WhatUpDoe kirjoitti:...
Olen sen verran vanhanaikainen, että minulla on yhä tallella hieman semmoista, jota kunniaksi kutsutaan. Jos mulla olisi huoltofirma ja päämieheni (Apple) harrastaisi tommosta takapuoli, niin mä sanoisin sellaselle päämiehelle "soronoo". Nielisin mieluummin sen (huomattavankin) rahallisen tappion, kuin riskeeraisin konkurssin huonosta julkisuudesta ja/tai mahdollisista oikeusjutuista.
Jos olisin asekauppias, niin en mä Pohjois-Koreaankaan myisi vaikka mitä maksaisivat. Tietäisin nimittäin että ne rahat on kirjaimellisesti revitty kärsivän kansan selkänahasta. Montako nälkäistä saisi ruokittua yhden ammuslaatikon hinnalla?
JOS asian laita tosiaan on niin kuin WhatUpDoe sanoo, niin kyllä on SCF:lläkin peiliin katsomista. Ja paljon. Miksi piilottelevat, valehtelevat ja kiertelevät, eivätkä sano suoraan että "no kun Apple käski"? Pelastaisivat naamansa hitsinpitsi soikoon, kun vielä voivat.
Eikä se ole pelkästään Applen takuuhuoltajana kun SCF on saanut kyseenalaista julkisuutta. Kyllä siinä ovat muutkin merkit edustettuina.
Ei ole sitäpaitsi kuluttajan asia soittaa vihaisena Applelle. Lainsäädäntö on sellanen että kuluttaja soittaa MYYJÄLLE. Myyjä sitten soittaa kenelle soittaa (jos soittaa). Nykyään kuitenkin kaikki firmat syyttelevät toisiaan ja lopulta koettavat sysätä syyn täysin kuluttajan omaan niskaan ("ite oot kastellut sen"). Puhelimet eivät muuten ole ainoa asia, joista kuluttajia syyllistetään. Asiakkaan syyllistäminen koskee aivan kaikkea nykyään. Digibokseista ("vika on sinun boksissasi, sinun kuuluu palauttaa tehdasasetukset ja virittää kanavat udelleen") nettiliittymiin ("sinulla on huonolaatuinen välipiuha seinästä modeemiin, vaihda piuha ja buuttaa modeemi"). Pientä ihmistä pompotetaan. Pelkäävätkö kaikki firmat tuota suurta ja mahtavaa Applea niin paljon, etteivät uskalla toimia oikein ja syyttää suoraan Applea ja heidän takuumenettelyjään?
On oikeastaan ihan hyvä että tällaiset asiat nostetan pöydälle ja vaahdotaan iltapäivälehdissä. Kyllä nyt perhana takuuhuollon pitää TOIMIA, eikä vain lätkäistä luurin joka nurkkaan niitä yliherkkiä kosteusindikaattoreita jotka reagoivat jo hieman normaalia tanakampaan pieruun, ja sitten luulevat voivansa pestä kätensä kokonaan koko jutusta.
Tollanen meno menee ehkä läpi jossain kehitysmaassa, mutta täällä meilläpäin kuluttajat iskevät vastaan. Ja kuluttajat käyttävät aivan yhtä likaisia keinoja kuin puhelinvalmistajakin: He syyttävät puhelinvalmistajaa VILPISTÄ. Ja he ovat oikeassa. Siis mikäli asian laita tosiaan on noin kuin WUD sanoo.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.