Hei,
Onko kukaan avannut noita pohjassa olevia ruuveja ja irroittanut pohjakantta, jotta saisi sisältä kaikki pölyt pois?
Oma koneeni on käytännössä äänetön ja sellaisena sen haluaisin pitää, joten kannattaako tälläinen edes?
Kiitos!
MacBook Air Mid 2012 puhdistus
Keskustelua kannettavista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Air Mid 2012 puhdistus
Viesti Kirjoittaja dl00m »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 2.4.2013 klo 23.04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Macbook Air Mid 2012 puhdistus
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Jos ei metelöi, en avaisi. Varsinkin, jos pidät kotisi kohtuullisen siistinä ja pölyttömänä.
Tässä oivia tapoja saada koneet sisältä likaiseksi: älä imuroi ikinä; polta paljon, mieluiten piippua tai sikareja; paista paljon mutta älä käytä koskaan liesituuletinta; hanki runsaasti kissoja ja koiria; säilytä tekstiilejä levällään; pidä katupölyisinä aikoina ikkunoita ja parvekeen ovea auki. Näillä pärjää jo pitkälle.
Kohtuullisella vaivalla näyttää pörrän puhdistus olevan mahdollista: http://www.ifixit.com/Guide/Installing+ ... an/12342/1
Tässä oivia tapoja saada koneet sisältä likaiseksi: älä imuroi ikinä; polta paljon, mieluiten piippua tai sikareja; paista paljon mutta älä käytä koskaan liesituuletinta; hanki runsaasti kissoja ja koiria; säilytä tekstiilejä levällään; pidä katupölyisinä aikoina ikkunoita ja parvekeen ovea auki. Näillä pärjää jo pitkälle.
Kohtuullisella vaivalla näyttää pörrän puhdistus olevan mahdollista: http://www.ifixit.com/Guide/Installing+ ... an/12342/1
-
Re: Macbook Air Mid 2012 puhdistus
Viesti Kirjoittaja arttula »
Olen avannut, ja puhallellut pölyt pois. Ja siitä huolimatta vielä toimii. Kannattaa olla tarkkana noiden ruuvien kanssa, sillä niitä on eri mittaisia eri kohdissa.dl00m kirjoitti:Hei,
Onko kukaan avannut noita pohjassa olevia ruuveja ja irroittanut pohjakantta, jotta saisi sisältä kaikki pölyt pois?
Oma koneeni on käytännössä äänetön ja sellaisena sen haluaisin pitää, joten kannattaako tälläinen edes?
Kiitos!
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Re: MacBook Air Mid 2012 puhdistus
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Ei kai noin uusia tarvitse ? Itsellä 2010 Air ja vasta nyt olen havaitsevinani, että lämmöt on korkeammalla kuin uutena.
-
Viesti Kirjoittaja full »
Itse puhdistan omat, vanhempien ja siskon koneen 6kk välein. Piitahnoja suosittelen vaihdettavaksi 3 vuoden välein.. Eipähän ole koskaan hajonnut yksikään kone meidän käytössä mutta sitäkin enemmän niitä tulee korjattavaksi muualta.Vklnuppi kirjoitti:Ei kai noin uusia tarvitse ? Itsellä 2010 Air ja vasta nyt olen havaitsevinani, että lämmöt on korkeammalla kuin uutena.
- iPad Air 2 - 3Dfx
-
No kukin tyylillään, ei siitä tietysti haittaakaan ole kunhan ei ennen takuun loppumista auo. Itse ehkä suosittelisin kerta/vuosi tahtia.full kirjoitti:Itse puhdistan omat, vanhempien ja siskon koneen 6kk välein. Piitahnoja suosittelen vaihdettavaksi 3 vuoden välein.. Eipähän ole koskaan hajonnut yksikään kone meidän käytössä mutta sitäkin enemmän niitä tulee korjattavaksi muualta.Vklnuppi kirjoitti:Ei kai noin uusia tarvitse ? Itsellä 2010 Air ja vasta nyt olen havaitsevinani, että lämmöt on korkeammalla kuin uutena.
Mun tuurilla tosin jos jokin voi mennä pieleen niin se menee.
Saako noita ruuvareita jostain haettua (Tampere) vai pitääkö tilata ? Tarvis siis tehdä omalle kyseinen operaatio, hopeatahnaa mulla onkin jossain. Kait nekin sitten samalla voisi vaihtaa.
Viimeksi muokannut Vklnuppi, 9.4.2013 klo 21.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja full »
Itsellä on ihan ebaystä tilatut ruuvarit: kiinteillä päillä taltat ja ristipäät ja vaihdettavilla kärjillä torx. Näillä ollaan menty jo useampi vuosi. Voit toki käydä katsomassa elektorista tampereelta jos löytys ja tokihan nyt noita ristipää ja talttapääruuvareita löytyykin mutta torxeja ei suomesta löydy varmaan noin pieninä mitä tarvis...Vklnuppi kirjoitti:
No kukin tyylillään...
Viimeksi muokannut amanita, 10.4.2013 klo 16.17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
- iPad Air 2 - 3Dfx
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Vai piitahnaa...
No, mulla on tossa olohuoneessa vuoden 2006 Mac mini, avannut pari kertaa, kun oon lisännyt RAMmia tai kovalevytilaa. Silloin vähän puhaltanut pahimpia tomuja... Siinä kaikki. Niin ja siis on jokapäiväisessä käytössä, telkkarina.
No, mulla on tossa olohuoneessa vuoden 2006 Mac mini, avannut pari kertaa, kun oon lisännyt RAMmia tai kovalevytilaa. Silloin vähän puhaltanut pahimpia tomuja... Siinä kaikki. Niin ja siis on jokapäiväisessä käytössä, telkkarina.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Torxit löytynee jo pakista, mutta tuo pentalobe voi tuottaa ongelmia. Ehkä tilaan sitten dx:stä koko setin "tinasta" valmistettuja ja toivon että kestävät yhden avauksen.
Olisi voinut viikonloppuna suorittaa, mutta taitaapi jäädä syssymmälle

-
Viesti Kirjoittaja Akhilles »
Suosittelen ebaysta tilaamaan. :-)Vklnuppi kirjoitti:Torxit löytynee jo pakista, mutta tuo pentalobe voi tuottaa ongelmia. Ehkä tilaan sitten dx:stä koko setin "tinasta" valmistettuja ja toivon että kestävät yhden avauksen.
Best Regards,
Akhilles
Akhilles
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka