Teeppä meille tuosta vikari, päästään tutkimaan asiaa. Jos koet ettei asia ole akuutti niin Omien Sivujen kautta voit jättää Palvelupyynnön, ei tarvi soittaa rimpauttaa
Kiitos
Tero@SoneraPartio
Tein vikailmoituksen Omien Sivujen kautta itseasiassa jo eilen, ehkä selviän hengissä vähän aikaa vaikkei toi LTE kotosalla toimikaan.
Jos asiani ei ole akuutti, niin kauan tuon vikailmoituksen käsitteleminen kestää?
Samaa mietin ja soittelin saunalahdelle. Asiakaspalvelia kuulosti hieman tietämättömältä kun kyselin toimiiko LTE. Sitten kysyin että jos laittasit sen nopeemman netin mulle. Tuumasi vaan että sulla on kesään asti vielä edellistä sopimusta, ei voida laittaa?? Hah ei saunalahdelle näköjään maksavan asiakkaan raha kelpaa kun ei voi liittymää kalliimmaksi vaihtaa Seuraavaksi käyn elisa shopitissa kyselemässä... Palataan...
Olisikohan Saunalahdella nyt jotain tekemistä ongelmien kanssa, minulla todetusti iPhone 5:n LTE toimii, mutta normi-3G-yhteysnopeus romahti, käytössä Reilu 4G?
Delli kirjoitti:Operaattorin kohdalla lukee Saunalahti 14.1.
Pitää katsoa tuo käyttiksen uudelleen asennus, ei vain millään viitsisi sitä tehdä.
Yo! Heti kun mahdollista, iske puhelin kiinni koneeseen ja mars iTunesiin. Siinä lukee sitten, että käytössä on uusin iOS, mutta klikkaa kuitenkin sitä etsi päivityksiä nappulaa. Itse kun näin tein, niin iTunes ilmoitti löytyvän operaattoripäivityksiä ja avot, johan lähti data rullaamaan! 8)
-k
edit. kuva meshiin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut .kuStom., 30.1.2013 klo 12.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gike kirjoitti:Miten niin pingin perusteella on 4g käytössä? Itsellä DC verkossakin parempi latenssi. Tuossahan ruutukaappauksessa seisoo 3G
Kyllä siellä vaan näkyy LTE yläkulmassa
Rahiel kirjoitti:Tein vikailmoituksen Omien Sivujen kautta itseasiassa jo eilen, ehkä selviän hengissä vähän aikaa vaikkei toi LTE kotosalla toimikaan.
Jos asiani ei ole akuutti, niin kauan tuon vikailmoituksen käsitteleminen kestää?
Hyvä hyvä, asia siis etenee Omilla Sivuilla kun täräyttää meille vikailmoituksen niin käsittelemme sen noin karkeasti 2vrk sisällä, voi olla toki että käsitellään nopeamminkin
Ihan hyvin toimii LTE omassa puhelimessa Soneran liittymällä. Ainoa pettymys on se, että vaikka peittokartan mukaan kotini on Aidon 4Gn alueella, ei kenttä yllä ainakaan sisälle asti. Saa nähdä toimiiko kesällä terassillakaan. Autossa -asetuksella peittoalueen reuna on nimittäin juuri täsmälleen huoneistoni kohdalla.
Mac Mini M1 2020, Lenovo ThinkVision T27p 27" 4K, iPad Air 2, iPhone 14 Pro, Apple Watch Ultra 2 Black Cellular, Apple TV 4K, AirPods Pro 2.
Soneran kuuluvuuskartasta puuttuu ehdottomasti "sisällä/kotona" valinta. Itse olen niin LTE-alueella kuin voi vain olla ja silti kun astun ovesta sisään katoaa LTE välittömästi. Tai sitten se DC-alue on kuitenkin niin paljon vahvempi että iPhone valitsee sen LTE:n sijaan.
Kivat on nopeudet, vielä kivempaa olisi kun voisi käyttää kotonakin. Upload kun on noin 4 kertaa nopeampaa kuin omalla valokuituhässäkällä.
Delli kirjoitti:Operaattorin kohdalla lukee Saunalahti 14.1.
Pitää katsoa tuo käyttiksen uudelleen asennus, ei vain millään viitsisi sitä tehdä.
Yo! Heti kun mahdollista, iske puhelin kiinni koneeseen ja mars iTunesiin. Siinä lukee sitten, että käytössä on uusin iOS, mutta klikkaa kuitenkin sitä etsi päivityksiä nappulaa. Itse kun näin tein, niin iTunes ilmoitti löytyvän operaattoripäivityksiä ja avot, johan lähti data rullaamaan! 8)
-k
edit. kuva meshiin
OPeraattoriasetukset latautuvat kun käy vierailemassa asetukset --> tietoja- lehdellä ainakin iPadiin. iPHone5:ssä nuo SOneran LTE- asetukset olivatkin jo valmiina iOS -päiv. asent. jälk.
Käytössäni on tuo Saunalahden määräaikainen LTE-liittymä, joten pitäisi jotenkin yrittää saada myös se pelaamaan LTE-verkossa. Ehkä vierailu asetukset/tietoja-kohdassa riittää. Nyt käytössä on kuitenkin Soneran huippunopea LTE (60-75 mbps:n DL-nopeuksin). Sonera toimii yhtä nopeusti Mac Minisssä ja iPHone 5:ssa. Käsittääkseni asun sadan metrin päässä LTE-tukiasemasta joten pingit ovat monesti 10-19 ms.
Piti laittaa LTE pois päältä kun kotona pomppii 1-2 tolppaa LTE ja ei verkkoa välillä. Ei siinä sillä 3G nopeus riittää minulle mutta ärsytti että luuri on välillä verkossa ja välillä ei ole eli meni ihan ei verkkoa tilaan. Ja saan 3G ruudussa samanlaisia nopeuksia kuin LTE ruudussa. Sillä ihmettelinkin että mitä hyötyä tästä LTEstä on mutta kun kaverin iphone heittää jopa 40mb upload nopeuksia missä oma 8-9mb niin heräsi ihmetys.
Viimeksi muokannut jomppeli, 30.1.2013 klo 23.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla on ihmeellinen ja järjetön ongelma: Itselläni LTE-lisäpalvelu Saunalahdella (Reilu 4G, 50mbps) astui äsken voimaan keskiyön jälkeen. Ongelma on seuraava, ettei kotona sisällä LTE-verkko aina löydy (Hgin keskusta?!), vaan se vaihtuu 3G:ksi, silloin nettikin ei pelaa koska APN-asetuksessa pitää laittaa "internet" LTE-varten. Onko kenellään sama ongelma?
Vai pitääkö mun tosiaan vaihdella kokoajan "internet" ja "internet.saunalahti" välillä?
Samaa mietin ja soittelin saunalahdelle. Asiakaspalvelia kuulosti hieman tietämättömältä kun kyselin toimiiko LTE. Sitten kysyin että jos laittasit sen nopeemman netin mulle. Tuumasi vaan että sulla on kesään asti vielä edellistä sopimusta, ei voida laittaa?? Hah ei saunalahdelle näköjään maksavan asiakkaan raha kelpaa kun ei voi liittymää kalliimmaksi vaihtaa Seuraavaksi käyn elisa shopitissa kyselemässä... Palataan...
Ilmoittele, että jos saat jotain selville, kun ei viitsi turhaan tuota vaihtaa
Tyhmä kysymys, mutta tämmöistä LTE vipua ei vissiin ipad 3:sessa kuulu olla?
macaslak kirjoitti:Soneran kuuluvuuskartasta puuttuu ehdottomasti "sisällä/kotona" valinta. Itse olen niin LTE-alueella kuin voi vain olla ja silti kun astun ovesta sisään katoaa LTE välittömästi. Tai sitten se DC-alue on kuitenkin niin paljon vahvempi että iPhone valitsee sen LTE:n sijaan.
Kivat on nopeudet, vielä kivempaa olisi kun voisi käyttää kotonakin. Upload kun on noin 4 kertaa nopeampaa kuin omalla valokuituhässäkällä.
Otan tästä palautteen talteen, kiitos. Kuuluvuukarttamme uudistuu tässä lähikuukausina, hyvään aikaan avasit sanaisen arkkusi
Apple II kirjoitti:Sonera Partiolle semmonen kyssäri että onko surffilauta 4g paketti 'sopiva' liittymä?
Terv. Teemu
tuomaril kirjoitti:Minulla on tuo liittymä ja hyvin toimii LTE.