Moi! Luin täältä, että mun iMaciin sais epävirallisesti 6 gigaa muistia virallisen 4 Gt:n sijaan:
http://www.everymac.com/systems/apple/i ... specs.html
Sieltä ohjataan sivuston sponsoreiden nettikauppoihin Jenkeissä, Australiassa jne., mutta Euroopan edustusta ei ole. Mistähän EU-alueelta (tai miksei Suomestakin jos hinta pysyy kohtuudessa) vois tilata tuohon 6 Gt päivitykseen sopivia muisteja?
Toisekseen, mulla on tässä koneessa tällä hetkellä Applelta hankitut "viralliset" 1+2 Gt muistia – tarvitseeko mun siis hankkia vain tuo 4 Gigan muisti, vai onkohan toi 6 Gt joku erikoiskombo, jossa molempien muistipalikoiden pitää olla samaa settiä?
Kiitos kovasti avusta jo etukäteen!
Euroopasta 6Gt mid-2007 iMaciin (iMac7,1)?
iMac-aiheista keskustelua
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Euroopasta 6Gt mid-2007 iMaciin (iMac7,1)?
Viesti Kirjoittaja DJKyykkae »
-
Re: Euroopasta 6Gt mid-2007 iMaciin (iMac7,1)?
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Crucialilla on eu-myymälä eurohinnoilla. Yksi palikka pitäisi riittää, kunhan se on juuri oikeaa tyyppiä.
DDR2 -muistit Crucialilta
Hinta on sivuilla 61 €. Lähetyskulujen ja lisätyn alvin kera yksi 4GB 667MHz DDR2 SODIMM -palikka tekee vähän vajaan satasen kotiin toimitettuna (96,71€)
Minä jätin tuon ostamatta hinnan vuoksi. Valitsin SSD-levyn muistipalikan sijaan, koska katsoin siitä olevan enemmän iloa, kunhan vain muutan hieman käyttötottumuksiani tämän kakkoskoneen kanssa. Vähemmän ohjelmia auki samaan aikaan.
Jos hinta ei pelota, niin auttaahan tuokin lisämuisti jatkamaan koneen käyttökelpoista ikää vähän matkaa.
DDR2 -muistit Crucialilta
Hinta on sivuilla 61 €. Lähetyskulujen ja lisätyn alvin kera yksi 4GB 667MHz DDR2 SODIMM -palikka tekee vähän vajaan satasen kotiin toimitettuna (96,71€)
Minä jätin tuon ostamatta hinnan vuoksi. Valitsin SSD-levyn muistipalikan sijaan, koska katsoin siitä olevan enemmän iloa, kunhan vain muutan hieman käyttötottumuksiani tämän kakkoskoneen kanssa. Vähemmän ohjelmia auki samaan aikaan.
Jos hinta ei pelota, niin auttaahan tuokin lisämuisti jatkamaan koneen käyttökelpoista ikää vähän matkaa.
-
Kiitos! Hinta ei pelota koneen iästä huolimatta, alunperin kun oon kuitenkin käyttänyt tähän 1300 €, ja sekin tarjoushinta.
Photoshoppailu tahtoo olla aika RAM-intensiivistä hommaa, joten mun käytössä se menee vielä nopean kovonkin edelle.
Photoshoppailu tahtoo olla aika RAM-intensiivistä hommaa, joten mun käytössä se menee vielä nopean kovonkin edelle.
-
Ei-niin-teknisenä ihmisenä varmistelen vielä; tämähän se olis, eikö:
http://www.crucial.com/eu/store/partspe ... 51264AC667
Speksit ainakin näyttäis aika pitkälti samalta kuin tän oikeaksi varmistetun muistipalikan:
http://eshop.macsales.com/item/Other%20 ... 0DDR2S4GB/
http://www.crucial.com/eu/store/partspe ... 51264AC667
Speksit ainakin näyttäis aika pitkälti samalta kuin tän oikeaksi varmistetun muistipalikan:
http://eshop.macsales.com/item/Other%20 ... 0DDR2S4GB/
Viimeksi muokannut DJKyykkae, 3.3.2013 klo 10.19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Sehän se oikea kampa on. Kommenttiosiokin Crucialin sivulla todistaa 6GB toimivuuden koneessasi.
Crucial EU-kauppa tulee näemmä 16,27 € halvemmaksi kuin OWC:
Crucial EU: (60,99€+17€)*1,24 = 96,71€
OWC: 4GB+shipping = 114,99 + 2,99 = 118,48$ = (0,769*118,48)*1,24 = 112,98€
Jos tekisi vaikkapa viiden hengen kimppatilauksen, niin Crucialin EU kaupasta jäisi hintaa enää 79,84€ per kampa. Lisäsäästöä tulisi 16,87€ per kampa. Lähetyskulut veroineen kun tarvitsee tällöin maksaa vain yhden kerran (UPS Express 17€)
Crucial EU-kauppa tulee näemmä 16,27 € halvemmaksi kuin OWC:
Crucial EU: (60,99€+17€)*1,24 = 96,71€
OWC: 4GB+shipping = 114,99 + 2,99 = 118,48$ = (0,769*118,48)*1,24 = 112,98€
Jos tekisi vaikkapa viiden hengen kimppatilauksen, niin Crucialin EU kaupasta jäisi hintaa enää 79,84€ per kampa. Lisäsäästöä tulisi 16,87€ per kampa. Lähetyskulut veroineen kun tarvitsee tällöin maksaa vain yhden kerran (UPS Express 17€)
-
Hei, tulipas googlatessa vastaan Suomestakin kohtuuhinta... firma säästänyt hakuominaisuuksissa, mutta käsipelillä tuoteluetteloa kahlaamalla löytyi muistipalikka samalla tuotekoodilla kuin tuolla Crucialin omassa verkkokaupassa. Hinta 89,11€.
http://www.timeimage.fi/cat/product_det ... p?p=250414
http://www.timeimage.fi/cat/product_det ... p?p=250414
-
Kappas, mielenkiintoinen löytö. Jos pääset hakemaan, niin säästöä syntyy, muuten ei synny:
Lisäksi minulle jäi epäselväksi että mikä on, tai miksi tuolla mainitaan, ennakkomaksu. Pitääkö postiennakkolähetyksistä maksaa ennakkoon osa. Ilmeisesti.
Eli lähetettynä hintaa tulee joko 104,11€ tai postiennakkona 107,11€Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan.
...
Toimitusmaksu kaikkiin tilauksiin 15 euroa ja postiennakkopaketeista 18 euroa. Tuotteen voi myös noutaa meiltä paikan päältä, jolloin toimitusmaksuja ei tule.
Pientoimitus- ja laskutuslisät
Alle 50 euron tilauksista, jotka postitamme, perimme 6.00 euron pientoimituslisän.
Ennakkomaksu maksettava 14 vuorokauden kuluessa tilauksesta, muuten tilaus peruuntuu.
Lisäksi minulle jäi epäselväksi että mikä on, tai miksi tuolla mainitaan, ennakkomaksu. Pitääkö postiennakkolähetyksistä maksaa ennakkoon osa. Ilmeisesti.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka