Mulla on Topfield TF5100 ja olen kokeillut MPEG Streamclipillä käsitellä topfiedillä tallennettuja leffoja. Saan kyllä boxin sisällön näkyville mutta kun yrittää katsoa tallennetta niin herjaa että Quicktime MPEG-2 komponenttia ei asennettu:
Applen sivuilta tuon sitten löysin, mutta siellä sanotaan seuraavanlaisesti:
Mulla siis Mountain Lion.
Elikkä siis mitähän mun nyt tarttis tehdä että saisin hommat toimimaan.
Yhden leffan latasin kokeeksi koneelle mutta sitä ei saa millään ohjelmalla auki.
Topfieldiltä leffat Maciin
Koko liikkuvan kuvan kirjo
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Topfieldiltä leffat Maciin
Viesti Kirjoittaja tamppi »
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut amanita, 7.3.2013 klo 17.47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
Aloitin huipulta ja raivasin itse tieni pohjalle.
-
Re: Topfieldiltä leffat macciin
Viesti Kirjoittaja TupeN »
Oletko kokeillut VLC:llä?tamppi kirjoitti:Mulla on Topfield TF5100 ja olen kokeillut MPEG Streamclipillä käsitellä topfiedillä tallennettuja leffoja.
Yhden leffan latasin kokeeksi koneelle mutta sitä ei saa millään ohjelmalla auki.
Mac mini 2.0 GHz + Dell U2410, MacBook Pro 15,4", iPhone 4S, PC 2.8GHz (Ubuntu 12.04), iPad-mini
-
Re: Topfieldiltä leffat macciin
Joo sillä aukes mutta miten mä saisin sen siihen muotoon että voisin MPEG Streamclippperillä pätkiä mainoksia pois?TupeN kirjoitti:Oletko kokeillut VLC:llä?tamppi kirjoitti:Mulla on Topfield TF5100 ja olen kokeillut MPEG Streamclipillä käsitellä topfiedillä tallennettuja leffoja.
Ja kyllä alkuperäinen tavoite olis että vois suoraan boxista editoida leffoja.
-
Re: Topfieldiltä leffat Maciin
Viesti Kirjoittaja Delli »
Lainaus MPEG Streamclip lataussivulta
'The installer of the MPEG-2 Playback Component may refuse to install the component in Lion and Mountain Lion. Apple states the component is unnecessary in Lion and Mountain Lion, however MPEG Streamclip still needs it.
To install the component in Lion or Mountain Lion, please download MPEG Streamclip 1.9.3b8 beta above; inside the disk image you will find the Utility MPEG2 Component M. Lion: use it to install the MPEG-2 Playback Component in Lion or Mountain Lion. The original installer's disk image (QuickTimeMPEG2.dmg) is required.
The current versions of MPEG Streamclip cannot take advantage of the built-in MPEG-2 functionality of Lion and Mountain Lion. For MPEG-2 files you still need to install the QuickTime MPEG-2 Playback Component, which is not preinstalled in Lion and Mountain Lion. You don't have to install QuickTime 7.
Also read the information for Snow Leopard below.'
Linkki sivulle
http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html
'The installer of the MPEG-2 Playback Component may refuse to install the component in Lion and Mountain Lion. Apple states the component is unnecessary in Lion and Mountain Lion, however MPEG Streamclip still needs it.
To install the component in Lion or Mountain Lion, please download MPEG Streamclip 1.9.3b8 beta above; inside the disk image you will find the Utility MPEG2 Component M. Lion: use it to install the MPEG-2 Playback Component in Lion or Mountain Lion. The original installer's disk image (QuickTimeMPEG2.dmg) is required.
The current versions of MPEG Streamclip cannot take advantage of the built-in MPEG-2 functionality of Lion and Mountain Lion. For MPEG-2 files you still need to install the QuickTime MPEG-2 Playback Component, which is not preinstalled in Lion and Mountain Lion. You don't have to install QuickTime 7.
Also read the information for Snow Leopard below.'
Linkki sivulle
Viimeksi muokannut Delli, 7.3.2013 klo 21.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Eikös Topfieldissä ole oma editti? Vai onko niin, että sen tarkkuus ei ritä? Jos riittää niin napsi sillä mainokset pois ja muunna vasta sitten elokuvat.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Joo onhan siinä mutta kun haluaisin vähän tarkempaa leikkausta, siksi haluaisin koneelle ne leffat.Mikael K. kirjoitti:Eikös Topfieldissä ole oma editti? Vai onko niin, että sen tarkkuus ei ritä? Jos riittää niin napsi sillä mainokset pois ja muunna vasta sitten elokuvat.
-
Delli kirjoitti:Lainaus MPEG Streamclip lataussivulta
Linkki sivulle
Tuolla sydeemillä alkoi pelittämään:) Kiitos vaan kovasti taas neuvoista.
-
Eli tuo alempana esittämäni kysymys on saanut vastauksen niin jatkan tästä ettei tarvitse uutta ketjua aloittaa. Semmoista kyselen että kun olen pätkinyt leffoista mainokset pois ja lähettänyt ne takaisin Topfieldiin, niin niistä häviää ohjelmatiedot pois. Eli lyhyt kuvaus leffan sisällöstä mikä näkyy normaalisti Topfieldin tallennettujen luttelossa. (onkohan ne niitä metatietoja?)
Onko mitään konstia millä näitä voisi vaikka manuaalisesti lisätä takaisin leffatiedoistoihin.
Mulla on Topfield TF5100 ja olen kokeillut MPEG Streamclipillä käsitellä topfiedillä tallennettuja leffoja. Saan kyllä boxin sisällön näkyville mutta kun yrittää katsoa tallennetta niin herjaa että Quicktime MPEG-2 komponenttia ei asennettu:
Onko mitään konstia millä näitä voisi vaikka manuaalisesti lisätä takaisin leffatiedoistoihin.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka