iPhone 4S analogiääni ulostulo mykkänä
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 4S analogiääni ulostulo mykkänä
Viesti Kirjoittaja Kim »
Tehty täydellinen restore eikä auttanut. Jos koitan soittaa esim. musaa niin airplay vaihtoehtoina on oma airport express ja sitten dock connector joka on valittuna. Mä en edes omista dock connectoria mutta airplay haluaa väkisin puskea ääntä sinne enkä saa sitä pois sieltä. Epäilen itse että puhelin siis luulee olevansa kytkettynä johonkin dockiin vaikka ei olekaaan, ja sitten haluaa puskea kaikki äänet sinne. Olen koittanut rämpyttää latausliitintä mutta tuloksetta. Mitä avuksi? Onko tuo liitin fyysisesti rikki? Ja jos on niin mitenköhän takuukorjaus kun kyseessä on Telefinlandin kytky 14 kk takaa? Mun mielestä tuollainen liitin pitää kestää kauemmin kuin 14kk aivan normaalissa siistissä käytössä. Puhelin ei ole kertakaan tippunut ja se on käytännössä virheetön.

Viimeksi muokannut Kim, 5.4.2013 klo 14.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: iPhone 4S analogiääni ulostulo mykkänä
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Olet siis varovasti esim. pumpulipuikolla tarkisanut sen Dock-liittimen? Sinne kun voi kertyä aika herkästi pölyä yms. taskun pohjalta välillä.
MacBook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja Kim »
Hmmm. Kuulokkeilla saan ääntä ulos mutta puhelimen kaiuttimesta en saa mitään esim. musaa ulos. Se hälyttää kyllä kuitenkin normaalisti soidessa. Kun säädän hälyttimen äänitasoa nappuloista niin ringerin palkit on hävinnyt kokonaan. Nyt en näe kuinka suurella ääenvoimakkus on ellen paina mute nappulaa edestakaisin jolloin se näyttää sitä ääenvoimakkuutta hetken aikaa.
???

???

-
Viesti Kirjoittaja Kim »
Mä imuroin sen äsken mutta ei auttanut.tuomaril kirjoitti:Olet siis varovasti esim. pumpulipuikolla tarkisanut sen Dock-liittimen? Sinne kun voi kertyä aika herkästi pölyä yms. taskun pohjalta välillä.
Mutta siis miltä toi eka kuva pitäisi näyttää jos puhelimessa ei ole mitään kiinni? Kuuluko se airplay olla oletuksena dock??? Luurit kun laitan puhelimeen niin niistä saan ääntä ulos ja se airplay näyttää headphones. Mutta puhelimen omasta kaiuttimesta en saa ääntä ulos esim. musaa tai youtubesta ääntä. Mutta kauitin silti toimii kun puhelin hälyttää ihan normaalisti.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Kaverin iPhone 4S:ssä oli/on samanlainen ongelma, siinä telakkaliittimen tietyt pinnit ovat oikosulussa keskenään jolloin laite luulee että sen pitää puskea ääni ulos sen kautta, eikä puhdistus auttanut. Huoltoon on vietävä jos ei putsaamalla tokene.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja Kim »
Joo, siis analogiulostulo ei itseasiassa ole mykkänä, vaan puhelimen oma kauitin tietyissä sovelluksissa. Taitaa tosiankiin olla niin että puhelin luulee olevansa kiinni jossain dockissa. Kaikillla TeleFinlandin puhelimilla on 24 kk takuu, paitsi iPhonella. Laadukasta. Taidan tilata eBaystä kympillä uuden dock connectorin ja vaihdan sen itse. Kiitos neuvoista.
-
Viesti Kirjoittaja Apple II »
Eikös Applen takuu ole 12kk ja toiset 12kk EU:n vaatimaa virhevastuuta. Näin ainakin soneralla, luulisi myös että telefinlandilla samaa konsernia kun ovatKim kirjoitti:Joo, siis analogiulostulo ei itseasiassa ole mykkänä, vaan puhelimen oma kauitin tietyissä sovelluksissa. Taitaa tosiankiin olla niin että puhelin luulee olevansa kiinni jossain dockissa. Kaikillla TeleFinlandin puhelimilla on 24 kk takuu, paitsi iPhonella. Laadukasta. Taidan tilata eBaystä kympillä uuden dock connectorin ja vaihdan sen itse. Kiitos neuvoista.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPhone 6 iOS 9.1
MacBook Pro Retina (Early 2015) OSX 10.11.1
MacBook Pro (Late 2011) OSX 10.11.1
MacBook Pro Retina (Early 2015) OSX 10.11.1
MacBook Pro (Late 2011) OSX 10.11.1
-
Viesti Kirjoittaja Kim »
Ei kuulema, enkä jaksanut lähteä tappelemaan.Apple II kirjoitti:Eikös Applen takuu ole 12kk ja toiset 12kk EU:n vaatimaa virhevastuuta. Näin ainakin soneralla, luulisi myös että telefinlandilla samaa konsernia kun ovat
Ongelma ratkaistu tilamaalla eBaysta musta dock connector työkaluineen posteineen 12 eurolla. Tänään vaihdoin sen youtuben opastuksella ja kumma kyllä luuri toimii kuten pitääkin, eli nyt saa kaiuttimesta ääntä ulos ja ringer-palkki tuli takaisin.
Joku täällä tarjoutui vaihtamaan sen harrastuksena 50 eurolla jolle totesin että kalliiksi tulee sen harrastus mulle jos puhelin hajoaa siinä vaihdossa. Jos ei ole virallinen putiikki niin aika heikoilla olen jos kaikki menekään kuin Strömsössä.
Viimeksi muokannut Kim, 16.5.2013 klo 0.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka