Miten tuo rikkinäisten vaihto uusiin? Kohu Kiinassa nousi ilmeisesti siitä, kun amerikkalaisia suosittiin uusilla puhelimilla siinä missä kiinalaisille tarjottiin korjausta (tämähän on käytäntö myös Suomessa). Meneekö tämä nyt niin, että isojen markkinoiden asiakkaita paapotaan ja pienien markkinoiden asiakkaat kärsikööt. Kuka pyytää anteeksi tätä? Cook?harri_tku kirjoitti:Hei!
Applen tuotteissa on jo nyt 24 kk:n takuu. Kiitos ei kuulu Applelle vaan EU:n ansiosta tämä takuu on myös meillä täällä Suomessa. Valmistaja tai myyjä ei tuota takuuta voi mitenkään itse lyhentää.
Tosin tuo toisen vuoden takuu on hieman erilainen. Suora lainaus tietokone.fi sivulta "Yksityisasiakkaana valinta on helppo. AppleCare kannattaa jättää ostamatta, sillä EU:n kuluttajansuoja takaa kahden vuoden takuun. Toinen takuuvuosi on kuitenkin erilainen. Konetta ei voi kiikuttaa lähimpään Apple-huoltoon, vaan korjauksesta pitää sopia ostopaikan kanssa.
Myymälöissä ei myöskään aina tunneta EU:n kuluttajalainsäädännön tuomaa lisäturvaa, vaan vuoden takuun päätyttyä voidaan todeta kylmästi takuun päättyneen ja korjauksen maksavan. Asiasta tietämätön asiakas tyytyy helposti tilanteeseen. Sama tilanne koskee tietysti myös muuta elektroniikkaa."
Olisiko Jobs pyydellyt anteeksi keltään mitään? Ei varmaankaan.