1. En ole Mac os x velho.
Päivitin vihdoin järjestelmää uudempaan 10.6.8 Snoukkaan vanha oli pelkkä Leo ja siitä alkoi ongelmat.
Luulin että mäcci maailmassa tää varmuuskopionti ja palautus on vain "naps ja kops", no ei minun kohdallani ainakaan.
Huomasin "päivityksen" tehtyä etten saa Iphoton kuvia tai Itunesin musa tietoja snoukkaan.
Time Machinella tuolla ihme ohjelmalla olen tehnyt varmuuskopioita alvariinsa. Siirtymisapurista ei ole hyötyä, tai en ainakaan sillä mitään saa aikaisiksi.
Suoritin uuden järjestelmän asentamisen siten, että levy sisään, olikohan c- näppäin pohjaa, kone käyntiin, levy tyhjäs ja uutta softaa levyn pintaa.
A kysymys. Eli pahin ensin, olenko menettänyt esim. iphoton kuvat lopullisesti?
B kysymys. Jos en niin kuinka helpoiten saan ne takaisin?
Netistä olen ohjeita lukenut mutta en saa kiinni mistään, herra x sanoo "tee näin" herra b sanoo, "ei vaan näin" ja herra a olette kumpikin väärässä. Ja tässä vaiheessa minun ajatukset alkaa kiertämään galaksin ulkolaitoja.
iPhoton ja iTunesin varmuuskopio (epätietoinen)
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoton ja iTunesin varmuuskopio (epätietoinen)
Viesti Kirjoittaja Tzambou »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 6.4.2013 klo 1.34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: otsikon hienosäätöä
Syy: otsikon hienosäätöä
-
Re: iPhoton ja iTunesin varmuuskopio (epätietoinen)
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ihan aluksi on pakko huomauttaa, että et ole siis päivittänyt vaan asentanut uudelleen. Eli turhan monimutkaisesti. Ihan pelkkä päivitys olisi riittänyt eikä tiedostoja tarvitsisi pelastella ollenkaan.
Kaikki tiedostosi olisit saanut heti asennuksen yhteydessä palautettua, kun kone kysyy palautetaanko tietoja Time Machine varmuuskopiolta. Jälkeenkinpäin sen pitäisi onnistua mainitsemallasi siirtymisapurilla, kunhan Time Machine levy on liitettynä.
Kaikki tiedostosi olisit saanut heti asennuksen yhteydessä palautettua, kun kone kysyy palautetaanko tietoja Time Machine varmuuskopiolta. Jälkeenkinpäin sen pitäisi onnistua mainitsemallasi siirtymisapurilla, kunhan Time Machine levy on liitettynä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
TM:llä en saa palautettua kuin snoukan varmuuskopiot, siirtoapurilla ei saa palautettua kuin macin asetukset ei juurikaan muuta. Uusin iphoto vaatii ilmeisesti 10.7.8 jellonan, en haluaisi sitä ostaa koska se on ilmeisesti huomattavasti raskaampi käyttis.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Oletko siis ottanut varmuuskopioita päivityksen jälkeen, mutta ennen palautusyritystä? Silloin ovat vanhat varmuuskopiot voineet poistua alta tilantarpeen takia…
Eikö Siirtymisapuri anna valita mitä kaikkea Time Machine varmuuskopiolta palautetaan? Jos ei, haiskahtaisi siltä, ettei siellä varmuuskopiolla välttämättä ole mitään palautettavaa…
Ei Lion raskaampi ole, oikeastaan kevyempi, sillä siitä on poistettu paljon vanhempien arkkitehtuurien koodia.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ei Lion raskaampi ole, oikeastaan kevyempi, sillä siitä on poistettu paljon vanhempien arkkitehtuurien koodia.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Olen ottanut varmuuskopioita ennen käyttiksen vaihtoa ja sen jälkeen myös uudesta. TM näyttää kyllä vanhan käyttiksen varmuukopiot mutta en voi niitä palauttaa.
En haluaisi asentaa vanhaa käyttistä uudelleen koska sehän formatoi kovalevyn uudelleen ja näin tietojen palauttaminen kovalevyltä on vielä vaikeampaa. Jos käyttäisin siinä jotain ammattimiestä.
Saako snoukkaan jostain Iphotoa, varmaan saa mutta mistä. Minua ärsyttää suunnattomasti tämä applen harrastama pakkomyynti. Leossa oli kaikki tarvittavat ohjelmat kuten Iphoto ja Imovie jne.... ja snoukassa ei ole mitään muuta kuin Itunes.
En haluaisi asentaa vanhaa käyttistä uudelleen koska sehän formatoi kovalevyn uudelleen ja näin tietojen palauttaminen kovalevyltä on vielä vaikeampaa. Jos käyttäisin siinä jotain ammattimiestä.
Saako snoukkaan jostain Iphotoa, varmaan saa mutta mistä. Minua ärsyttää suunnattomasti tämä applen harrastama pakkomyynti. Leossa oli kaikki tarvittavat ohjelmat kuten Iphoto ja Imovie jne.... ja snoukassa ei ole mitään muuta kuin Itunes.
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Olen henkilökohtaisesti nähnyt kolme tietokonetta joissa Snow Leopard on ollut todella ongelmallinen tapaus. Yksi oli omani (MB mid 2007) ja koneesta tuli taas käyttökelpoinen Lionin myötä. Kyllähän kokeilu se pienen investoinnin vaatii, mutta voi osoittautua sen arvoiseksi. Takeita en tietenkään anna.Tzambou kirjoitti:Jusin iphoto vaatii ilmeisesti 10.7.8 jellonan, en haluaisi sitä ostaa koska se on ilmeisesti huomattavasti raskaampi käyttis.
iLife ohjelmat eivät koskaan ole tulleet osana käyttöjärjestelmää vaan kuuluvat uuden koneen mukana toimitettavaan ohjelmistopakettiin. Asennuspaketti löytynee joltain koneen mukana tulleelta levyltä, mutta takeita siitä että se toimisi uudemmassa käyttöjärjestelmässä ei Applen kiivaan päivityspolitiikan takia tosiaan ole.
Viimeksi muokannut mercury, 16.2.2014 klo 22.22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Perus hipsteri. pelle. -mindgame
-
Viesti Kirjoittaja klany »
Kannattaa katsoa, löytyykö Finderin kautta sieltä TimeMachinen Sparsebundlen sisältä tarvittavat tiedostot vielä, vai ovatko pyyhkiytyneet jo pois. Jos ei löydy tiedostoja sieltäkään, niin Datarescue:lla voi kaivaa vielä "levyn sileäksi vetämisen" jälkeen tarvittavat tiedostot, tai ainakin suurimman osan, ellei päälle ole hirveästi kirjoiteltu.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Siis mitä on pakkomyyty? Ei kai kukaan pakottanut päivittämään, ja jos koneen mukana tuli iLife saa sen asennettua medioilta varmaan uudellekin käyttikselle (niin ainakin itse joskus tein).Tzambou kirjoitti:Olen ottanut varmuuskopioita ennen käyttiksen vaihtoa ja sen jälkeen myös uudesta. TM näyttää kyllä vanhan käyttiksen varmuukopiot mutta en voi niitä palauttaa.
Jos timemachine valmistuksesta ei saa palautettua yksittäistä hakemistoa niin käyttäjän ainakin saa (ja tiedostot mukana). Jos nykyinen käytyäjä on saman niminen se kannattaa ensin nimetä uudestaan.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka