Macbook pro, reilu vuoden vanha on sitten päättänyt olla löytämättä omaa langatonta verkkoa. Tein pari iltaa sitten langattoman verkon, johon silloin illalla koneellani loppujen lopuksi pääsin. Nyt kone ei löydä tätä verkkoa ollenkaan, muut verkot löytää kyllä. Langattoman pitäisiä toimia ihan hyvin, koska puhelimeni löytää sen ja voi liittyä siihen. Ensiapuna olen käynnistänyt läppärin sekä modeemin pari kertaa päälle ja pois mutta tilanne ei ole muuttunut mihinkään. En googlellakaan löytänyt vastausta siihen, miksi kone ei yhtä tiettyä langatonta verkkoa edes näe, vaikka muut verkot kyllä löytää..Modeemi on joku perus zyxel, Soneran netin kautta saatu. Edellisessä kämpässä oli welho ja ei koskaan ongelmia langattoman kanssa.
Kiitos jo näin etukäteen..
MacBook ei löydä omaa WLANia
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook ei löydä omaa WLANia
Viesti Kirjoittaja amaroq13 »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 8.2.2013 klo 0.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Macbook ei löydä omaa WLANia
Viesti Kirjoittaja Lare »
Lähettäähän tukisema verkon nimeä (SSID)?
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Onnistuuko jos napsautat langattoman verkon kuvakkeesta, valitset "Join other network" ja kirjoitat verkon nimen sekä valitset salaustavan?
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja amaroq13 »
Kiitos vastauksesta, kokeilin tuotakin muttei löytänyt. Tilanne on nyt se, että nyt kone löysikin verkon ja näköjään toimii nyt ainakin ihan hyvin. Voiko ongelma olla modeemissa ja siinä kuinka "vahva" signaali on? Joka tapauksessa kiitän ja kumarran, ja toivon, että ongelmasta ei tule toistuva.
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Tottakai jos kone ei ole verkon kantoalueella, se ei näe verkkoa. Mutta hyvä jos toimii, langattomien verkkojen ongelmat on monesti niitä henkimaailman hommia.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Avovaimollani on vähän sama ongelma.
Kotona on Huawei mokkula -> A-Link 3G router: SSID näkyvillä, WPA2 personal, AES yms.. ei palomuuria, eli kaikki toimii. Minun MacBook (2007) yhdistää joka ikinen kerta, mutta avokin MacBook Pro (2012) ei aina. Tässä on vielä semmoinen että minun MacBook löytää verkon, mutta hänen ei löydä ollenkaan tätä verkkoa. (Molemilla on kannettavat alle 2M alueella reitittimestä. Meillä molemilla on iPhonet ja ne yhdistävät heti ja netti toimii. Voiko olla mahdollista että minulla kun on palomuuri päällä MacBookista ja hänellä ei, niin vika on siinä? Ei minun mielestä. Entäs tuo WLAN salaus, AES vai TKIP, kumpi parempi?
Ajatusta siitä että avokin MacBook Proossa olisi emolevyssä tai verkkokortissa vika on käynnyt mielessä.. näääh. Sitten tuo rakas A-Link. Vaihtoon?
System Preferences -> Network -> poista Airport ja lisää listalle on kokeiltu, mutta vika ilmenee harvakseen.
Kotona on Huawei mokkula -> A-Link 3G router: SSID näkyvillä, WPA2 personal, AES yms.. ei palomuuria, eli kaikki toimii. Minun MacBook (2007) yhdistää joka ikinen kerta, mutta avokin MacBook Pro (2012) ei aina. Tässä on vielä semmoinen että minun MacBook löytää verkon, mutta hänen ei löydä ollenkaan tätä verkkoa. (Molemilla on kannettavat alle 2M alueella reitittimestä. Meillä molemilla on iPhonet ja ne yhdistävät heti ja netti toimii. Voiko olla mahdollista että minulla kun on palomuuri päällä MacBookista ja hänellä ei, niin vika on siinä? Ei minun mielestä. Entäs tuo WLAN salaus, AES vai TKIP, kumpi parempi?
Ajatusta siitä että avokin MacBook Proossa olisi emolevyssä tai verkkokortissa vika on käynnyt mielessä.. näääh. Sitten tuo rakas A-Link. Vaihtoon?
System Preferences -> Network -> poista Airport ja lisää listalle on kokeiltu, mutta vika ilmenee harvakseen.
• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka