iPad 1:n päivittäminen
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPad 1:n päivittäminen
Viesti Kirjoittaja Tpitkanen10 »
Mulla on iPad 1. Voisin vieläkin köyttää sitä tällaisenaan, mutta voinko päivittää tätä mitenkään itse vai onko syytä hankkia uudempi pädi?
-
-
Re: iPad 1:n päivittäminen
Viesti Kirjoittaja nallemaija »
Sanoisin että ei onnistu. Joku näppärä kaveri varmaan on moista tehnyt, mutta taitaa olla aika hankalaa.
-
Ok, niin vähän arvelinkin. Kiitos tiedosta.
-
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Siis iOS 6 ei asennu iPad 1:een, mutta toimiihan tuo mainiosti 5.x-versiollakin. Meillä on kotona tuollainen laite aivan päivittäisessä käytössä.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
-
-
Kiinnostaisi kuulla, miksi ei tarvetta päivittää?
-
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
Itsellä ei ainakaan iPad3 kanssa ole ollut mitään ongelmia iOS5:lla. 6.x versioiden kanssa taas on esiintynyt erillaisia ongelmia, mitä tätäkin foorumia lukee.
Onko tuossa iOS6 sitten joku ominaisuus jota tarvitset?
Onko tuossa iOS6 sitten joku ominaisuus jota tarvitset?
-
Kiitos vastauksestasi. Ei, ei ole mitään erityistä juuri kutosessa. Taisin ilmaista kysymyksessä itseni huonosti, ajattelin vain päivittää iPad 1:n johonkin vähän uudempaan, mutta ei välttämättä uusimpaan
.
En tiedä olenko väärässä, mutta kuvittelin että jokin uudempi (mikä?) auttaisi jotain ohjelmia, sovelluksia toimimaan paremmin tai yleensäkin toimimaan. Pakko nyt osoittaa ymmärtämättömyytensä näin julkisesti, mutta olen kuullut, että en voi tällä esim. katsoa vaikka Yle Areenaa, Ruutu.fi:ä tms. tällä alkuperäisellä käyttiksellä, mutta jollain uudemmalla kyllä. Totta vai tarua?
Kehtaisinko kysyä vielä yhtä juttua? Mitähän mun pitäisi tehdä, kun nettisivu, jolla olen tai sovellus, jota käytän (FB tai vaikkapa Mypad) ns. putoaa (siis joudun pois käyttämältäni sivulta) ja olen aloitusnäkymässä eli työpöytänäkymässä? Siinä jälleen napautan selaimen kuvaketta ja -avot - palaan käyttämälleni sivulle tai sovellukseen. Ihan kuin koneessa ei riittäisi tehoa? Siitä ei ehkä ole kyse, mutta tämä näin kansankielellä kerrottuna.
Sori, että tuli avauduttua
...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
En tiedä olenko väärässä, mutta kuvittelin että jokin uudempi (mikä?) auttaisi jotain ohjelmia, sovelluksia toimimaan paremmin tai yleensäkin toimimaan. Pakko nyt osoittaa ymmärtämättömyytensä näin julkisesti, mutta olen kuullut, että en voi tällä esim. katsoa vaikka Yle Areenaa, Ruutu.fi:ä tms. tällä alkuperäisellä käyttiksellä, mutta jollain uudemmalla kyllä. Totta vai tarua?
Kehtaisinko kysyä vielä yhtä juttua? Mitähän mun pitäisi tehdä, kun nettisivu, jolla olen tai sovellus, jota käytän (FB tai vaikkapa Mypad) ns. putoaa (siis joudun pois käyttämältäni sivulta) ja olen aloitusnäkymässä eli työpöytänäkymässä? Siinä jälleen napautan selaimen kuvaketta ja -avot - palaan käyttämälleni sivulle tai sovellukseen. Ihan kuin koneessa ei riittäisi tehoa? Siitä ei ehkä ole kyse, mutta tämä näin kansankielellä kerrottuna.
Sori, että tuli avauduttua
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
iPad 1:n kanssa kyse on valitettavasti juuri tuosta, puhti ei vain riitä ja joskus jotkut sivut tai ohjelmat ovat sille liikaa. Ko. laitteen käyttäjänä törmään samaan ongelmaan melko usein. Muutenkin iPad 1 on valitettavan hidas ja tahmea monissa askareissa nuorempiin sisaruksiinsa verrattuna.
Viimeksi muokannut tuomas92, 10.3.2013 klo 11.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Ruutu.fi sovellus vaatii iOS4.3 ja YLE Areena iOS5Tpitkanen10 kirjoitti:Pakko nyt osoittaa ymmärtämättömyytensä näin julkisesti, mutta olen kuullut, että en voi tällä esim. katsoa vaikka Yle Areenaa, Ruutu.fi:ä tms. tällä alkuperäisellä käyttiksellä, mutta jollain uudemmalla kyllä. Totta vai tarua?
Eli siis molemmat pelaa ekalla iPadilla johon ymmärtääkseni saa iOS5:en.
-
Kiitos taas. Ehkäpä ryhdyn etsimään kolmosversiota vai mitä itse suosittelisit? Ei työkäyttöön, mutta kotona pyöriteltäväksi.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Vanhaan ketjuun jälkikommentti vuoden 2014 alkaessa lähestyä loppuaan: itse käytän lähes päivittäin ensimmäisen sukupolven iPadia, jossa luonnollisesti iOS 5.1.1. Pikkuhiljaa alkaa päivitys- ja käyttökelvottomia ohjelmia ilmaantua enemmän, mutta sähköposti ja netti toimii ihan kelvollisesti, samoin navigointi siltä osin kuin Navigonia nyt voi kelvolliseksi sanoa...Kauppalopo kirjoitti:Siis iOS 6 ei asennu iPad 1:een, mutta toimiihan tuo mainiosti 5.x-versiollakin. Meillä on kotona tuollainen laite aivan päivittäisessä käytössä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tyttö valitteli juuri yhtenä päivänä päivitysongelmaa ja puhui uudemman mallin hankkimisesta; toki jossain vaiheessa tulee mullekin eteen aika, jolloin laite on auttamatta vanhentunut, mutta ainakin vielä se on melko aktiivisessa käytössä, ja avokaskin hyödyntää omaansa satunnaisesti opiskelussaan.
En finnjävel
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka