- wifi-purkkiin kytketty Buffalon Linkstation WSXL44D
- Windows 7 PC
- ja nyttemmin myös MacBook Pro
Olen aikanaan Winukalla ottanut tuon ulkoisen aseman käyttöön ja siellä on yleisesti saatavissa oleva asema Share, jossa musat, valokuvat etc. Tämä toimii mainiosti kaikilla laitteilla.
Buffalon omalla konffausohjelmalla olen luonut tuonne kovoon oman toisen hakemiston, jonne on rajoitettu pääsy. Se on toiminut Winukassa heittämällä omalta tilitä ja toimii edelleen. Tuolla on henkilökohtaisesti tärkeät tiedostot.
Macilla olen tähän asti päässyt käsiksi tuohon kansioon Finderin kautta niin, että olen valinnut yhdistä palvelimeen ja se tarjoaa sitä kautta myös tuota salattua kansiota käyttöön. Tällä viikolla sitten yhteys Macillä lakkasi yhtäkkiä toimimasta. Shareen se osaa yhä ottaa yhteyttä, mutta tuo yhdistäminen tuo seuraavan ilmoituksen:
Jännää sikäli, että edelleen Winukka löytää aseman myös sen salatun osion ongelmitta. Olen Macillä kokeillut yhteyttä Nasnavigaattorilla, koittanut sen kautta vaihdattaa ip:tä etc, sammuttanut koneen ja kovon, mutta ongelma ei katoa. Verkkolevyyn osaavat ottaa yhteyden myös kotiteatteri. En ole mielestäni mitään asetuksia itse verkkolevyyn tehnyt, Mac vaan lakkasi löytämästä tuota suojattua osaa levystä. Harmittaa kovasti sillä tarkoitus ois pyhittää jatkossa winukkakone muksujen leikkikaluksi :p.Yhdistettäessä palvelimeen "LS-WSXL44D" tapahtui virhe. Palvelinta ei ehkä ole olemassa tai se ei ole saatavilla tällä hetkellä. Tarkista palvelimen nimi tai IP-osoite sekä verkkoyhteys ja yritä uudelleen.
Vinkkejä miten saisin taas tuon yhteyden pelaamaan macilla?