Tässä huomasin muuttaessani Dockin sijaintia ja vaihtamalla taustakuvan "solid" väriksi, että tuohon ns. normaalille dockin paikalle näytön alhaalla keskelle on n. 20 mm päähän alareunasta jäänyt sellainen n. 130 mm pitkä ja pari milliä leveä tummempi kaistale. Samanlaista tummempaa aluetta on havaittavissa vasemmassa alakulmassa, mutta hiukan pienenpänä esiintymänä.
Hyödyntäessäni kuvien katselua koko näytöllä huomasin myös sen, kuinka tuo yläpuolella oleva Finder "bari" on "polttanut" koko olemuksellaan itsensä ruutuun. Oikein lähemmin tarkasteltuani näin siinä jopa Finder sanan ja omppu -merkin.
Pitäisikö näistä nyt sitten olla huolissaan? Jos nämä ns. esiintymät lisääntyy ja vahvistuvat, eivätkä katoa millään, niin olisiko soitto Applen kuumalinjalle paikallaan?
voe voe... [:S]
Pikselit palaa kiinni ?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Pikselit palaa kiinni ?
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
-
Re: Pikselit palaa kiinni ?
Viesti Kirjoittaja Hene1 »
Käsittääkseni tuo on "normaali" ilmentymä niissä näytöissä joissa se ylipäätään on mahdollinen. Palaneen kuvan pitäisi mennä omia aikojaan pois, esimerkiksi näytön ollessa pimeänä. Parempilaatuisissa LCD-näytöissä tällaista ei tapahdu ollenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja spn »
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Jos näytössä tosiaan lukee "Finder", niin konehan on silloin ollut käytännössä käyttämätön. Ehkä kannattaisi säätää siten, että ainakin näyttö menee nukkumaan varsin lyhyen odotusajan jälkeen.
Applen tukisivuilla olen muistaakseni löytänyt artikkelin, jossa käsiteltiin LCD-näytölle tarttuvia kuvia. Ilmiö ei ole läheskään niin yleinen kuin kuvaputkien kanssa, mutta jos kuitenkin jotakin tarttuu niin pari vuorokautta sammutettuna pitäisi hoitaa ongelma.
--Ari
Applen tukisivuilla olen muistaakseni löytänyt artikkelin, jossa käsiteltiin LCD-näytölle tarttuvia kuvia. Ilmiö ei ole läheskään niin yleinen kuin kuvaputkien kanssa, mutta jos kuitenkin jotakin tarttuu niin pari vuorokautta sammutettuna pitäisi hoitaa ongelma.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja Nanu »
Sama juttu mulla iMacin kanssa, eli pikselit palaa näyttöön kiinni. [:O] Ongelma kyllä korjaantuu itsekseen melko nopeasti (ainakin mulla).
iMac G5 2.1 GHz
-
Viesti Kirjoittaja Pahannes »
Itse ainakin lähettäisin takaisin, jos tuollainen ilmiö näyttööni ilmestyisi. Ihmiset tuntuvat lähettävän Applelle takaisin tavaraa _todella_ pienten vikojen takia ja tuo on kyllä ainakin minun silmissäni todella suuri vika, jota en hyväksyisi millään.
Olihan kyse iMacisi näytöstä? Kuinka kauan kone on ollut käytössä? Melko kuralaatuisilta alkaa hompun puheiden perusteella nuo iMacit kuulostamaan.
Olihan kyse iMacisi näytöstä? Kuinka kauan kone on ollut käytössä? Melko kuralaatuisilta alkaa hompun puheiden perusteella nuo iMacit kuulostamaan.
MacBook Pro C2D 2,33GHz | Mac mini 1,25GHz + Eizo L568-ASK | iPod nano 2 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Kone on ostettu joskus heinä/elokuu vaiheessa, joten käytössä on ollut jo about 4 kuukautta. Tuon vaalean yläpalkin nyt voi sietää kun se bari on siinä melkeinpä aina. Pidin koneeni sammuksissa koko yön niin näyttäisi ainakin nuo tummat ilmentymät kadonneen miltei kokonaan.Pahannes kirjoitti:Itse ainakin lähettäisin takaisin, jos tuollainen ilmiö näyttööni ilmestyisi. Ihmiset tuntuvat lähettävän Applelle takaisin tavaraa _todella_ pienten vikojen takia ja tuo on kyllä ainakin minun silmissäni todella suuri vika, jota en hyväksyisi millään.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka