Mikä mäkki minulle?
-
Mikä mäkki minulle?
Viesti Kirjoittaja Appleboy »
Vaihtoehdot, joita olen tutkiskellut Varimportin sivuilta:
Apple iMac G5 20" 2.1GHz
PowerMac G5 Dual Core 2.0GHz
Käyttötarkoitus lähinnä Indesignin, Illustratorin, Photoshopin, Lightwave 3D:n ja netin käyttö. Mites tuon iMacin näytönohjaimen laita on?
"...upea uusi PCI-Express ATI Radeon X600- tai XT-näytönohjain, jossa on 128 Mt tarkoitukseen varattua näyttömuistia ja uusi, huipputehokas järjestelmäarkkitehtuuri..."
Vai odotanko hetken...?
P.S. Ja uuden tullessa kotiin, niin tämä vanha lähtee myyntiin. Speksit alla.
Power Mac G4, 533 MHz, 1Gt, 40Gt
-
Re: Mikä mäkki minulle?
Viesti Kirjoittaja Reiko »
-
T: Kerran iMacin omistaja ja ehkä pian toisenkin kerran.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Velipojalla on uusin 17" iMac kotikoneena ja minulla Dual core 2,3GHz duunikoneena. Jos miettisin kotikonetta, valitsisin iMacin. iMacin näytönohjain riittää hommiisi paremmin kuin hyvin. PowerMacissa on nopeampi järjestelmäväylä jne.
Uusi iMac on kyllä hemmetin nopea ja kiva peli (ja tuo 20" vähän nopeampi).
Mutta jos tiedät, että hankit uuden näytön vuoden parin sisällä, niin kannattaa miettiä sitä PowerMacia, ehkä...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Kotikoneeksi olen hankkimassa, mutta "oikeita" duuneja sillä meinaan tehdä kuten tähänkin mennessä. Tulee vaan sellainen olo, että iMac on lyhytikäisempi tarpeisiini, kun meinaan sen laajennettavuuden kannalta...AppleFarmer kirjoitti:Tuleeko kone kotikäyttöön? Mielestäni iMac olisi ehkä parempi vaihtoehto silloin. Jo PowerMacin fyysinen koko on aika hulppea.
Velipojalla on uusin 17" iMac kotikoneena ja minulla Dual core 2,3GHz duunikoneena. Jos miettisin kotikonetta, valitsisin iMacin. iMacin näytönohjain riittää hommiisi paremmin kuin hyvin. PowerMacissa on nopeampi järjestelmäväylä jne.
Uusi iMac on kyllä hemmetin nopea ja kiva peli (ja tuo 20" vähän nopeampi).
Mutta jos tiedät, että hankit uuden näytön vuoden parin sisällä, niin kannattaa miettiä sitä PowerMacia, ehkä...
P.S. Työhuoneeni on kohtalaisen iso ja keskusyksikön saan hyvin pöydän ja nurkan väliin piiloon.
-
Viesti Kirjoittaja CaptainNapalm »
-
Hintaero ei ole iso! Tietty muistit ja mahdollinen näytönohjain sekä näyttö kasvattaa PM:n hintaa... Mutta olenkin ostamassa konetta, joka saisi pysyä minulla ainakin 3 vuotta. Siksi iMac arvelluttaa!CaptainNapalm kirjoitti:Minusta nämä eivät ole vaihtoehtoja toisilleen sillä ne ovat täysin eri hinta- ja teholuokassa. Jos rahasta on tiukkaa, niin iMac. Jos tehoa kaipaat, niin PM.
iMac 1829,00
PM 2119,00
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Huomaa nyt että jos sen PM:n hankit niin varmaan hankit siihen samalla sitten näytön, ohjainlaitteet, mahdollisesti uuden näytönohjaimen ja pari kikaa muistia, hinta on sitten jo ihan muuta kuin 2119,00, toisaalta tarrvitset kyllä ne muistit tuohon iMaciinkin, parikolmesaa menee siihenkin.
Kun kerran olet epävarma, niin osta tuo iMac, jos tarvitsisit hommiisi oikeasti PowerMacia, niin tietäisit sen kyllä muutenkin.
-
En uhoa mitään! Hankin elantoni macillä töissä ja kotona, mutta kotona vain sivuprojekteilla. 3D on lähinnä mallintamista ei siis animoimista.jonesb kirjoitti:En kyllä saanut tarpeistasi ihan selvää, kun vertaat kyseisiä koneita. Jos käyttösi on edes joksenkin se mitä uhoat niin en uskoisi imacin olevan edes vaihtoehto, se tuplaprossu on kuitenkin sen verta kovaa kamaa. 3D-touhuihin tuo imacin näytönohjain ei kovin hyvin sovellu, eikä se ole edes vaihdettavissa. Näytötkään eivät muuten ole yksi yhteen kuten täällä on väitetty.
Huomaa nyt että jos sen PM:n hankit niin varmaan hankit siihen samalla sitten näytön, ohjainlaitteet, mahdollisesti uuden näytönohjaimen ja pari kikaa muistia, hinta on sitten jo ihan muuta kuin 2119,00, toisaalta tarrvitset kyllä ne muistit tuohon iMaciinkin, parikolmesaa menee siihenkin.
Kun kerran olet epävarma, niin osta tuo iMac, jos tarvitsisit hommiisi oikeasti PowerMacia, niin tietäisit sen kyllä muutenkin.
Ja kyllä minä tiedän mitä nuo oheislaitteet tulevat maksamaan. Muisti ei ole ongelma ja näyttökin olisi omasta takaa. Powerin näytönohjain kelpaisi, joten siihenkään ei rahaa kuluisi ainakaan aluksi.
Tiedän pärjääväni iMacillä, mutta kuinka kauan niin siitä en mene takuuseen. Tarve kun näyttää kasvavan koko ajan... Olo muuttuu aina vaan epävarmemmaksi mitä enemmän täällä kehutaan iMaciä.
P.S. PowerMacillä viimeiset neljä vuotta töitä tehnyt, jotka iMacillä olisvat osittain jäänyt tekemättä tai ainakin hermot olisivat menneet!!!
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Välirahat uusiin jäävät siis olennaisesti pienemmiksi, jos tavoitekäyttöajaksi otetaankin vaikkapa järkevät kaksi vuotta. Tai vain puolitoista. Mikäänhän ei sitten estä pitämästä konetta pitempäänkin, jos se tuntuu yhä vastaavan hienosti omiin tarpeisiin tai ilmenee muita syitä.
Ajatus siitä että koneella "täytyisi pärjätä" jokin määrä vuosia ja nyt pitäisi sitten osata tehdä sen mukainen hankinta tai joskus myöhemmin taivas putoaa niskaan, on mulle wähä vieras.
Enivei, PowerMacia voi kustanteiltaan suoraan verrata iMaciin lisäämällä siihen 20-tuumaisen laajakuvanäytön hinnan (500-550 €) ja miettimällä sitten niin [6]sti kumpi kannattaa. Jos taas aikoo pitää vanhan näytön on todennäköisesti sitten hyväksyttävä se että tältä osin paketti häviää selvästi iMacille, sillä niin hyviä nämä isot laajikset nykyään ovat.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Jos 1,5 gigaa muistia riittää, niin joo. Jos uskot tarttevasi heti enemmän, sitten Powermacci. On nuo kahden gigan palikat niin kalliita yhä että ei lyö leiville. Ja siinähän se on se maksimi iMacilla: 2,5 gigaa.Appleboy kirjoitti:Ymmärsinkö repe oikein, että kääntyisit iMacin kannalle?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Uskoisin 1,5 gigan riittävän. Tack!Repe Ruutikallo kirjoitti:Jos 1,5 gigaa muistia riittää, niin joo. Jos uskot tarttevasi heti enemmän, sitten Powermacci. On nuo kahden gigan palikat niin kalliita yhä että ei lyö leiville. Ja siinähän se on se maksimi iMacilla: 2,5 gigaa.Appleboy kirjoitti:Ymmärsinkö repe oikein, että kääntyisit iMacin kannalle?
-
Viesti Kirjoittaja diid »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
P.S. Kuten avatar-kuvani osoittaa, niin "mörkön" rendaaminen/työstäminen jäi aivan kesken!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Mac_Veikka »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka