Jepsisjee!
Kone tuli eilen ja tänään alotin vähän tutkimaan, niin näytön paneelissa on ihme kuvioita. Näyttää kuin olisi osa kohdista harmaampia (kosteutta?)
Kovalevy tai joku pitää välillä tajutonta mekkalaa ja yksi muistipaikoista paskana, ei toimi toinenkaan muisti yhdessä slotissa.
Kiitos SCF!
iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
iMac-aiheista keskustelua
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 3.5.2010 klo 17.16
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja dingelidong »
-
- Viestit: 4468
- Liittynyt: 27.9.2008 klo 14.53
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja peku »
Reklamaatio SCF:lle.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 3.5.2010 klo 17.16
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja dingelidong »
Ei taida auttaa, kun eivät anna mitään takuuta kosteusvaurioiselle tehdystä huollosta.
Huoltoselitteessä lukee että ovat ajaneen apple diagnostic ohjelmistoa yön yli vakaasti.
Huoltoselitteessä lukee että ovat ajaneen apple diagnostic ohjelmistoa yön yli vakaasti.
-
- Viestit: 4468
- Liittynyt: 27.9.2008 klo 14.53
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja peku »
Oliko näyttö vaihdettu uuteen heidän rikkomansa tilalle? Ja siinäkin on sanomista? Ilman muuta huollon pitää laittaa asiallinen varaosa itse rikkomansa tilalle. Reklamaatiota vaan.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 3.5.2010 klo 17.16
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja dingelidong »
Näytön lasin vaihtoivat omaan piikkiinsä. Vein koneen huoltoon alkuperäispakattuna ja takaisin tullessa loota näytti kirveellä hakatulta.
Mitä lie tehneet.
Mitä lie tehneet.
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: 6.6.2012 klo 11.23
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja Irwin »
Voisiko nuo ihme kuviot olla ihan pölyä? Aika yleistä, että huoltotyön yhteydessä tuon näyttölasin taakse jää pölyä. Helppo korjata itsekin, jos omistaa sopivan jämäkän imukupin.
-
- Viestit: 4468
- Liittynyt: 27.9.2008 klo 14.53
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja peku »
Asiantunteva huolto ei jätä pölyä lasin taakse.Irwin kirjoitti:Aika yleistä, että huoltotyön yhteydessä tuon näyttölasin taakse jää pölyä.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
- Viestit: 1560
- Liittynyt: 27.5.2004 klo 20.06
- Paikkakunta: Turku
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Mistä tietää mitä muuta koneesta on hajonnut kun näytön lasi on onnistuttu hajottamaan? Ei se varmaan ihan sormella tökkäämällä hajoa. Sinuna ilmoittaisin asiasta vakuutusyhtiöön ja suunnitelkaa siellä miten etenette asiassa. Eihän se käy päinsä että vakuutusyhtiö maksaa huollosta ja kone menee huonompaan kuntoon.
Viimeksi muokannut mercury, 17.2.2014 klo 5.43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Perus hipsteri. pelle. -mindgame
-
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.5.2006 klo 16.49
- Paikkakunta: Tampere
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
SFC mokasi raskaasti. Jos SFC ei ilmoita asiakkaalle laitetta takaisin antaessaan aiheuttamistaan vioista suoraan ja heti, on se ammattitaidottomuuden huippu. Ovat tehneet varmaan muutakin vauriota koneelle. En enää yhtään ihmettele, miksei SFC tee enää eräälle suurelle kodinkoneketjulle alihankintana takuuhuoltoja.dingelidong kirjoitti:Olivat vastanneet, näyttö hajonnu sisäisen työnsiirron ohessa ja menee heidän laskuunsa.
Hyvin hoidettu siis tämä.
Viimeksi muokannut kaulahuivi, 26.3.2013 klo 21.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2139
- Liittynyt: 10.6.2010 klo 1.32
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Ei kait konettaan kannata tuohon skeidafirmaan lähettää, olkoonkin, että vakuutusyhtiö sitä kinuaa? Kunnollisessa merkkihuollossa se viallinen kokonaisuus vaihdetaan uuteen, eli jos esim. se usb-portti ei toimi, niin jätetään ne keijo kolvaaja ky -firmat väliin ja valitaan paikka missä sinne laitetaan se uusi emolevy. Tuommoinen huolto on kyllä luotettavan lopputuloksen kantilta aivan idiotismia huokuva missä aletaan arvailemaan mitä konkkia ja piirejä vaihdellaan, ei asiakasta kiinnosta olla se välikappale ammattitaidottoman huoltajan ja valmistajan välillä, tai jos kiinnostaa, niin hieman ihmettelen miten niin tyhmä asiakas voikaan olla, etenkin kun tässä on vakuutus maksajana.
Eli se huom. oikea huolto vaihtaa kaiken uuteen/tehdaskorjattuun, valmistaja sitten omissa prosesseissaan katsoo huomattavasti paremmalla ammattitaidolla ja välineillä mitä se voi kierrättää, tehdaskorjata ja mitä ei, vertailuna tosiaan joku yleishuoltomies autotallinsa peränurkassa, joka lähinnä arvailee lopputulosta ja ujuttaa asiakkaan sinne testikäyttäjän penkille.
Eli nyt vakuutusyhtiölle viestiä, että mitä on tapahtunut ja että et suosittele heille enää tuommoisen kusiputkan käyttöä, vaan haluat koneesi vaihdettavan uuteen tai vähintään niin, että ne sisuskalut siitä vaihdetaan (tosin taitaa jo olla myöhäistä kun näytönkin saivat rikki ja kovalevy lienee vaurioitunut, todennäköisesti ovat kaataneet koneen sen ollessa päällä kun lasikin oli rikki) täysin uusiksi. Helpompaa on kyllä vaatia uutta konetta, lisäksi se on toimintavarmempi ratkaisu käyttäjän kantilta.
Eli se huom. oikea huolto vaihtaa kaiken uuteen/tehdaskorjattuun, valmistaja sitten omissa prosesseissaan katsoo huomattavasti paremmalla ammattitaidolla ja välineillä mitä se voi kierrättää, tehdaskorjata ja mitä ei, vertailuna tosiaan joku yleishuoltomies autotallinsa peränurkassa, joka lähinnä arvailee lopputulosta ja ujuttaa asiakkaan sinne testikäyttäjän penkille.
Eli nyt vakuutusyhtiölle viestiä, että mitä on tapahtunut ja että et suosittele heille enää tuommoisen kusiputkan käyttöä, vaan haluat koneesi vaihdettavan uuteen tai vähintään niin, että ne sisuskalut siitä vaihdetaan (tosin taitaa jo olla myöhäistä kun näytönkin saivat rikki ja kovalevy lienee vaurioitunut, todennäköisesti ovat kaataneet koneen sen ollessa päällä kun lasikin oli rikki) täysin uusiksi. Helpompaa on kyllä vaatia uutta konetta, lisäksi se on toimintavarmempi ratkaisu käyttäjän kantilta.
-
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.5.2006 klo 16.49
- Paikkakunta: Tampere
Re: iMac kastui ja kustannusarvio SFC:n huollossa
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Veli puhuu täyttä asiaa!!!mika_t kirjoitti:Ei kait konettaan kannata tuohon skeidafirmaan lähettää, olkoonkin, että vakuutusyhtiö sitä kinuaa? Kunnollisessa merkkihuollossa se viallinen kokonaisuus vaihdetaan uuteen, eli jos esim. se usb-portti ei toimi, niin jätetään ne keijo kolvaaja ky -firmat väliin ja valitaan paikka missä sinne laitetaan se uusi emolevy. Tuommoinen huolto on kyllä luotettavan lopputuloksen kantilta aivan idiotismia huokuva missä aletaan arvailemaan mitä konkkia ja piirejä vaihdellaan, ei asiakasta kiinnosta olla se välikappale ammattitaidottoman huoltajan ja valmistajan välillä, tai jos kiinnostaa, niin hieman ihmettelen miten niin tyhmä asiakas voikaan olla, etenkin kun tässä on vakuutus maksajana.
Eli se huom. oikea huolto vaihtaa kaiken uuteen/tehdaskorjattuun, valmistaja sitten omissa prosesseissaan katsoo huomattavasti paremmalla ammattitaidolla ja välineillä mitä se voi kierrättää, tehdaskorjata ja mitä ei, vertailuna tosiaan joku yleishuoltomies autotallinsa peränurkassa, joka lähinnä arvailee lopputulosta ja ujuttaa asiakkaan sinne testikäyttäjän penkille.
Eli nyt vakuutusyhtiölle viestiä, että mitä on tapahtunut ja että et suosittele heille enää tuommoisen kusiputkan käyttöä, vaan haluat koneesi vaihdettavan uuteen tai vähintään niin, että ne sisuskalut siitä vaihdetaan (tosin taitaa jo olla myöhäistä kun näytönkin saivat rikki ja kovalevy lienee vaurioitunut, todennäköisesti ovat kaataneet koneen sen ollessa päällä kun lasikin oli rikki) täysin uusiksi. Helpompaa on kyllä vaatia uutta konetta, lisäksi se on toimintavarmempi ratkaisu käyttäjän kantilta.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit