JHA kirjoitti:allekirjoitettu myös. Toki olet oikeassa siinä että käsiksi käyminen on hieman alkeellista toimintaa. Sitä voisi opettajille myöntää hankaliin tapauksiin luvat vaikka tälläiselle kapistukselle...nallemaija kirjoitti:Jep, kaveri puhuu jotain päälle käymisestä. Joka tapauksessa, onko suunsoitto syy käydä käsiksi? Se kai on se kysymys jota yritän esittää.amanita kirjoitti:Mulla on tuo koneelleni ladattuna, kai sen saa vaikka Dropboxiin laittetuna tännekin.
Nallemaijalle: Totta ihmeessä ennen tuota videota on jo tapahtunut jotain, jonka takia tuossa sitten "keskustellaan".
http://www.systemlahti.fi/tuote/s%C3%A4 ... 500/11260/
Opettaja Antti Korhosen erottaminen pohdituttaa
-
nallemaija
Re: Uutisia maailmalta
Viesti Kirjoittaja nallemaija »
-
nallemaija
Eli jos oppilas soittaa suuta niin opettajalla on oikeus käydä käsiksi?Don MC kirjoitti:paholainen. Mun kouluaikanani olisi tollasesta suunsoitosta tullu niin paljon jälkiseuraamuksia, että huhhuh. Ihan oikein tuo ope teki. Ja kakara oli väärässä. Opettajille ei soiteta poskea.
E: Adressi allekirjoitettu.
-
theinonen
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Kaikenlaisen skeidan kuunteleminen ja sietäminen, kun kakarat nauravat selän takana ei ainakaan vahvista opettajan auktoriteettia vaan saa kyseisen opettajan vaikuttamaan heikolta. Nykynuoriso vaistoaa sen heikkouden, koska tietää ettei opettajille ole jätetty mitään todellisia keinoja kurinpitämiseen ja käytös on sitten sen mukaista.
-
Anghorn
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Poistaa paikalta.nallemaija kirjoitti:Eli jos oppilas soittaa suuta niin opettajalla on oikeus käydä käsiksi?Don MC kirjoitti:paholainen. Mun kouluaikanani olisi tollasesta suunsoitosta tullu niin paljon jälkiseuraamuksia, että huhhuh. Ihan oikein tuo ope teki. Ja kakara oli väärässä. Opettajille ei soiteta poskea.
-
Don MC
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Jos ei usko puhetta, että "nyt menet ulos", niin silloin kyllä.nallemaija kirjoitti:Eli jos oppilas soittaa suuta niin opettajalla on oikeus käydä käsiksi?
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
-
arisel
Viesti Kirjoittaja arisel »
Sillä loppujen lopuksi nämä typerykset itse kärsivät eniten.
Tätä eivät ammattitaidottomat ymmärtäjät ymmärrä, siinä se ongelma onkin. Tyhmyydestä sakotetaan, mutta valitettavasti tässä asiassa sakon maksavat kaikki muut kuin ne tyhmät...Tauvo kirjoitti:Olisi myös hyvä muistaa, että kaikki teinit teinit valehtevat aina. Todennäköisesti tuo ruokalasta poistettu häirikkö on terrorisoinut opettajan työrauhaa ja muiden koulunkäyntiä jo pidempään.
Jos laskutettaisiin edes tuosta koulusta tulevien syrjäytyneiden hoitokustannukset, niin silakkaa saisivat syödä loppuikänsä; jos vielä laskutettaisiin näiden syrjäytyneiden aiheuttamat vahingot muille ihmisille ja yhteiskunnalle, niin joutuisivat pakkotyöhön, mikä olisi tuollaisesta typeryydestä muutenkin ansaittua...Tauvo kirjoitti:Toivottavasti rehtori ja opetustoimen ylemmät päätöksen takana olevat virkamiehet joutuvat edesvastuuseen ja korvauksiin irtisanomisesta sekä vastuuseen kaikesta mitä nuo häiriköt jatkossa tekevät.
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Totta helvetissä. Jos mukula on niin typerä, ettei lopeta häiriköintiä pyynnöstä tai käskystä, ei toisten tarvitse kärsiä siitä. Jollei saa poistaa voimalla, laitettakoon toistuvien huomautusten jälkeen jonnekin eristyksissä olevaan koulukotiin. Siellä saa sitten huudella vittua niin paljon kuin äänenmurros antaa periksi.nallemaija kirjoitti:Eli jos oppilas soittaa suuta niin opettajalla on oikeus käydä käsiksi?Don MC kirjoitti:paholainen. Mun kouluaikanani olisi tollasesta suunsoitosta tullu niin paljon jälkiseuraamuksia, että huhhuh. Ihan oikein tuo ope teki. Ja kakara oli väärässä. Opettajille ei soiteta poskea.
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Täältä löytyy video, lienee otettu jollain muulla kuin iPhonella, on niin huonolaatuinen... 8)Anghorn kirjoitti:Eipä toimi enää mullakaan.amanita kirjoitti:Ei toimi ainakaan minulla, olen tosin kyllä nähnytkin jo tuon.Anghorn kirjoitti:Tässä tuo Alppilan koulun tapauksen videomatsku. http://aijaa.com/YXcCFK
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
nallemaija
Re: Opettaja Antti Korhosen erottaminen pohdituttaa
-
nallemaija
Kuten itsekin huomasit, käsiksi käymiselle on myös vaihtoehtoja.Tauvo kirjoitti:Totta helvetissä. Jos mukula on niin typerä, ettei lopeta häiriköintiä pyynnöstä tai käskystä, ei toisten tarvitse kärsiä siitä. Jollei saa poistaa voimalla, laitettakoon toistuvien huomautusten jälkeen jonnekin eristyksissä olevaan koulukotiin. Siellä saa sitten huudella vittua niin paljon kuin äänenmurros antaa periksi.nallemaija kirjoitti:Eli jos oppilas soittaa suuta niin opettajalla on oikeus käydä käsiksi?Don MC kirjoitti:paholainen. Mun kouluaikanani olisi tollasesta suunsoitosta tullu niin paljon jälkiseuraamuksia, että huhhuh. Ihan oikein tuo ope teki. Ja kakara oli väärässä. Opettajille ei soiteta poskea.
-
JHA
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ei ole mutta pitäisi olla. Jos konsepti hirvittää niin käy kokeeksi soittamassa vastaavaan tapaan poskea riittävän pitkään sellaisille sinihaalarisille kavereille jotka ajavat sinivalkoisella pakettiautolla.nallemaija kirjoitti:
Eli jos oppilas soittaa suuta niin opettajalla on oikeus käydä käsiksi?
Olen likimain varma että olet täysin by the book ennepitkää nipussa ja ihailemassa maisemia sinivalkoisen pakettiauton takaosasta käsin pienellä jäähyllä. Hyvällä tuurilla lunki virkahenkilö kysyy rauhoittumisesi astetta ennenkuin päädyt yöksi vähän pidemmälle jäähylle...
-
arisel
Opettaja Antti Korhosen erottaminen keljuttaa
Viesti Kirjoittaja arisel »
Kiitos, tässä on sanottu asia niinkuin se on.Tauvo kirjoitti:Totta helvetissä. Jos mukula on niin typerä, ettei lopeta häiriköintiä pyynnöstä tai käskystä, ei toisten tarvitse kärsiä siitä. Jollei saa poistaa voimalla, laitettakoon toistuvien huomautusten jälkeen jonnekin eristyksissä olevaan koulukotiin. Siellä saa sitten huudella vittua niin paljon kuin äänenmurros antaa periksi.nallemaija kirjoitti:Eli jos oppilas soittaa suuta niin opettajalla on oikeus käydä käsiksi?Don MC kirjoitti:paholainen. Mun kouluaikanani olisi tollasesta suunsoitosta tullu niin paljon jälkiseuraamuksia, että huhhuh. Ihan oikein tuo ope teki. Ja kakara oli väärässä. Opettajille ei soiteta poskea.
Kaikki kauhistelijat unohtavat aina muut oppilaat ja sen, mitä häiriköinti tekee heidän koulunkäynnilleen sekä sen millaista turvattomuutta kuriton käyttäytyminen jatkuvasti luo!
Toisaalta yksi vaihtoehto voisi olla sellainen, että mikäli oppilas ei suullista komentoa tottele, kutsutaan aina poliisi, ja kakara joutuu joka tapauksessa aina viettämään yön putkassa. Saapi sitten totutella tulevaisuuteensa hetimiten.
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Voi myös olla, että opettajilla ja poliiseilla on hieman erilainen koulutus tähän hommaan.JHA kirjoitti:Ei ole mutta pitäisi olla. Jos konsepti hirvittää niin käy kokeeksi soittamassa vastaavaan tapaan poskea riittävän pitkään sellaisille sinihaalarisille kavereille jotka ajavat sinivalkoisella pakettiautolla.
Olen likimain varma että olet täysin by the book ennepitkää nipussa ja ihailemassa maisemia sinivalkoisen pakettiauton takaosasta käsin pienellä jäähyllä. Hyvällä tuurilla lunki virkahenkilö kysyy rauhoittumisesi astetta ennenkuin päädyt yöksi vähän pidemmälle jäähylle...
-
theinonen
-
nallemaija
Eiköhän lapset ja aikuiset ole kuitenkin kaksi eri asiaa.JHA kirjoitti:Ei ole mutta pitäisi olla. Jos konsepti hirvittää niin käy kokeeksi soittamassa vastaavaan tapaan poskea riittävän pitkään sellaisille sinihaalarisille kavereille jotka ajavat sinivalkoisella pakettiautolla.nallemaija kirjoitti:
Eli jos oppilas soittaa suuta niin opettajalla on oikeus käydä käsiksi?
-
nallemaija
Jaa-a. Hyvä kysymys. Kutsuisin varmaankin rehtorin paikalle. Näin muistaakseni tehtiin silloin kun itse olin koulussa.theinonen kirjoitti:nallemaija, kuinka sitten itse poistaisit tuollaisen häiriköivän oppilaan huoneesta jos ei usko puhetta ja kieltäytyy epäkohteliaasti poistumasta pyydettäessä?
EDIT: Tai sitten oppilas ei lähde mihinkään, mutta myöhemmin koituu sitten erilaisia seurauksia.
-
Anghorn
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
nallemaija
Ja pointtisi oli? Opettajille pitäisi antaa poliisien valtuudet? En nyt ihan seuraa...Anghorn kirjoitti:Kyllä se rääväsuu teinikin sinne maijan takapaksiin päätyy.
-
JHA
Viesti Kirjoittaja JHA »
No, otetaan esimerkiksi sitten kaveri mikä ajaa vähän pienemmällä logoilla teipatulla henkilöautolla ja käyttää työnantajan tarjoamia harmaita reisitaskuhousuja niin päästään lyhyemmällä koulutuksellaMailia kirjoitti:Voi myös olla, että opettajilla ja poliiseilla on hieman erilainen koulutus tähän hommaan.JHA kirjoitti:Ei ole mutta pitäisi olla. Jos konsepti hirvittää niin käy kokeeksi soittamassa vastaavaan tapaan poskea riittävän pitkään sellaisille sinihaalarisille kavereille jotka ajavat sinivalkoisella pakettiautolla.
Toki voimankäyttöön pitää olla koulutus mutta lähinnä esimerkkini viittasi siihen että konseptitasolla se että toimeenpanovaltaa omaavalla virkahenkilöllä on oikeus poistaa kuspäisesti naamaansa aukova jantteri (vaikka sitten jalat ilmaa viistäen) paikalta ei ole yhteiskunnassamme tabu vaan parilla ammattialueella jo hyväksytty normi.
-
theinonen
Miten se rehtori sitten saa sen häirikköoppilaan lähtemään, jos kyseinen kaveri haistattaa tällekin naisten alapään kaikilla mahdollisilla kielillä ja kieltäytyy sen jälkeen menemästä mihinkään?nallemaija kirjoitti:Jaa-a. Hyvä kysymys. Kutsuisin varmaankin rehtorin paikalle. Näin muistaakseni tehtiin silloin kun itse olin koulussa.theinonen kirjoitti:nallemaija, kuinka sitten itse poistaisit tuollaisen häiriköivän oppilaan huoneesta jos ei usko puhetta ja kieltäytyy epäkohteliaasti poistumasta pyydettäessä?
-
nallemaija
Kuten edittiin lisäsin, sitten se kaveri ei siltä tunnilta lähde mihinkään, mutta tunnin jälkeen käydään sitten läpi seuraukset.theinonen kirjoitti:Miten se rehtori sitten saa sen häirikköoppilaan lähtemään, jos kyseinen kaveri haistattaa tällekin naisten alapään kaikilla mahdollisilla kielillä ja kieltäytyy sen jälkeen menemästä mihinkään?nallemaija kirjoitti:Jaa-a. Hyvä kysymys. Kutsuisin varmaankin rehtorin paikalle. Näin muistaakseni tehtiin silloin kun itse olin koulussa.theinonen kirjoitti:nallemaija, kuinka sitten itse poistaisit tuollaisen häiriköivän oppilaan huoneesta jos ei usko puhetta ja kieltäytyy epäkohteliaasti poistumasta pyydettäessä?
-
JHA
Viesti Kirjoittaja JHA »
Kausaliteetti taitaa olla se että kun rääväsuu on riittävän pitkään aukonut naamaansa ja haistatellut ympäriinsä ilman että yhteiskunta on päässyt asettamaan mitään oikeita rajoja on lopputuloksena poliisin wanha tuttu. Ensin 15-18 kesäisenä maijassa ja vähän vanhempana kiven sisässänallemaija kirjoitti:Ja pointtisi oli? Opettajille pitäisi antaa poliisien valtuudet? En nyt ihan seuraa...Anghorn kirjoitti:Kyllä se rääväsuu teinikin sinne maijan takapaksiin päätyy.
-
Peitsamo
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Sääliksi käy opettajia. Kaikki keinot pitää järjestystä luokkahuoneessa ja taata oppimisrauha oppilaille on viety. Siis ihan kaikki. Mikäli tämä linjaus pysyy niin ainoa keino taltuttaa huutava/häiritsevästi käyttäytyvä uhmaikäinen pentu on soittaa poliisi paikalle, kuten tuossa edellä mainittiin
-
theinonen
-
nallemaija
Oman kokemuksen perusteella niillä skideillä on ollut aika paljon muuta isompaa ongelmaa elämässään kuin naaman aukominen opettajille.JHA kirjoitti:Kausaliteetti taitaa olla se että kun rääväsuu on riittävän pitkään aukonut naamaansa ja haistatellut ympäriinsä ilman että yhteiskunta on päässyt asettamaan mitään oikeita rajoja on lopputuloksena poliisin wanha tuttu. Ensin 15-18 kesäisenä maijassa ja vähän vanhempana kiven sisässänallemaija kirjoitti:Ja pointtisi oli? Opettajille pitäisi antaa poliisien valtuudet? En nyt ihan seuraa...Anghorn kirjoitti:Kyllä se rääväsuu teinikin sinne maijan takapaksiin päätyy.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka