Pointti olikin, että mulle on sama vaikka se lasi olisi sementillä kiinni. En aio avata sitä. Jos olisin etsinyt helposti päivitettävää konetta, en olisi valinnut iMacia. En usko kovin monen iMac-käyttäjän antavan painoarvoa koneen purkamisen helppoudelle tai vaikeudelle, koska iMacin tapauksessa se on joka tapauksessa 95% käyttäjistä liian vaikeaa.applerules! kirjoitti:Luitko edes koko viestini? Mainitsin muun muassa että tässä vanhemmassa mallissa pääsee käsiksi sisuskaluihin paljon helpommin, Uudessa 2012 mallissa sisään ei pääse tuhoamatta näytön lasin liimauksia. Vanhemmassa taasen näytön lasi on kiinni magneeteilla.
iMac Late 2012
-
Re: iMac Late 2012
Viesti Kirjoittaja skobe »
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Entäs sitten kun osat pamahtaa takuun ummeuduttua? Heität koneen roskiin kuten apple pakottaa sinut tekemään?skobe kirjoitti:Pointti olikin, että mulle on sama vaikka se lasi olisi sementillä kiinni. En aio avata sitä. Jos olisin etsinyt helposti päivitettävää konetta, en olisi valinnut iMacia. En usko kovin monen iMac-käyttäjän antavan painoarvoa koneen purkamisen helppoudelle tai vaikeudelle, koska iMacin tapauksessa se on joka tapauksessa 95% käyttäjistä liian vaikeaa.applerules! kirjoitti:Luitko edes koko viestini? Mainitsin muun muassa että tässä vanhemmassa mallissa pääsee käsiksi sisuskaluihin paljon helpommin, Uudessa 2012 mallissa sisään ei pääse tuhoamatta näytön lasin liimauksia. Vanhemmassa taasen näytön lasi on kiinni magneeteilla.
-
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
Applen valtuutettu huolto?applerules! kirjoitti:
Entäs sitten kun osat pamahtaa takuun ummeuduttua? Heität koneen roskiin kuten apple pakottaa sinut tekemään?
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
-
Viesti Kirjoittaja skobe »
Miten niin pakottaa? Itsehän mä päätän milloin koneeni hävitän, roskiin sitä tuskin laitan silloinkaan, kierrätykseen kylläkin. iMachan on suunniteltu hyvin kierrätettäväksi.applerules! kirjoitti:Entäs sitten kun osat pamahtaa takuun ummeuduttua? Heität koneen roskiin kuten apple pakottaa sinut tekemään?
Sitä ennen on tietysti takuuhuolto. Tiesitkö muuten että tuo Applen myöntämä yhden vuoden takuu on vain numero, kone korjataan huollossa kyllä mukisematta ainakin kahden vuoden ajan kun vetoaa kuluttajansuojaan. Sen jälkeen voi vielä vedota virhevastuuseen, tietokoneiden kun pitäisi toimia pidempään kuin kaksi vuotta. Sitten on tietysti vielä vakuutukset, joten ei aivan ensimmäisenä toimenpiteenä tarvitse tarttua ruuvimeisseliin.
Mitä muuten itse meinasit tehdä, kun oma koneesi räjähtää? Korjaat sen itse? Siihen kun tarvitaan muutakin kuin magneettien avulla "helposti" irtoava näyttö.
-
Viesti Kirjoittaja ihtiandr »
Oho, 8Gb:n muistipalikan hinta pomppasi jo 60 euroon Verkkokaupassa. Crucialilla hinta on 40 euroa: http://www.crucial.com/eu/store/mpartsp ... 46A5CA7304#Kitt kirjoitti:Jahas. Mm. Verkkokauppa.com:ssa noussu muistin hinta 12€.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... istimoduli
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
-
Viesti Kirjoittaja Kitt »
Luulis kait niiden tietävän mitä tekevät.applerules! kirjoitti:Mitenköhän ne sitten applen valtuutetussa "huollossa" näitä liimalla kasassa olevia laitteita korjailee?
Olen itse mm. siirtymässä PC maailmasta ensimmäiseen mäkkiini ja en kehtaa ruveta etsimään vanhemman mallin mäkkejä joissa ei välttämättä ole takuuta jäljellä. Eipä sille oikein mitään voi, että ovat muokanneet laitetta tuohon suuntaan. Upeahan se on, mutta päivittely ja korjaaminen toki on vaikeampaa. Melkeinpä huollossa teetätettävää. Mutta eiköhän tämän hintaista laitetta ostaessa sellainenkin asia ole tullut ilmi ostajalle.
Tehojen puolesta taaskin Imac 27" late 2012 + prosessori- ja näytönohjain päivityksellä on se mitä tarvitsen ja mitä vanhemmat mallit eivät mahdollista. Ja vielä kerran. On se vain upean näköinen
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
NVIDIA GeForce GTX 680MX 2GB
1TB Fusion Drive
-
Viesti Kirjoittaja Avt0mat »
Eli vaihtoehdot nyt käytännössä on:
- 2,9GHz, GTX 660M, 16GB, Fusion Drive
- 3,2GHz, GTX 675MX, 16GB
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
Muistit kannattaa ostaa ja asentaa itse – saat samaan rahaan 32 Gt.
-
Viesti Kirjoittaja Kitt »
Vastaan vaihtoehtoihisi.Avt0mat kirjoitti:iMac 27" hankinnassa, mutta mallia tässä vielä hieman pohditaan. Miten suuri on tuo hyppy 2,9GHz -> 3,2GHz? Lähinnä näytönohjaimen kannalta. Käyttö on enimmäkseen kuvankäsittelyä ja pientä videohommaa, eli mitään superraskasta 3D-mallinnusta tai muuta ei ole näköpiirissä. Tässä pohdin riittääkö tuo halvempi 16GB muistipäivityksellä ja Fusion Drivellä omaan käyttöön, vai sijoitettava vielä lisää tuohon näyttikseen.
Eli vaihtoehdot nyt käytännössä on:
Jos mahdollista omalta kannaltasi, niin itse suosittelisin tälläista:
- 3,2GHz 675MX, 8GB, Fusion Drive = 2.396,00 EUR (Applen sivustolta)
Jos 16GB vielä tuohon haluat, niin lisäät itse tälläisen *Click. Löytyy varmaan jostain halvemmallakin.
Hintaa Applen sivuston kautta noille tulisi:Avt0mat kirjoitti:Eli vaihtoehdot nyt käytännössä on:
- 2,9GHz, GTX 660M, 16GB, Fusion Drive = 2.415,00 EUR
- 3,2GHz, GTX 675MX, 16GB = 2.346,01 EUR
Minun ehdotukseni:
- 3,2GHz 675MX, 8GB, Fusion Drive = 2.396,00 EUR + 40€ - 60€ (jos haluat itse lisätä vielä muistin 16GB asti.)
Ps. Muistin lisääminen on niin helppoa, että sen osaa varmasti jokainen.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
NVIDIA GeForce GTX 680MX 2GB
1TB Fusion Drive
-
Viesti Kirjoittaja Avt0mat »
Tuo muistin lisääminen itse on ajatuksena hieman tuntunut vieraalta, mutta nopealla Googlauksella saamani kuvan mukaan se tosiaan on kohtuullisen helppo toimenpide. Taidan siis taipua laittamaan muistit aivan itse. Tuo 16GB riittää käyttööni varmasti erittäin hyvin.
Tälläinen laitetaan nyt näillä näkymin tilaukseen. Ulkoinen kovalevy ja levyasema ovat myös tarpeen, mutta ne taidan tilata myös suosiolla erikseen.3,2GHz 675MX, 8GB, Fusion Drive = 2.396,00 EUR + 40€ - 60€ (jos haluat itse lisätä vielä muistin 16GB asti.)
-
Viesti Kirjoittaja talqari »
Moisen laitoin itsekkin tilaukseen.Avt0mat kirjoitti:Tälläinen laitetaan nyt näillä näkymin tilaukseen. Ulkoinen kovalevy ja levyasema ovat myös tarpeen, mutta ne taidan tilata myös suosiolla erikseen.3,2GHz 675MX, 8GB, Fusion Drive = 2.396,00 EUR + 40€ - 60€ (jos haluat itse lisätä vielä muistin 16GB asti.)
Tässä pohdin tuon muistin lisäämisen tarpeellisuutta tuon 16gb yli. Eli onko käytännössä järkevää laittaa 24gb tai 32gb rammia? Tietysti eipä tuo muisti tunnu hirveitä maksavan jottei miksi ei. Kellään muuten tieto toimisiko tuo 24gb ( 8gb + 16gb ) kombo mitenkä kivasti yhteen, kun kammat kuitenkin erikokoisia?
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
24 GB toimii oikein hyvin, eikä alkuperäiset muistit mene näin hukkaan.talqari kirjoitti:Moisen laitoin itsekkin tilaukseen.Avt0mat kirjoitti:Tälläinen laitetaan nyt näillä näkymin tilaukseen. Ulkoinen kovalevy ja levyasema ovat myös tarpeen, mutta ne taidan tilata myös suosiolla erikseen.3,2GHz 675MX, 8GB, Fusion Drive = 2.396,00 EUR + 40€ - 60€ (jos haluat itse lisätä vielä muistin 16GB asti.)
Tässä pohdin tuon muistin lisäämisen tarpeellisuutta tuon 16gb yli. Eli onko käytännössä järkevää laittaa 24gb tai 32gb rammia? Tietysti eipä tuo muisti tunnu hirveitä maksavan jottei miksi ei. Kellään muuten tieto toimisiko tuo 24gb ( 8gb + 16gb ) kombo mitenkä kivasti yhteen, kun kammat kuitenkin erikokoisia?
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja nouspa »
Löysin tällaisen:
http://cdon.fi/kotielektroniikka/transc ... z-21298165
Kysyin asiakaspalvelusta tarkempia tietoja ja sain tämän linkin:
http://www.memoryc.com/computermemory/d ... 0cl11.html
Eikös tuon kaiken järjen mukaan pitäisi toimia ongelmitta? CL11, unbuffered, 1600Mhz..
Laitoin kaksi tulemaan testiksi. En tiedä säästänkö väärässä paikassa mutta edullisia kampoja ainakin ovat, sattui olemaan alennukoodejakin CDON:iin.
-
Viesti Kirjoittaja Thunderstruck »
-
Viesti Kirjoittaja kumppix »
Itelläni on ulkoinen Apple USB Superdrive kiinni tuoreessa 2012 iMacissä (21.5" malli) ja ainakin parin DVD rippauksen perusteella toimii ihan OK. USB2.0 laite tuo taitaa olla. Iso miinus minun käytössä on aseman erittäin lyhyt USB johto, muutama kymmenen senttiä. Riittää juuri jalustan alta liittimeen.Olisin halunnut sijoittaa vähän piiloon. No täytynee hankkia jatkokaapeli.Thunderstruck kirjoitti:Moi. Onko kenelläkään kokemuksia ulkoisesta dvd asemasta imacin vierellä. Rippaan usein omia dvd:ni ipadille ja minua hieman mietityttää sisäisen ja ulkoisen dvd aseman erot. Onko kenelläkään tästä kokemuksia
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
Ilmoittele miten toimi. Eivät ole kyllä hinnalla pilattuja todellakaan.nouspa kirjoitti:Etsiskelin tässä toimivaa ja edullista muistia matkalla olevaan 2012 27" iMaciini.
Löysin tällaisen:
http://cdon.fi/kotielektroniikka/transc ... z-21298165
Kysyin asiakaspalvelusta tarkempia tietoja ja sain tämän linkin:
http://www.memoryc.com/computermemory/d ... 0cl11.html
Eikös tuon kaiken järjen mukaan pitäisi toimia ongelmitta? CL11, unbuffered, 1600Mhz..
Laitoin kaksi tulemaan testiksi. En tiedä säästänkö väärässä paikassa mutta edullisia kampoja ainakin ovat, sattui olemaan alennukoodejakin CDON:iin.
-
Ei mitään ongelmia, hienosti toimivat.Donza kirjoitti: Ilmoittele miten toimi. Eivät ole kyllä hinnalla pilattuja todellakaan.
-
Viesti Kirjoittaja Mide76 »
Kiitti vinkistä ja testauksesta. Laitoin pari kampaa tilaukseen Amazonista. 55£ toimitettuina / 16GB, ei paha.nouspa kirjoitti:Ei mitään ongelmia, hienosti toimivat.Donza kirjoitti: Ilmoittele miten toimi. Eivät ole kyllä hinnalla pilattuja todellakaan.
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
Ja kiitos myös tästä vinkistä, 32GB meni Amazonista tilaukseenMide76 kirjoitti: Kiitti vinkistä ja testauksesta. Laitoin pari kampaa tilaukseen Amazonista. 55£ toimitettuina / 16GB, ei paha.

-
Sain tänään tuon 16GB setin Amazonista. Nappasin kammat vapaisiin sloteihin, mutta piip piip piip.. eipä näytä tykkäävän. Irrottelin muutamaankin kertaan, jos olisi jäänyt jostain huonosti, mutta sama lopputulos..nouspa kirjoitti:Ei mitään ongelmia, hienosti toimivat.Donza kirjoitti: Ilmoittele miten toimi. Eivät ole kyllä hinnalla pilattuja todellakaan.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
-
Se on juuri tuo CDON linkin yhteydessä olevan määrittelyn mukainen Transcend malli JM1600KSH-8G.nouspa kirjoitti:Amazonin linkkiä et edes laittanut. Mikä mallimerkintä muisteissasi on?
-
-
Aika hauska.. hmm.. katsopa mun muistien vastaavia paketteja.. muuten samat tiedot, mutta hieman oudosti..? DDR3 MHz.. wtf..
https://www.dropbox.com/s/78vcgvxd9t8mt ... .30.17.jpg
Hinnat oli muuten pompsahtanut.. ei ihan tuplaksi, muttei paljoa siitä..
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka