan sallitussa ajasssa huolimatta reilusti päälle 120 kg painosta.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Itsepäisyydellä varustettu tyyppi, kuten minä on hyvä todiste siitä kuinka kunto nousee aika lyhyelläkin ajalla. Toisaalta olen urheillut koko nuoruuteni 18-vuotiaaksi asti. Mutta sen jälkeen olinkin pari vuosikymmentä hyvin rauhallista ja satunnaista urheilua.
Vaikka Cooperin testi on huono mittari kunnosta, kertoo se hapenottokyvystä ainakin kai jotain. Siinä pystyin nousemaan taulukossa hyvän/keskinkertaisen rajalta erinomaiseen tulokseen neljässä kuukaudessa. Nyt väitän, että kipeälläkin jalallani juoksen koska tahansa itseni erinomaisen alarajalle vähintään.
Juuri lopettelin kyykkyjumpan ja harmikseni joudun toteamaan, että oikealla, jonka kuuluisi olla parempi jalkani pystyn tekemään n. kolmasosan siitä, mitä vasemmalla...

-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tauvo alkaa jo tietää millaista se on.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Joo, mutta Tauvo ei välitä.arisel kirjoitti: ...Ehkä ikää vain on niin paljon, ettei paikat enää kestä.
Tauvo alkaa jo tietää millaista se on.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Cooperista sen verran, että kun menin armeijaan muutamia vuosia sitten (vika vuosi kun sen pystyin käymään) ja olin täysin rapakondiksessa Otaniemessä vietettyjen rilluvuosien jäljiltä, oli tulos myös sen mukainen. Taisin inttiaikana yhteensä ihan juoksemalla juosta sen alku-cooperin lisäksi kotiutus-cooperin, jossa tulos oli tuplasti parempi kuin aluksi. Tämä kaikki pelkällä pitkien matkojen kävelemisellä 6kk:ssa. Ja siis lopputuloshan oli kotiinlähdettäessä se 2500m.
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Kiitoksia inspiraatiosta!Erño kirjoitti:^^ei se yleiskunto pelkällä juoksemisella parane. Jalat vaan kipeytyy.Turha toivo, kannattaa vaan luovuttaa jo etukäteen.
Katsotaan nyt miten käy!
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
-
Jalankoukistajat taas oli niin tikissä viime viikkoon nähden, että jouduin heittämään 10kg lisää painoa, että edes tuntui jossain. Samoin selänojennukseen pistin 5kg lisää, että alkoi ns. mehut puristua. Hyvin puristui. Vatsojakin tein lankulla sarjat jotka meni just ja just loppuun (surkeaa, tiedän!) ja viimeistelin sitten vielä rutistuskoneessa ja kiertäjässä sen mitä jaksoin. En jaksanu paljoa.
Pohkeissa on alkanu tulla vähän sellasta että pitäs joko pidentää sarjaa taikka nostaa painoja. Lämppärit vedän 25kg:lla 30 toistoa ja sarjat 25 toistoa 50kg:lla. Polttelee kyllä pohkeissa kyllä mutta tuntuu siltä että pitäs pistää lisää tytinää pyttyyn kun tuntuu liika kevyeltä.
Oikeastaan ainoat, joissa en ole vielä kokenut ihan hirveätä kehittymistä tai mitään AHAA-elämyksiä, ovat rintalihakset penkissä (kapeella otteella) ja vatsalihakset. Niissä tuntuu, että on jumittunut jollekin ihan paskatasolle eikä tule sellasta fiilistä, että treeni olisi riittävää kehityksen kannalta, vaikka varmaan on jotain tapahtunutkin. Ei ole kuitenkaan yhtä selkeää linjaa kuin muussa treenissä, jossa jaksaa aina vaan paremmin ja paremmin. Mistähän tuo mahtas johtua, pitääkö alkaa tiristämään tuota rintaa jollain ristikaapelivedoilla vai onko parempia ehdotuksia?
-
Edit (haukunpa vielä noita reidenojennuksia): ihan turha liike jopa bodareille. Kyykkyä vaan eri muodoissa, sekä lantionojennuksia esim. mavessa. Ei tartte koskea noihin höpöhöpö-laitteisiin. Ammattikehonrakentajat saavat luvan käyttää noita, mutta ne käyttää puuron seassa muutakin kuin mustikkasoppaa.
Toisekseen, penkissä rinta ei kehity kapealla otteella. Kapea penkki on ojentajaliike. Vähän reilu hartianlevyinen ote on se paras rinnalle. Itse kyllä suosittelen käsipainojen käyttämistä, ainakin vinopenkissä. Tangolla penkatessa ne raskaat työnnöt, sitten tuntumat haet käsipainoilla. Väitän, että alkaa tulemaan tulosta. Ja vatsoista/coresta olen saarnannut tässä ketjussa jo paljon. Ei mitään höpöhöpö-laitteita, vaan ihan rehellisiä rutistuksia ja istumaannousuja maassa, sekä noita enemmänkin core-liikkeitä, kuten lankkuja ja vuorikiipeilijöitä.
Hittolainen, jos minä olisin ruoskimassa, niin ei kukaan valittaisi tuolla tavalla salin jälkeen.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Ei kyse ookaa väsymisestä vaan siitä, että mikä on "järkevää" ja mikä ei. Meikällä vielä viime viikolla tuo 3x25 toistoa 50kg:lla teki sellasta, että meinas vetää pohkeet ihan törkeeseen kramppiin. 25 toistoa tietysti kuulostaa paljolta, mutta olen päätellyt, että kun on sitkeestä lihaksesta kyse, niin pitää olla pitkä sarjakin. Kyllä varmaan saisin 120kg nousemaan tuon 15 toistoa, pitääkin yrittää seuraavana jalkapäivänä.Erño kirjoitti:Paljonkos sitä kokoa olikaan ukolla? Itse olin vielä alle 77kg kun puskin pohkeita 120kg:lla 3x15+15+15. Pohkeille saa laittaa aika reilusti painoa, ei ne ihan heti väsy.
Niinku oon tässäki ketjussa jo aiemmin sanonut, niin tekisin kyykkyjä kyllä jos polvi kestäisi sitä. Ei viitteis paukauttaa niitäkää vähiä, mitä siinä on kierukkaa jälellä, ihan tohjoks pelkästään siks, että joku jätkä hompussa sanoi niin. Laitteita oon vetänyt siks että, että tuota polvea ei tuu turhaan siinä paskottua.Edit (haukunpa vielä noita reidenojennuksia): ihan turha liike jopa bodareille. Kyykkyä vaan eri muodoissa, sekä lantionojennuksia esim. mavessa. Ei tartte koskea noihin höpöhöpö-laitteisiin. Ammattikehonrakentajat saavat luvan käyttää noita, mutta ne käyttää puuron seassa muutakin kuin mustikkasoppaa.
Niin, sanoin väärin, eli tarkoitin leveää otetta. Olen siis tehnyt noita vipareita myös, vähän alle 45° kulmassa vielä, että pitäs tosissaan tuntua, mutta jotenkin ei tunnu tulevan kehitystä. paholainen.Toisekseen, penkissä rinta ei kehity kapealla otteella. Kapea penkki on ojentajaliike. Vähän reilu hartianlevyinen ote on se paras rinnalle. Itse kyllä suosittelen käsipainojen käyttämistä, ainakin vinopenkissä. Tangolla penkatessa ne raskaat työnnöt, sitten tuntumat haet käsipainoilla. Väitän, että alkaa tulemaan tulosta. Ja vatsoista/coresta olen saarnannut tässä ketjussa jo paljon. Ei mitään höpöhöpö-laitteita, vaan ihan rehellisiä rutistuksia ja istumaannousuja maassa, sekä noita enemmänkin core-liikkeitä, kuten lankkuja ja vuorikiipeilijöitä.
Mites noiden vatsojen laita, pitäisikö niitä tehdä himassakin pariin otteeseen viikossa? Tästä on vähän ristiriitaista infoa kaikkialla. Jotkut tekevät joka treenikerta vatsoja salilla, jotkut vain sen kerran kuin ovat ohjelmaansa merkinneet (kuten minä, keskiviikkoisin), jotkut joka päivä himassaankin ollessa. Lankkuja pitäisi joo treenata, karatessa kun pitäisi tuo "core" olla tikissä, että lähtisi paremmin kamaa liikkeelle. Ehkäpä niitä voisi sisällyttää tuohon treeniohjelmaan punttiksellekin niin tulisi jopa tehtyäkin, kun on selkeet sävelet asian suhteen.
...paitsi jos tuloksia ei tulisi kaikesta huhkimisesta huolimatta.Hittolainen, jos minä olisin ruoskimassa, niin ei kukaan valittaisi tuolla tavalla salin jälkeen.
-
Rintaa voit koittaa aktivoida myös dipeillä, jos olkapäät kestää. Ja vipareissa kulmaa saa olla ihan kunnolla, mutta pidä kuitenkin lavat takana ja rinta pyöreänä. Lavat ei saa lähtä aukeamaan missään vaiheessa vipareissakaan. Vatsoja tekisin sinuna kahtena päivänä, mutta ei kuitenkaan peräkkäisinä.
Yleispätevä ohje on se, että kun formi on kunnossa missä tahansa liikkeessä, sen treenin saa kyllä aina tuntumaan.
Muista ottaa ruoska mukaan salille. Minä taas lähden ruoskimaan itseäni ja muita kahvakuulien parissa. OSS!
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Kantapäillä mä oonki niitä lykkinyt. Pitää koittaa omissa rajoissaan tota kyykkyy, Smithillähän toi vois olla vaikka aluks hyvä kokeilla omia rajojaan?Erño kirjoitti:Koita omien rajojen mukaan ottaa ne vapaat jalkaliikkeet mukaan siihen treenin. Jos prässiä pystyy tekemään, niin ei kyykyssäkään pitäisi olla oikein tehtynä mitään ongelmia. Sama liike, mutta prässissä voi huijata käyttämällä selkää tasapainona ja tukena. Jos ei millään lähde, niin koita tehdä prässit mahdollisiman puhtaasti kantapäillä työntämällä. Ja 15+15+15 noissa pohkeissahan tehdään siis peräkkäin, mutta vaihdetaan vähän jalan asentoa jalkaterä sisään, ulos tai suoraan. Ja kolme kertaa siis, eli 3x15+15+15.
Meinaat siis noissa pohkeissa, että tekee yhteensä 9 sarjaa? Jalkaterät ulos, suoraan, sisään? Ottaako nuo sitten niin paljon eri lihaksiin?Pitää ens viikon jalkapäivänä ladata sitten satku siihen vehkeeseen ja kattoa miten irtoo. Jos ei irtoo niin ei irtoo, oon heikko!
Ei kyllä vielä olkapäät kestä noita dippejä, mutta ehkä jossai välissä sitten niitäkin. Vipareissa oon pitänyt tosiaan sellasta jotain 35°-45°, ihan fiiliksestä riippuen. Ja joo, rinnan olen pitäny pyöreänä ja lavat takana, silloin se parhaiten tuntuu ottavankin.Rintaa voit koittaa aktivoida myös dipeillä, jos olkapäät kestää. Ja vipareissa kulmaa saa olla ihan kunnolla, mutta pidä kuitenkin lavat takana ja rinta pyöreänä. Lavat ei saa lähtä aukeamaan missään vaiheessa vipareissakaan. Vatsoja tekisin sinuna kahtena päivänä, mutta ei kuitenkaan peräkkäisinä.
Pitää ottaa nuo vatsat nyt sitten mukaan siten, että teen sekä keskiviikkoisin, että perjantaisin niitä selänojentajien lisäksi. Keskiviikkosin on ollut vakiopäivä jaloille ja keskikropalle, ml. selänojentajat ja perjantaisin ollut yläselkä- ja rintapäivä. SIinä tulee sitten yksi lepopäivä, eli torstai väliä ja sitten heti perjantaista seuraavaan keskiviikkoon asti. Varmaan ihan ok.
Ai tekin tervehditte OSSMuista ottaa ruoska mukaan salille. Minä taas lähden ruoskimaan itseäni ja muita kahvakuulien parissa. OSS!

Syy: Lainaus kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja makkisti »
Itseasiassa saanen olla eri mieltä ?Erño kirjoitti: Edit (haukunpa vielä noita reidenojennuksia): ihan turha liike jopa bodareille. Kyykkyä vaan eri muodoissa, sekä lantionojennuksia esim. mavessa. Ei tartte koskea noihin höpöhöpö-laitteisiin
Kun otan ensin kyykkyä 80 kg, 100 kg, 120 kg, 140 kg ja päälle prässiä, 160 kg, 180 kg, 200 kg, 220 kg, 240 kg ja jalat aivan tööt, niin siihen päälle kun tekee sarjan reisiojennuskoneessa, 4 x 8 toistoa, niin se lopullinen pumppi/tolkuton polte tulee reisiin siitä ja reisilihasten päiden muoto saa selvemmät piirteet (siinä polven yläpuolella, kumpaakin puolta), sekä luonnollisesti takareisiojennuksia 4 x 8 toistoa ja kaikki tämä onnistuu ihan pelkällä Fastin proteiinilla + Fitnesstukun "aminosörsseleillä"
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Joopa joo, olen siis kaukana ns. ammattikehonrakentajasta, mutta väittäisin olevani treenausintensiivisyydessäni samaa tasoa ja samalla intensiivisyydellä pyrin muutoinkin saamaan tulosta aikaiseksi, sillä kuulun henk.koht. ihmisryhmään, joka on ns. on-off tyyppiä, eli joko tehdään 200 lasissa, tai ei tehdä ollenkaan

-
Viesti Kirjoittaja Armada »
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Smithin kanssa leikkiessä pitää olla tosi tarkkana polvien kulman kanssa. Yksi helppo tapa treenata vapailla painoilla kyykkyä on tuolille/penkille istumaan laskeutuminen ja siitä nousu. Simuloi aika hyvin sitä tavoiteltavaa kulmaa ja paino pysyy kantapäillä.Spacelord kirjoitti: Kantapäillä mä oonki niitä lykkinyt. Pitää koittaa omissa rajoissaan tota kyykkyy, Smithillähän toi vois olla vaikka aluks hyvä kokeilla omia rajojaan?
Meinaat siis noissa pohkeissa, että tekee yhteensä 9 sarjaa? Jalkaterät ulos, suoraan, sisään? Ottaako nuo sitten niin paljon eri lihaksiin?Pitää ens viikon jalkapäivänä ladata sitten satku siihen vehkeeseen ja kattoa miten irtoo. Jos ei irtoo niin ei irtoo, oon heikko!
...
Ai tekin tervehditte OSS
Pohkeissa siis yksi sarja on 15 normaalia + heti perään jalkaterien asentoa sisään/ulos vaihtamalla 15. Yhteensä siis yhdessä sarjassa 45 toistoa (15+15+15) Tässä alla linkkinä nuo jalkojen asennot pohkeille:
normaali asento - http://www.youtube.com/watch?v=Gh7dXfWNzIw
ulospäin käännetty - http://www.youtube.com/watch?v=4azGr4QF7Sg
sisäänpäin käännetty - http://www.youtube.com/watch?v=1ffBg-EW6k8
Ja kyllä. Tervehtiessä, lähtiessä ja oikeastaan aika monessa muussakin tilanteessa viljellään tuota osua.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Miten takareisiä voi ojentaa? Koukistuksia varmaan tarkoitit?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
-
Eli ts. 120kg läden pitäisi vetää proteiinia 240g edestä per päivä? Miten helkkarissa tuollaisen määrän saa muka vedettyä mitenkään järkevästi pelkällä normaalilla safkalla? Meinaan, että paistijauhelihassa näyttäisi olevan 100g kohden n. 20g proteiinia, kanafileissä on vain hieman enemmän.
Mikäli mietitään, että yllä esittämälläni määrillä pitäs vetää 240g päivässä proteiinia, niin jauhelihaa pitäisi vetää päivää kohden runsaan kilon verran. Eihän tuossa oo mitää järkeä, kun rasvaakin tulee ihan pipona tuolloin.
Oonko nyt missannut jotain vai oonko ihan taukki?
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Jos tuossa painossa on paljon fläsää, eikä treenien määräkään ole ihan ammattilaistasoa, niin ei sinun välttämättä tuota proteiinimäärä tarvitse vetää. Ei rasvasolut sitä proteiinia mihinkään tarvitse. 2g / rasvaton painokilo pitäisi riittää paremmin kuin hyvin.Spacelord kirjoitti: Eli ts. 120kg läden pitäisi vetää proteiinia 240g edestä per päivä?
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
-
Sitä mä kanssa mietin, että kun on aika läski jätkä niin ei varmaa palvele etua vetää läskikilojakin kohden tuota. Pitäs vaa selvittää paljon meikän läskitön massa on, niin sillä pääsis eteepäi. Meikä on 187cm pitkä, onko tosta tiedosta jotai iloa?The raconteur kirjoitti:Jos tuossa painossa on paljon fläsää, eikä treenien määräkään ole ihan ammattilaistasoa, niin ei sinun välttämättä tuota proteiinimäärä tarvitse vetää. Ei rasvasolut sitä proteiinia mihinkään tarvitse. 2g / rasvaton painokilo pitäisi riittää paremmin kuin hyvin.Spacelord kirjoitti: Eli ts. 120kg läden pitäisi vetää proteiinia 240g edestä per päivä?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka