Tekemisiä
-
Re: Tekemisiä
Viesti Kirjoittaja Lare »
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
-
- Ylläpitäjä
-
Itse vuoro on kyllä vasta iltapäivällä, mutta hyvä se on käydä ensin työvoima-infossa.
-
Viesti Kirjoittaja WizardRamses »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja WizardRamses »
Mihin menossa?tuomaril kirjoitti:Venytän unirytmiä päin pyllyä että pysyn yöllä sitten lentokoneessa hereillä. 8) 8) 8)

-
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Ei taida paljon vaihtelua tulla nykyiseen ruokavalioontuomaril kirjoitti: Hyvää ruokaa luvassa!
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kanaa, lammasta, riisiä jne.
-
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Jahtasitko kumpaakin ryhmääPeitsamo kirjoitti:No mutta kylläpäs kylillä oli liikkeellä varsin viehättäviä neitosia ja salskeita miehiä
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Osumaprosentti kasvaa kyllä tuolla taktiikalla.Jussi68 kirjoitti:Jahtasitko kumpaakin ryhmääPeitsamo kirjoitti:No mutta kylläpäs kylillä oli liikkeellä varsin viehättäviä neitosia ja salskeita miehiä
-
-
-
-

-
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Ihminen ei ole vielä oppinut kulkemaan pystyssä - siitä selkävaivatarttula kirjoitti:^^Valitettava tosiasia vaan on, että suurin osa selkävaivoista paranee itsekseen. Joissain harvoissa tapauksissa leikkauksesta on toki apua, mutta veitsen alle ei hevin kannata hakeutua. Olet vissiin juuri sellainen väliinputoaja, jolle ei ole tarjota mitään nopeaa parannusta. Mikäli selkääsi ei koskaan ole kuvannettu MRI-kuvauksella, kannattaa sellainen jossain vaiheessa tehdä. Se kertoo, onko siellä jotain, minkä kirurgin veitsi voisi parantaa. Todennäköisesti ei ole.
Useimmat selkävaivaiset hyötyvät eniten siitä, että itse huolehtivat vartalon lihasten (erityisesti vatsa- ja selkälihakset) kunnosta. Juu, ihan ITSE ! Se vaatii vähän vaivannäköä, mutta lopputulos on sitten parempi, kuin pilleripurkista noudettuna.
joihin todella voi vaikuttaa paljon kun ei vain ole kulumista tai
leikkausta vaativista muutoksista kysymys. Saunan lauteilla
jalta seinälle - siinä meikämannen ehkäisy lumbagolle.
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Juuri oli tuosta töissä puhetta yhden lähdettyä pitkän konkkaamisen jälkeen hakemaan lisätietoa - tuli takaisin ehdottoman työntekokiellon kanssa ja kuulemma menee heti leikkaukseen; olipa miettinyt kuukausia mennäkö lääkäriin vai ei. Jos naisia kohdellaan tuolla tavalla, niin ei ihme, että suomalaiset miehet kuolevat työnsä ääreen - ja sitten ihmetellään "kun ei se mennyt lääkäriin!"Anniel kirjoitti:Nyt on käyty lääkärissä ja saatu reseptit 600mg Buranaan ja 1g Panadoliin sekä 1+10 lähete fysioterapiaan.
Jäi kuitenkin "tutkimuksesta" sellainen olo että en ollut tarpeeksi kipeä ja en täyttänyt tiettyjä kriteereitä, joten ilmeisesti mua ei sitten vaivaa mikään. Tai ainakaan mitään ei tutkita kun selkäkivut kuulemma paranee itsestään kuudessa viikossa. Kysyinkin lääkäriltä että eikö useamman vuoden selkäongelmiin pitäisi sitten puuttua. Tämän jälkeen alkoi moraalisaarna miten niin monet selkävaivaiset jäävät sänkyyn makoilemaan ja polttamaan tupakkaa, jonka jälkeen oli pakko todeta että en polta ja että olen tämänkin viikon tehnyt töitä, joten makoilemaankaan ei ole kovasti ehtinyt. Siinä vaiheessa oli kyllä vahvasti sellainen olo että ei tässä hoideta minua henkilönä vaan jotain keskimääräistä tilastotapausta. Vaivihkaa nimilapusta tarkastin ettei kyseessä vaan ollut vaikkapa harjoittelija, terveyskeskuslääkäri siinä kyllä luki.
Fysioterapialähetteenkin sain vasta kun itse vienosti kysäisin että olisikohan siitä apua. Tästä seurasi varsinainen fysioterapiahehkutus siitä miten valtavan paljon parempia fysioterapeutit ovat hoitamaan tällaisia vaivoja kuin lääkärit. Minä tietty tässä vaiheessa ajattelin että et sitten heti lyönyt tuota lähetettä käteen...
Jäi vaan hieman ihmetyttämään se että näin suhteellisen nuorena olis kiva jos paikat pysyisivät kunnossa ja apua ongelmiin saisi ennen kuin ne ovat niin isoja että tarvitaan leikkausta tai muuta isoa operaatiota. Niinä harvoina kertoina kun lääkäriin pitää mennä tuntuu kuitenkin siltä että pitäisi olla vielä paljon pahemmassa kunnossa saadakseen apua.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Suomalainen terveydenhuolto on surkeassa jamassa.
Ja tuolta melko tuore Vinouman kommentti sopii tähän kuin nyrkki silmään:
vinouma kirjoitti:Siis suomalainen mieshän ei lääkäriin mene, muuta kun pää kainalossa!Erño kirjoitti: Kuulostaa kyllä ihan aivotärähdykseltä. Kannattaa käydä lääkärillä.
Tämä pätee ainakin minuun, sillä alaselkäni toisinaan kipeytyy ja käy hankalaksi ihan kävellessä, mutta jopa muutama vatsalihasliike poistaa kivun viikoiksi. Siis yhden kerran tehtynä, mikä oli ensimmäisellä kerralla havaittuna melkoisen hämmentävää, mutta olen kokeillut muutamaan kertaan uudestaan ja aina tuntuu toimivan.arttula kirjoitti:Useimmat selkävaivaiset hyötyvät eniten siitä, että itse huolehtivat vartalon lihasten (erityisesti vatsa- ja selkälihakset) kunnosta. Juu, ihan ITSE ! Se vaatii vähän vaivannäköä, mutta lopputulos on sitten parempi, kuin pilleripurkista noudettuna.
Aikanaan salibandya pelatessa repesi pari jännettä kaatuessa, ja ennen tutkimuksen aloittamista yksityisen terveysaseman lääkäri kysyi millainen lisenssi minulla on - vastattuani "Superlisenssi" hän kirjaimellisesti hieroi käsiään ja alkoi kirjoittaa tutkimusmääräyksiä...Tauvo kirjoitti:^ Minulla kävi niin, että yksityisellä lääkäriasemalla suurinpiirtein kuola valui lääkärillä ja oli varaamassa lähes kymppitonnin hintaista leikkausta, kunnes kieltäydyin ja sanoin haluavani toisen mielipiteen. Se toinen mielipide tuli lopulta 3kk hoitotakuuajan umpeutumisen jälkeen kunnalliselta puolelta. Pistettiin pois leikkausjonosta. Toinen olkapää liikkuu edelleen huonommin kuin toinen, mutta mitään kipuja ei ole ollut oikeanlaisen jumppaohjelman jälkeen. Olen tyytyväinen ja säästin ison kasan rahaa.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Järkyttävät nettisivut heillä. Herää kysymys onko kyseinen sivusto lisäarvoa tuomassa informaation etsimiseksi, vai pelkästään saakutti kankea mainos.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka