Tunteeko tiikeri käsitettä 3rd mouse button? Olen windows-ajoiltani jäänyt pahasti koukkuun siihen, että mozilla tai vastaava avaa hiiren rullaa painamalla uuden tabin.
Nyt sain joululahjaksi langattoman logitechin hiiren enkä ainakaan löydä mistään asetuksista kolmatta nappia, vaan logitechin ohjelmisto ehdottaa että rullaa painamalla tulisi kaksois- tai kolmoisklikkaus...
Kolmas hiiren nappi
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Kolmas hiiren nappi
Viesti Kirjoittaja Macco »
Tuntenee. Mulla ainakin pantterissa toimii Logitechin langattoman jyrsijän rulla kolmosnappina, oikea korva tuplaklikkinä ja vasen korva tavallisena napsautuksena. Muistaakseni mullakin oli hieman hakusessa jossain vaiheessa, että mitenkäs tällä Logitechin ohjelmalla sai rullalle sen kolmosnappi-systeemin aikaiseksi, mutta sieltä se vain löytyi.
-
Viesti Kirjoittaja Jyrsa »
Juu, näin tunsikin. Logitechin softa vaan oli hieman vaikeaselkoinen. Ehdin tuossa jo pari tuntia surffata halvalla workaroundilla, jossa käskin softapohjaisesti että rullan painallus on command-click.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse heitin Logitechin softalla vesilintua, ja otin tilalle USB Overdriven.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja sieda84 »
Tämä oli hyvä tieto. En ole keksinyt Logitechin MX310:n rullalle ja extrasivu napeille mitään järkevää. Expose olis kiva saada sivu nappiin, mut en saanut / osannut.Macco kirjoitti:Tuntenee. Mulla ainakin pantterissa toimii Logitechin langattoman jyrsijän rulla kolmosnappina, oikea korva tuplaklikkinä ja vasen korva tavallisena napsautuksena. Muistaakseni mullakin oli hieman hakusessa jossain vaiheessa, että mitenkäs tällä Logitechin ohjelmalla sai rullalle sen kolmosnappi-systeemin aikaiseksi, mutta sieltä se vain löytyi.
Onko tiedossa kyseisen hiiren sivunappien numerot???
Täytyy päivittää Logitechin ajurikin...
-PowerBook G4 15.2" (1440x960) | RAM 512MB+1024MB | OS X Tiikeri (se o läppäri!)
-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itsellä on (nykyään MX1000:ssa) se keskinappi Expose (eli määritetty napiksi F9) ja ne sivunapit, esim safarissa vaihtavat tabeja ja EyeTV:ssä kanavaa...
USBOverdrivella ne saa iankain säädettyä painamalla ko. nappia ja sitten haluamaansa toimintoa.
USBOverdrivella ne saa iankain säädettyä painamalla ko. nappia ja sitten haluamaansa toimintoa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja goofy8 »
Mulla on kanssa ollut suuria ongelmia saada ton Logitechin MX500 hiirten näppäimiä oikein. Hain mielestäni uusimman ajurinkin Logitechin sivuilta, mutta ei parantanut tilannetta.
Ongelmat ovat seuraavat:
1. Saan laitettua exposen vain toissijaiselle napulalle.
2. Tuo rullan asentaminen tabin avaajaksi ei myöskään onnistu. Koitan laittaa kolmosnapiksi advanced klickiä, mutta sekään ei auta.
Koitin tuota USBOverdriviakin, mutta on ilmeisesti maksullinen ohjelma...
Ongelmat ovat seuraavat:
2. Tuo rullan asentaminen tabin avaajaksi ei myöskään onnistu. Koitan laittaa kolmosnapiksi advanced klickiä, mutta sekään ei auta.
-
Uusin(?) on (mikä minulla on) LCC 1.1.6.goofy8 kirjoitti:Mulla on kanssa ollut suuria ongelmia saada ton Logitechin MX500 hiirten näppäimiä oikein. Hain mielestäni uusimman ajurinkin Logitechin sivuilta, mutta ei parantanut tilannetta.
Ongelmat ovat seuraavat:
Mul on sama jutska ton exposen kaa. Itse ratkaisin sitten niin että laitoin oikeanylänurkan (näyttön) aktivoimaan exposen.
Mutta toi että et saa kolmosnapillle(rulla) advanced clickiä asetettua on kummaa[:S]
Tabin avaajana ei edes ole koittanut
--Logitech MX310 ja Notebook langalliset hiirut.--
-PowerBook G4 15.2" (1440x960) | RAM 512MB+1024MB | OS X Tiikeri (se o läppäri!)
-
Viesti Kirjoittaja goofy8 »
Mulla toi LCC on 1.6.2, mutta hain sen kyllä tänä aamuna.sieda84 kirjoitti: Uusin(?) on (mikä minulla on) LCC 1.1.6.
Mul on sama jutska ton exposen kaa. Itse ratkaisin sitten niin että laitoin oikeanylänurkan (näyttön) aktivoimaan exposen.
Mutta toi että et saa kolmosnapillle(rulla) advanced clickiä asetettua on kummaa[:S]
Tabin avaajana ei edes ole koittanut
--Logitech MX310 ja Notebook langalliset hiirut.--
Joo mulla toi rullan nappi on kanssa tosi outo. Kun laittaa advanced klikc (click + optio) niin safari tallentaa linkin työpyödälle.
Täytyy kokeilla tuota expose tonne johonkin nurkkaan.
-
Viesti Kirjoittaja mkv »
Onkohan nuo Logitechin hiiret käyttiksen kannalta kovastikin erilaisia verrattuna muihin? Mulla on Microsoftin optinen rotta jossa on rulla mukaan lukien viisi nappia, ja ihan suoraan tigerin asetuksista sain mapattua exposen ja dashboardin sivunappeihin. Minkäännäköistä ajuria en ole hiirelle asentanut.
--
MacBook Pro early 2015 13" retina, iPhone 5S, Canon EOS M
MacBook Pro early 2015 13" retina, iPhone 5S, Canon EOS M
-
Olen tuossa sekoillut tuon version kanssa. Ei se kyllä 1.1.6 ole. Se on haettu hetki sitten (tänävuonna). Minulla on tällä hetkellä 1.6.0.
Sori...[A]
Sori...[A]
-
Viesti Kirjoittaja Olli S. »
Mulla on tämmönen ihan perus Logitechin rullahiiri USBissa, mitään softia en ole asentanut, enkä asetuksia muuttanut ja näyttäisi rullaa painamalla avaavan linkin uudessa ikkunassa. Vanhassa vara parempi
-ainakin tässä kohtaa.

MacBook Pro 15"2,2 GHz, Digital Performer 5, LaCie DVD-R DL FW, WD 250Gt FW, M-Audio Firewire Audiophile, Genelec 8030A -pari, Samsung 20" wide-tft
2G Nano 8Gt Product RED
2G Nano 8Gt Product RED
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka