Sen verta mielenkiintoinen tapaus, että tuli sen myötä itsekin tänne rekisteröidyttyä! Iltalehden sivuilta bongasin uutisen ja googlettelulla tuli tämä ketju nopeasti vastaan.
Heti ensimmäisenä tulee mieleen, että vaikka moni on täällä parjannut SCF Huollon toimintaa ja päätöstä niin itse ihmettelen enemmän ylipäätänsä Applen huoltopolitiikkaa ja takuuehtoja joita SCF joutuu oman lausumansa mukaan noudattamaan tai joutuu itse maksamaan väärin asiakkaille vaihtamansa laitteet. Jos Apple on tosiaan määrännyt takuun raukeamaan liittimen liiasta "liasta" niin eihän se oikein voi olla! Ei laitteen käyttäjältä voida olettaa sitä, että puhelin pidetään suljetussa pussissa ja etenkin kun kyseessä on noin iso ja suojaamaton liitin niin kyllähän se pakollakin normaalissa käytössä kerää likaa. Kummassakohan on sitten enemmän vikaa: Applen järjettömissä huoltomääräyksissä vai SCF:n munattomassa toiminnassa yrittää saada huoltoa asiakasystävällisemmäksi?
Mutta taas Iltalehden sivulla olevasta kuvasta pääteltynä eihän tuo liitin ihan normaalilta näytä. Kun sitä taas vertaa tästä viestiketjusta löytyviin käyttäjä tobyas:n jälkeenpäin liittimistä ottamiin kuviin niin ne eivät näytäkään niin pahoilta enkä niiden perusteella sanoisi laitteessa olevan takuun ulkopuolista vikaa. Mutta jos kyseessä on tosiaan sittenkin tuo huollon väittämä liittimen hapettuminen niin sitten takuun raukeamisen voisi ymmärtää. Hieman vain ihmetyttää miksei ole suoraan voitu kirjoittaa huoltolähetteeseen "liittimessä hapettumaa" vaan käytetty "liittimessä pinttymää" tms. jonka voi ymmärtää monella tavalla...
Tässäkin ketjussa on paljon ihmetelty sitä, kun takuu on voitu evätä juurikin tuohon liittimeen vedoten jolla ei yhteyttä ole puhelimessa olevaan softavikaan, joten korjataat jos olen väärässä, mutta itse olen ymmärtänyt niin että takuun raukeamisen aiheuttavalla vialla ei tarvitsekaan olla yhteyttä takuunalaiseen vikaan? Esimerkiksi puhelin tippuu ja näyttöön tulee halkeama jolloin mitään takuunalaistakaan vikaa ei huolleta ennenkuin näyttö on korjattu?
Väittivätkö muuten huollossa, että puhelimen sisälläkin on hapettumaa ilman, että puhelimen olivat edes avanneet vai miksi jälkeenpäin on otettu avatustakin laitteesta kuvat? Itse en ainakaan niissä mitään siihen viittaavaa näe. Tosin eikai koko puhelimen tarvitsekaan olla hapettunut, jotta voidaan kosteuteen vedota...
Joka tapauksessa tsemppiä taisteluun!

Ainakin on huomiota saanut ja toivottavasti saisi tämän myötä Applen järkeistämään takuuehtojaan sekä huollot käyttämään hieman maalaisjärkeä toiminnassaan.