Pitää saada In ear nappikuulokkeet, ei tunnu oikeen järkevältä maksaa Etymotic kuulokkeista huimia summia. (vaikka mieli tekisi)
Onko Koss nappikuulokkeiden mallierot jotekin perusteltavissa?
Onko The Plug parempi kuin Spark Plug?
Kattelin että taajusalueet ovat samat, joten vähän ymmällään...[:S]
- Retina Mac Book pro 13" - Mac Mini - iPad gen1 - iPad mini Retina
Olen lähes varma, että kyseessä on teknisesti identtiset kuulokkeet. Spark plugit on tehty iPod käyttäjiä silmällä pitäen (valkoiset). Muotoilu myös hieman toinen.
mistä ootte noi spark plugit ostanu, kun niitä saa tosi moneen hintaan.. hintahaarukkaa on 20e -35e.. halvimmat siis oon löytäny cdon.comista.. siellä on kuulokkeet potsikuluineen n.20e.. halvalla tuntuis lähtevän, mutta sieltä saa niitä vasta joulukuun alussa. Sitten ipod-europe.netissä oli 21e myös sisältäen postituksen. (ilmaiset postikulut sivuilla)
Eli siis mihin hintaan noita ootte ostellu? ja mistä..?
Hyvät on, pysyy loistavasti korvassa sillä pienimmällä sovittimella, sulkee ulkoiset äänet hyvin pois. Ainoa negatiivinen piirre on tumma sointi, korostaa bassoa paljon, iPodista pitää säätää EQ:ssa diskanttivahvennus päälle. Myös tasaus ehdottomasti ettei käy niin että jokin biisi huutaa korvaan hirvittävällä volumella.
Hyvä ostos, ehdottomasti hintansa väärti.
Suurin syy nappien korvasta tippumiselle on luultavasti se ettei korvaan laittaessa malta odottaa vaahtomuovisen osan palautumista jolloin tulee hieman ulos korvasta. Jos malttaa pitää sormella hieman painaen nappia jonkin aikaa, niin pysyy kyllä kovassakin menossa korvassa. Jaksaa pitää myös pari tuntia kevyesti.
- Retina Mac Book pro 13" - Mac Mini - iPad gen1 - iPad mini Retina
tilattu on.. 10 päivän sisällä pitäis olla näpeissä nuo kuulokkeet.. ipod-europesta sai 21e kotiinkuljetuksella.. CDON.comista olis saanu samaan hintaan mutta siellä luki että alustava julkaisupäivä olis 1.12! miksi näin myöhään? ollu muualla jo myynnissä kauna aikaa
Edi kirjoitti:Ainoa negatiivinen piirre on tumma sointi, korostaa bassoa paljon, iPodista pitää säätää EQ:ssa diskanttivahvennus päälle.
Kaikissa ääntä eristävissä nappikuulokkeissa on usein voimakas basso, koska se on yksi hyvä ja halpa tapa jättää ympäristön ääniä korvan ulkopuolelle. Itse olen kaverin The Plugeja kokeillut, ja kyllähän ne kieltämättä melkoista jytinää pitävät.
Nyt sitten on enismmäiset kappaleet kuunneltu.. lähetyksen nopeudesta yllätyin positiivisesti; sunnuntai-iltana tilasin ja tänään(keskiviikkona) kirjekuoressa kotiin. ipod-europesta siis tilasin..
Kuulokkeista sen verran, että basso on todella massiivinen istuu korvaan melko hyvin..
Edi kirjoitti:Hyvät on, pysyy loistavasti korvassa sillä pienimmällä sovittimella.
Mulla noi molemmat sovittimet on samankokoset.
Vai tarkoititko kenties sitä toista vaihtoehtoa että kääntää sovittimen toisinpäin?
Edi kirjoitti:Ainoa negatiivinen piirre on tumma sointi, korostaa bassoa paljon, iPodista pitää säätää EQ:ssa diskanttivahvennus päälle.
Itselläni on iPodin kanssa käytössä Koss:in Plugit, ja voisinpa väittää että soittimen bassopään toisto on todella vaatimaton. Enkä todellakaan kuuntele niillä mitään Dj Boboa saati Captain Jackia, vaan esimerkiksi Red Hot Chili Peppersiä.
Mulla on kanssa Kossin plugit ja kyllä niissä on bassoa aika reilusti.
Jos Kossin alkuperäiset tulpat ei meinaa pysyä korjavassa, niin ainakin plugeihin on saatavilla silikoni tulpat (vastaavat kuin Etymotic ER-6i iPod Earphones kuulokkeissa). Ja jos haluaa oikein ultimate ulkopuolisen mölyn suodatuksen, niin itse värkkäsin keltaisista eareista tulpat (eariin reikä esim. kuumalla nuppineulalla, ja plugin alkuperäisen mustan tulpan sisällä oleva putki eariin tehtyyn reikään. Ainut ratkaisu mikä toimi moottoripyöräkäytössä;-) Eräät hifistit olivat vielä tehneet plugihin uuden putken mustekynän sisäputkesta, kuulemma koko äänirekisterin toisto tasapainottuu.........
vigorous kirjoitti:Itselläni on iPodin kanssa käytössä Koss:in Plugit, ja voisinpa väittää että soittimen bassopään toisto on todella vaatimaton. Enkä todellakaan kuuntele niillä mitään Dj Boboa saati Captain Jackia, vaan esimerkiksi Red Hot Chili Peppersiä.
Millaisia tiedostoja käytät? MP3:ksi ripatessa esimerkiksi tulee aina hieman taajuushukkaa sekä korkeimmasta että matalimmasta päästä. Olen omalle iPodilleni ripannut muutaman levyn Apple Losslessina. Sitten vielä Sennheiserin HD595:t päähän niin melkein voisi kuvitella cd:tä kuuntelevansa. [H]
Itse ostin edelliseen iPodiin (jonka myin myin melko pian dr. Bonifixille) Applen inEarit. En kerta kaikkiaan saanut survottua niitä luureja kunnolla korviini! Vaikka niitä muoviosia oli kolmea kokoa (Elefantti, lahtivalas, kameli).
Tää Kossin Spark Plug voisi olla sitten kuitenkin lähempänä tarpeitani. Ja hinta ei ole paha ollenkaan!
Toisaalta onhan nuo Applen originaalikuulottimet suht. ok, mutta bassoa VOISI olla enemmän. Minä illalla (kun kukaan ei nää) käytänkin AKG:n isoja hörluureja. Silloin bassopuolikin on sopiva. Rammsteinin Rosenrot kuulostaa AKG-luurien läpi ihan mukavalta. (Rosenrot ostettu iTunesin kaupasta.)
Ostin tommoset spark plugit, ja ne rätisee jotenkin kummallisesti, tai siis, koko ajan kuuluu heikkoa taustakohinaa. Vika ei ollut vain minun kuulokkeissani, vein nimittäin ne takasin kauppaan, ja sain uudet, joissa on aivan sama juttu. Ettekö te kuule mitään kohinaa niissä? esim. iPodin valikossa, kun musiikkia ei ole pällä. semmoista pientä surinaa....