Onhan tuossa jo rutkasti aikaa koetella ne töllöt ja näytöt ja tykit lävitse.
Viesti Kirjoittaja MrMela »
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Jotenkin vaan haiskahtaa siltä, että haluat motivoida itseäsi pysyttelemään PC-raudassa. Hyvä niin, se sopii varmaan sulle hyvin. Laitoit linkkejä pariin HO:n viestiketjuun, joissa oli esillä Mac Minien näyttöongelmia. Kun niitä ketjuja katsoi, näytti siltä, että ongelmat olivat ratkenneet loppujen aika hyvin. Kerropa ne ihmiset, joiden Minien pulmat eivät ollenkaan selvinneet.49-arska kirjoitti:Suomi on markkina-alueena täysin olematon...suosittelen ja KANNATTAA käydä ulkomaisilla Apple foorumeilla lukemassa ennen hankintapäätöksen tekoa.
Valitettavasti ei taida olla kyse mistään sunnutaikappaleista...enpä ole aikaisemmin moiseen ja näin laajaan sekä vakavaan ogelmavyyhtiin törmännyt muiden suurten merkkikonevalmistajien kohdalla (no ehkä Intellin prosessorin laskentavirhe vuonna nakki ja muna)...ja kokemusta koneiden kanssa oli vasta vain reilut 20v
Viesti Kirjoittaja 49-arska »
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Eiköhän tässä tullut selväksi että sun kannattaa jatkaa valitsemallasi tiellä, ja rakentaa koneet jatkossakin itse. Näin saat semmoisista osista tehdyn kuin itse haluat, ja pääset ankaran googlaamisen jälkeen valitsemaan ongelmattomimmat komponentit. Mukava on sitten laitteella näpertää kun kone pelaa eikä pätki. Ja jos pätkii, niin sen kun vaihtaa uutta osaa itse.49-arska kirjoitti: kun aika kohtuuttoman paljon on vikoja maceissä kun eri foorumeita lueskelee...itse kasatuissa työasemissa joissa yleensä käyttänyt asus, intell, kingston, wd, radeon tai nvidia
kalikoita en koskaan yli 20 vuoden aikana ole "saanut aikaiseksi" esim monesti mainittuja näytön pimenemis-/no singnal ongelmia (vaikka käyttäny prossun ohjainpiiriä)
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
Viesti Kirjoittaja Sannuli »
Nice... Kyseinen Mac Mini, josta tuossa lainatussa kommentissa vuodatan, taisi olla näyttöongelmien lisäksi muutenkin maanantaikappale, ja lähti palautukseen. Tuota yhtä konetta lukuun ottamatta on mac-maailma ollut todella auvoista ja ongelmatonta. Ja tälläkin foorumilla olen mielestäni bongannut aika monta tyytyväistä Minin (2012) käyttäjää, joilla ei noita näyttöongelmia ole. Taannoin kävin Applen englanninkielisellä foorumilla uteliaisuuttani tsekkaamassa onko ongelma jo ratkaistu. Muistaakseni joku käyttöjärjestelmäpäivitys sen viimeistään korjaa, jos muu ei ole auttanut.49-arska kirjoitti:Niin, kokoan, huollan ja päivitän työkseni tietokoneita enkä halua tehdä sitä vapaa-aikanani.
Näyttöongelmat ovat aika akuutteja...alla viestiketjusta yksi viesti 2012 marraskuun lopulta...ketjussa on useita esim. saman pimenemisongelman kanssa painiskelevia puhumattakaan ulkom. sivustosta...ovat ilemeisesti applella olleet täysin tietoisia 2012 laiteen vakavista ongelmista ja silti laittaneet sen myyntiin....aikamoista touhua...lukekaahan esim vaikka "Mac mini laite 2012"-ketju (alla vain yksi viesti ketjusta)
"Applen keskustelufoorumilta kävi ilmi, että jossain päin maailmaa ongelmaa on myös korjattu vaihtamalla hdmi-liitin. Taisipa keskusteluissa tulla muitakin korjaustoimenpiteitä esiin. Suomen tukipuhelimessa ei mainittu mitään näitä mahdollisuuksia siihen mennessä kuin itse jaksoin asiaa selvitellä. Samaa Intelin korttia on käytetty ilmeisesti myös muissa Maceissä, joissa ei ko. vikaa ole ilmennyt, joten noinkohan asia tuolla korjauksella ratkeaa..
No, nämä mainitsemani ovat vain 'kuulopuheita' Applen foorumilta, enkä valitettavasti jaksa kaivaa niihin enää linkkejäkään niiden 'miljoonien' asiaan liittyvien viestien seasta. Ei siis mitään varsinaista faktatietoa.. Mutta toivottavasti ongelma ratkeaa tosiaan tuolla Macrumorsin mainitsemalla korjauksella, kun nyt tilanne näyttää harmillisen huonolta."
Jestas, mitä shaibaa.. Ja melkoista varmuutta ja tilastotietoa henkilöltä joka melkein osti Mac Minin.49-arska kirjoitti:niin itsekkin maceistä oletin ennen kuin tätä foorumia aloin eilen ensimmäistä kertaa lueskelmaan...onpahan aika moista näpertelyä mac minin kanssa...mac mineissä suhteessa konemäärään todella paljon ja vakavia ongelmia...ja turha luulo on se että vika jotenkin ajan myötä katoaa tai vähenee...tällaiset pimenemiset ovat yleensä ennakkovaroituksia ongelmista jotka jossain vaiheessa lopulliseti pimentävät koneen)
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Viesti Kirjoittaja Sannuli »
OS X 10.8.3 ei ole enää mikään demo vaan ihan käytössä oleva versio, ja ainakin osalla näyttäisi korjanneen ongelmat. Aika rauhalliseksi on tuo keskustelu tuolla Applen foorumillakin käynyt, mikä yleensä tarkoittaa sitä, että ei ongelmia = ei valitusta foorumeilla. No olihan siellä vielä ainakin yksi kenen näyttö vilkkuu.49-arska kirjoitti:Sannuli laittaa sitten sen JONKUN päivityksen tiedot myös muille, Aplella ei siihen ainakaan ole korjausta / ratkaisua (mutta lue nyt kuitenkin tuon ed viestin linkin juttu)?
Jutussa sanotaan että vika on ainoastaan korjattu win ja linux koneiden osalta joissa on sama integroitu Intel HD 4000 grafiikkapiiri, EI Applen osalta!
Aplella vikaan etsitään vastuullista (eli maksajaa) ja Applen kehittää demo versiota OS X 10.8.3 mutta siinä ei tulisi olemaan korjausta tähän vikaan.
Jos viittasit jkoodarin linkkiin, niin juttu on viime vuoden marraskuulta eli ei todellakaan viimeisin tieto asiasta.49-arska kirjoitti: Eli mikäli tämä on viimeisin tieto asian osalta niin kuin näyttäisi niin vika on olemassa ja siihen ole korjausta!
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Älä puhu perättömiä. Minulla on uusin Mac mini ja olen itse saanut Applen ohjelmistopäivityksen kautta tuon korjauspäivityksen. Paniikki kasvaa ketju oli muuten minun aloittamani ja olen siinä todennut, että Applelta tuli asiaan tarvittava korjauspäivitys. Ajanhaaskausta vastata tähän ketjuun enempää.49-arska kirjoitti:Sannuli laittaa sitten sen JONKUN päivityksen tiedot myös muille, Aplella ei siihen ainakaan ole korjausta / ratkaisua (mutta lue nyt kuitenkin tuon ed viestin linkin juttu)?
Jutussa sanotaan että vika on ainoastaan korjattu win ja linux koneiden osalta joissa on sama integroitu Intel HD 4000 grafiikkapiiri, EI Applen osalta!
Aplella vikaan etsitään vastuullista (eli maksajaa) ja Applen kehittää demo versiota OS X 10.8.3 mutta siinä ei tulisi olemaan korjausta tähän vikaan.
Eli mikäli tämä on viimeisin tieto asian osalta niin kuin näyttäisi niin vika on olemassa ja siihen ole korjausta!
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Sinuna minä ostaisin sen kaikilla lisäherkuilla. Mene ja osta jo huomenna! Voit sitten yllättää itsesi ja pääset panemaan kasaamasi PC-koneen ikkunakoristeeksi kukkaruukun sijaan...49-arska kirjoitti:Ei ole siitä kysymys...kun nyt tiedän että kone on jo uutena viallinen eikä siihen ole korjausmahdollisuutta niin miksi ihmeessä valmiiksi rikkinäisen ostaisin?
...jos tämän joku pystyy hyvin perustelemaan niin voin ostaa sen vakka korsiteeksi kirjahyllyyn
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Viesti Kirjoittaja Mailia »