Joko Intel-mäcki on käytössä Sanomilla
-
Joko Intel-mäcki on käytössä Sanomilla
Viesti Kirjoittaja macisti »
-
Re: Joko Intel-mäcki on käytössä Sanomil
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Äläs sa. Voi se toisaalta olla aitokin. Aika harva lukija on pätevä edes koko asiaa funtsimaan. Ja kysyttäessähän voi aina sanoa, että on leikitty Photoshopilla.Jamac kirjoitti:Tuskin käyttävät laittomia Internetistä imuroituja käyttöjärjestelmiä. Todennäköisemmin joku on leikkinyt Photoshopilla.
Tosin mulla ei nyt ole Nyttiä käsillä jotta voisin antaa oman, erittäin asiantuntevan arvioni siitä kumpi vaihtoehto näyttäisi kuvan perusteella niinku todennäköisemmältä ja silleen.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Reckless »
En mä kuitenkaan usko, että sanoman väki käyttäisi netistä poimittuja laittomia käyttiksiä.
Mikähän Dell kuvassa mahtaa olla?
edit. Katsokaapas sitä toista tietokonetta siinä samalla aukeamalla. Onko se iMacci? OS X siinäkin näyttää pyörivän.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »

-
Viesti Kirjoittaja Mac_Veikka »
TOTTA!A.J. kirjoitti:Ja on hyvin yleistä että graafikko iskee kuvaan os kympistä kuvakaappauksen, jos tarvitaan kuvaa tietokoneen ruudusta. On helppoa ottaa vain omasta ruudusta shotti
-
Viesti Kirjoittaja applebook »
Kun tuota kannettavaa tarkkaan katsoo, niin ainakin mun silmiin näyttää, että näytön kuva olisi siihen erikseen lisätty.
Jos ne on tuon OS X:n halunneet välttämättä kuvaan, niin miksi ei samantien Applen konetta?[:|]
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tämä minuakin on aina kummastuttanut...aina pitää laittaa joku ruma PC jossa on Macin ruutu...laittaisi kaikki kerralla Applea...ja jos eivät halua mainostaa, saa Macista merkin Photoshopattua pois siinä missä PC:stäkin...applebook kirjoitti:Kannessa ainakin on jokin macci ja Applen näppis.
Kun tuota kannettavaa tarkkaan katsoo, niin ainakin mun silmiin näyttää, että näytön kuva olisi siihen erikseen lisätty.
Jos ne on tuon OS X:n halunneet välttämättä kuvaan, niin miksi ei samantien Applen konetta?[:|]
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
-
Viesti Kirjoittaja iHanaa »
No voi herran jestas sentään! Nuohan ovat luultavasti jostain kuvapankista poimittuja kuvituskuvia, tuskin siinä juttua tehdessä tulee mietittyä onko siinä kuvassa nyt mäkki vai pc, kunhan fiilis on oikea. En oikein jaksa uskoa, että ko. juttua varten olisi erikseen mitään kuvia otettu, kuvapankista kuvat ja niistä vaan tehty kollaasi.kallekilponen kirjoitti:Tämä minuakin on aina kummastuttanut...aina pitää laittaa joku ruma PC jossa on Macin ruutu...laittaisi kaikki kerralla Applea...ja jos eivät halua mainostaa, saa Macista merkin Photoshopattua pois siinä missä PC:stäkin...applebook kirjoitti:Kannessa ainakin on jokin macci ja Applen näppis.
Ja eikö se nyt ole aivan sama mitä koneita siellä on, suurin osa ihmisistä ei äkkivilkaisulla näe mitään eroa vaikkapa PowerBookin ja jonkun Dellin kannettavan välillä.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Hohhoijjakkaa. Nimenomaan näin. Hupaisaa että joku näitä jaksaa aina mystifioida, mutta kun on itse näitä x kpltta tehnyt niin voin vakuuttaa että selitys on juuri tuo mitä hra iHanaa esittää.iHanaa kirjoitti:No voi herran jestas sentään! Nuohan ovat luultavasti jostain kuvapankista poimittuja kuvituskuvia, tuskin siinä juttua tehdessä tulee mietittyä onko siinä kuvassa nyt mäkki vai pc, kunhan fiilis on oikea. En oikein jaksa uskoa, että ko. juttua varten olisi erikseen mitään kuvia otettu, kuvapankista kuvat ja niistä vaan tehty kollaasi.
On tavallista että ilmoon tarvitaan kuva tietokoneesta, tuiki tavallista on että se kuva otetaan kuvapankista (niissä mithän apple-kuvia ole, eikä ole paljon tarviskaan: geneerinen kone on paras näissä, designlaite olisi outo tavallisen ihmisen silmässä). Pelkkä PC on kuitenkin passiivinen ja tylsä, se personoidaan laittamalla siihen asiakkaan webbisivu: paste into & distort. Mistäs sellainen saadaan? Itse en lähde jolkotamaan lähimmän PC:n luokse kirjastoon, vaan otan sen omasta työpöydästä, niin ne tekee muutkin. Tämä on arkirutiinia. Lopputuloksena syntyviä virtuaalihybridejä näkyy siellä sun täällä koko ajan.
PS. Nyt kun on tuo VPC yhdessä koneessa, saatan kyllä vastedes jaksautua ottamaan ao. ruutukaappaukset sillä. Jyrkkä ehkä.
-
Viesti Kirjoittaja gold »
Kyseessä siis kuvaustilanne, jossa windows-ruutu lisätty kuvaan jälkeenpäin. Näitä näkee tosi paljon, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Käytetäänhän muuten Salatuissa Elämissäkin iBookeja, tosin niin, ettei Applen merkki vahingossakaan vilahda ruudussa

Tuosta OS Xmäisyydestä sen verran, että kun vaihtaa Windowsiin oikeanlaisen taustakuvan, laittaa taskbarilla autohiden, ja lataa koneeseen ilmaisen ObjectDockin, käyttis näyttää täsmälleen os x:lle. Kuitenkin lähinnä niinkuin se vertauskuvallinen vitsi siitä, kun Ladaan vaihdetaan jalopuuratti ja nahkainen vaihdekepin nuppi... tai naiselle silikonit. Tuntuu ja näyttää hyvältä, mutta kyyti ei muutu miksikään.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Juu, näinkin on kyllä. Mutta sama "laiskuus" siinä on takana, nehän on mainostoimiston omia läppäreitä niissä kuvauksissa, Vaioa ei lähdetä kaupasta hakemaan. Mutta tuo OS X:mäisyys ei kyllä toteudu noin, kuvattavaankin koneeseen liitetään nimittäin display-kuva aina jälkikäteen, sitä kun on aika vaikea kuvata toimivasti muun valaistuksen kanssa.gold kirjoitti:Varsinkin ulkomaisisten lehtien ohjelmisto- yms mainoksissa käytetään hirveästi Macin läppäreitä, joissa "pyörii" mainostettava softa Windowsin päällä. Tämä on ihan puhtaasti sen vuoksi, että muilta valmistajilla ei taida löytyä riittävän tyylikästä läppäriä, jonka voisi pistää mainoksiin. Mun mielestä ihan totta. jne .
-
Viesti Kirjoittaja Reckless »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Itse törmäsin juuri hiljattain lehtikuvaan, jossa oli muistaakseni Puolustuvoimien komentaja, jolla oli pc:ssä auki OS X

Onhan nuo "alan harrastajan" silmään ihan "hauskoja", mutta väitän, että 98% kuvan nähneistä ei a) osannut kiinnittää asiaan huomiota b) ei muuten vain kiinnittänyt asiaan huomiota.
Itse olen ollut kerran mainoskuvauksissa, joissa oli PB pöydällä ja jälkitöissä siihen laitettiin windows, koska OS X näytti tuottajan mielestä vieraalta tavalliselle ihmiselle. Välillä siis näinkin päin.
-
Viesti Kirjoittaja vilma76 »
Itse teen mm. just kyseisen kaltaista vilunkia työkseni eli upotan kuvapankista ottamaani pc-läppärin näyttöön kuvakaappauksella ottamani esim. nettisivuston kuvan. Näin siksi, että kuvapankeissa usein on vain pc:n kuvia ja mun työkone nyt sattuu oleen Mac
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Eli kerron näin AD:na kaikille, että älkää toki luottako siihen mitä kuvassa näette, nykyään alkaa olla jo varmaan harvinaisempaa manipuloimattomuus kuin manipulaatio. [A]
24" iMac 10.5.2
2,4GHz Intel Core 2 Duo
4 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
-
Viesti Kirjoittaja ERA »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka