JTK77 kirjoitti:Pitääpäs kokeilla tuota, mutta pitäisihän sen kyllä pelkällä puhelinnumerollakin toimia. Tuolla viestien asetuksissa lähetys/vastaanotto tiedoissa on oma numero harmaalla mutta kuitenkin valituksi ruksattuna ja apple ID. sähköposti "aktiivisena", muokattavana, niin kuuluuko sen noin olla?
Ainakin itselläni on noin.
"Start new conversations from:" -kohdassa on täppä puhelinnumeron kohdalla. Voisiko sitten vastaanottajan asetukset olla näiltä osin persiillään, jolloin sitä sähköpostia vaaditaan sinne yht.tietoon. Mene tiedä.
Haa, asia on nyt kunnossa. Oma puhelin piti vain käynnistää uudelleen, jotta hoksasi ystävän iphonen. Hänellä oli siis aiemmin ollut muun merkkinen puhelin ja nyt ilmeisesti ei ilman buuttausta tajunnut, että luuri on vaihtunut omenaan. Kiitos kuitenkin avusta!
Mulla on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Kun lähetän/vastaanotan imessagea ja mä tai vastaanottaja ei ole verkossa, viesti ei lähdekään tekstarina vaan jää odottamaan kunnes on taas wlan verkossa. Käytössä ei ole kiinteää dataa vaan koti wlan ja vain tarvittaessa mobiilidata. Iphone 4 ja ios 6.0.1. Ehdotuksia ratkaisuksi ?
On toki ja imessage valinta kanssa ja olen niitä sulkenut ja laittanut taas päälle. Olen myös sulkenut puhelinta normaalisti ja home + power nappeja painamalla.
Onko joku keksinyt ratkaisua tuohon iMessage odottaa aktivointia? Buuttasin 5:n toissapäivänä ja sen jälkeen ei ole iMessage toiminut, olen koittanut buuttailla ja kirjautua ulos apple id:stä ym..
iPhone 15 pro Watch Ultra MacMini iPad Air 2 iPad Pro M1
Tv4 + Tv4K MacBook Pro M1
HomePod mini x4 + HomePod
Tege kirjoitti:Huomasin, että tässä on sellainen pieni ongelma, että ei koskaan tiedä mistä se alkuperäinen viesti on tullut. Onko se iMessage vaiko normi sms/mms.
Imessage on sininen "kupla"
Sms/mms on vihreä "kupla"
iPhone X
MacBook Pro 13”, Toucbar
Apple TV 4
Apple Watch series 3
Apple Airpods
Tege kirjoitti:Huomasin, että tässä on sellainen pieni ongelma, että ei koskaan tiedä mistä se alkuperäinen viesti on tullut. Onko se iMessage vaiko normi sms/mms.
Ei päde siis saapuneissa viesteissä, ainoastaan lähtevissä
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Ei päde siis saapuneissa viesteissä, ainoastaan lähtevissä
Jos iMessagee ja tekstiviestiä tulee sekasin niin väliin tulee:
-------------------- Text Message --------------------
------------------------ iMessage -----------------------
Kokeilin tehdä jailbreakin 4S:lle. Se onnistuikin, mutta poistin sen kuitenkin ja palautin tehdasasetuksille. Nyt palautuksen jälkeen ei imessage toimi vaan se 'odottaa aktivointia'. Muutaman tunnin päästä aktivointi epäonnistuu. Sama koskee myös facetimea. Imessagen pystyn lähettämään käyttäen Apple ID:tä mutta puhelinnumeroa en saa lähetys/vastaanotto valikkoon tallennettua, ainoastaan sähköpostiosoitteita pystyn laittamaan. Oma numero löytyy asetuksista kansainvälisessä muodossa ja tuntuu että muutkin ketjusta löytyvät keinot on käytetty. Tehdasasetuksille palautusta on yritetty myös muutamaan kertaan.
Olisiko jollakin vielä vinkkejä kuinka saisi imessagen toimimaan?
Mene Applen sivuilta omaan Apple ID sivuille ja lisää puhelinnumerosi sieltä käsin. Sitten mene uudelleen sinne iMessage valikkoon, kytke pois ja taas päälle.
Itsellä oli joskus 4S aikaan näitä samoja ongelmia, en saanut puhelimesta käsin mitenkään asetettua. Mutta sitten kokeilin tuon oman sivun kautta ja alkoi lyyti kirjoittaa.
Viimeksi muokannut salmaster, 26.2.2013 klo 7.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
salmaster kirjoitti:Mene Applen sivuilta omaan Apple ID sivuille ja lisää puhelinnumerosi sieltä käsin. Sitten mene uudelleen sinne iMessage valikkoon, kytke pois ja taas päälle.
Itsellä oli joskus 4S aikaan näitä samoja ongelmia, en saanut puhelimesta käsin mitenkään asetettua. Mutta sitten kokeilin tuon oman sivun kautta ja alkoi lyyti kirjoittaa.
Kiitos näistä vinkeistä. Ikävä kyllä nämäkään eivät toimineet. Tuleeko puhelinnumero olla ainoastaan matkapuhelinkohdassa vai laitanko esim. numeron jokaiseen kohtaan? Jos valitsen "käytä Apple ID:tä iMessageen", niin puhelinnumeroni on listassa mutta vain harmaana ja ilmoitus, että käyttäjät lähettävät viestejä käyttäen sähköpostiosoitettani. Tarkoittaako tuo, että puhelimeni ei saa lähetettyä aktivointiviestiä Applen palvelimelle? Outoa, kun nämä toimivat aikaisemmin, mutta tehdasasetusten palautuksen jälkeen jää jurnuttamaan aktivointikohtaan ja lopulta aktivointi epäonnistuu.
AA
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Minulla on saman appleid:n alla kolme puhelinta. Kaikki henkilökohtaiseen tulevat viestit pamahtaa kaikkiin kolmeen laitteeseen. Missä asetuksessa on vika?
Muihin laitteisiin tulevat viestit taas ei tule henkilökohtaiseen...
Katiitina kirjoitti:Minulla on saman appleid:n alla kolme puhelinta. Kaikki henkilökohtaiseen tulevat viestit pamahtaa kaikkiin kolmeen laitteeseen. Missä asetuksessa on vika?
Menet asetuksiin ja sieltä viestit, tuonne voit laittaa ne yhteystiedot joihin iMessagea voi käyttää.
Katiitina kirjoitti:Minulla on saman appleid:n alla kolme puhelinta. Kaikki henkilökohtaiseen tulevat viestit pamahtaa kaikkiin kolmeen laitteeseen. Missä asetuksessa on vika?
Meidän taloudessa on kolme iOS-laitetta, joissa kaikissa on sama Apple-ID käytössä Appstoren takia. Jokaisen laitteen asetukset-> viestit-> iMessage kohdasta saat valittua, mitkä maili-osoitteet/puh. numerot kyseiselle laitteelle haluat asettaa.
Esimerkki, miten itse olen iMessagen asettanut:
-Oma iPhone: Apple-ID:n maili osoite + puh. numeroni
-Vaimon iPhone: Hänen puh. numero, ei muuta! (jos laitan tähän lisäksi apple-id:ni, niin viestit menevät vaimoni kanssa keskenään sekaisin.)
-Oma iPad: Samat kuin omassa iPhonessa. Koska haluan pitää keskustelut molemmissa laitteissa.
Viimeksi muokannut k@ke, 12.3.2013 klo 15.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Me olemme tehneet siten, että talouden kaikissa iOS-laitteissa on sama Apple ID käytössä App Storen ostoksia varten. Jokaisella käyttäjällä on kuitenkin oma iCloud-tunnus varmuuskopioita, Kuvavirtaa, iMessageja jne. varten. Toimii todella hyvin
Hitsiläinen, eikö iPad ministä, cellulaariversiosta, voi lähettää tavallisia tekstareita? ...mun kaikilla sukulaisilla ja tutuilla kun ei oo Mac:iä... Eikä mun viestit-sovellus suostu lähettään niihin viestiä, vaikka oon yhteystietoihin laittanut sekä kännykkänumeron että sähköpostiosoitteet.
Onko vika siis korvieni välissä vai puute iPadissä?
Taustalla saattaapi olla ajatus, että noissa padeissa on yleensä dataliittymä, jossa ei puhe tai sms välttämättä kulje. On siis helpompaa estää niiden käyttö kaikilta kuin sanoa asiakkaalle, että joillekin menee, joillekin ei.
tómppu kirjoitti:Ei voi, vain iPhone osaa puhelimena lähettää Viestit-ohjelmalla tekstiviestejä. Muita kun Apple ei puhelimiksi laske vaikka niissä samat radiot onkin.
Pah! sanon minä. Pahuksen puute - jos ei nyt järin katstrofaalinen, niin kiusallinen kuitenkin.
Tuntuu selvästi Applen päätökseltä rajoittaa viestinlähetys vain omiin laitteisiin, kun viesti kyllä menee iPhonion, mutta ei esim 'Anteroluuroin' tai MaemoMeegoon.
Minusta tuntuu, ett tollanen ratkaisu ei tuo lisää iPhone-käyttäjiä, vaan vieraannuttaa joitain. Monella kun on ystävä-, tuttavapiirissään ja työympäristöissä sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät ole vielä hoksanneet iPhonin ja Macin erinomaisuuksia...
Viimeksi muokannut jake69, 20.3.2013 klo 19.16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko kellään ollut semmoista ongelmaa että koko viestikeskus ei aukea kun painan viestit-iconista? Kaveri lähetti imessagella viestin ja olen kaikin keinoin yrittänyt avata viesti-iconia mutta se vain kaatuu kerta toisensa jälkeen. Edes uudelleenkäynnistys ei auttanut. Onko mitään ideoita millä saisin toimimaan?
Seuraavanlainen ongelma:
Vaimo vaihtoi iPhonen androidiin. Oma iPhone 4s yrittää kuitenkin edelleen lähettää viestit aina ensin imessagena. Kuinka saan luurini unohtamaan vaimon kohdalta nämä imessaget ja lähettämään suoraan sms:nä