Edellinen hyvin palvellut boxini D-Link DSL2640B sanoi sopparit irti ja nyt on väliaikaisesti käytössä Saunalahden kotiboksi (BeWan) jossa on sisässä mahtava Elisan firmis ja takaa sen, että oikein mitään konfigurointeja ei pääse itse tekemään.

Boksilta haluaisin siis mahdollisuuksia omaan konfigurointiin esim. langattoman verkon salauksen suhteen ja mac-filtteröinnin osalta.
Alustavasti olen tiiraillut seuraavia vaihtoehtoja:
- Telewell TW-EAV510
- Telewell TW-EA515(b)
- D-Link DSL-2640B (uudempi versio edesmenneestä yksilöstäni)
D-Linkin tuotteeseen olen ollut tyytyväinen, mielestäni konfigurointi oli melko selkeää nettiselaimen kautta.
Kommentteja otetaan vastaan, onko jokin muu malli/valmistaja jonka tuote kannataisi ottaa vakavasti harkintaan? Olen valmis sijoittamaan purkkiin maksimissan n. 200 euroa periaattella "köyhän ei halpaa kannata ostaa".
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Nykyinen ADSL-liittymäni on 10/1M ja näyttäisi siltä että sisääntuleva kaista on hieman hidastunut Saunalahden boksiin siirtymisen jälkeen (SaunaMittarilla mitattuna boksin nopeus D-Linkillä 10,4Mbps ja Saunalahden boksilla 10,1 Mbps). Ero on kuitenkin niin pieni, että käytännön tasolla sillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta...