Nyt kun olen iTunesia vähän enemmän käyttänyt niin olen huomannut, että se musiikki pätkii tai oikeastaan silloin tällöin tulee sellainen pieni, mutta kuitenkin häiritsevä räsähdys. Vähän niinkuin vähän huonompi kuntoista vinyyliä kuuntelisi. Ko. ääni tulee koko ajan vähän väliä muttei säännöllisesti ja vaikken mitään muuta koneella tekisikään.
Tämä kyseinen ääni tulee siis nimenomaan iTunesissa eikä esim. VLC pätki lainkaan joten ei pitäisi olla mikään ongelma liitinten kanssa tms. Mulla on siis Mac kiinni stereoissa jota kautta musaa kuuntelen.
Nytkin räsähtelee parhaillaan ihan kivasti ja se on todella ärsyttävää! Mistä moinen voisi johtua?
iTunes pätkii!
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes pätkii!
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
-
Re: iTunes pätkii!
Viesti Kirjoittaja marc »
Onko sinulla useita muita ohjelmia päällä samanaikaisesti iTunesin kanssa? Minullakin pätkii jonkin verran jos useat ohjelmat käyttävät muistia samanaikaisesti iTunesin kanssa. Tuosta alhaalta näkyykin, että muistia on käytössäni 640Mt, joten lisäystä olisi hyvä hankkia. Erityisesti Indystä PDF:iä tehdessä tulee silloin tällöin noita "räsähdyksiä".
Pelkän iTunesin ollessa päällä ei mitään ongelmia ole ollut.
Pelkän iTunesin ollessa päällä ei mitään ongelmia ole ollut.
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Nyt on esim. päällä vaan Mail, Adium ja Safari enkä tee muuta kuin selaan nettiä. Nyt pätkii muutenkin taas jostain syystä vähemmän, mutta aina välillä tulee silti se ikävä räsähdys.
Noi em. ohjelmat mulla on yleensä aina päällä joten en ole kokeillut pelkällä iTunesilla, mutta toisaalta voinhan kuunnella CD:täkin jos en ole koneella joten eipä ole iloa edes testata sitä.
Kuluttaako tuo iTunes sitten tosiaan niin paljon muistia? En näköjään konetta ostaessani oikein tajunnut ettei tää 512 kovin pitkälle sitten riitäkään...![Itku [:'(]](./images/smilies/icon_cry.gif)
Noi em. ohjelmat mulla on yleensä aina päällä joten en ole kokeillut pelkällä iTunesilla, mutta toisaalta voinhan kuunnella CD:täkin jos en ole koneella joten eipä ole iloa edes testata sitä.
Kuluttaako tuo iTunes sitten tosiaan niin paljon muistia? En näköjään konetta ostaessani oikein tajunnut ettei tää 512 kovin pitkälle sitten riitäkään...
![Itku [:'(]](./images/smilies/icon_cry.gif)
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
-
Viesti Kirjoittaja Shark »
Onko sulla siis iTunes ihan johdolla stereoissa kiinni? Ettei Airtunesilla?
Ei sulla satu olemaan Sing That iTune!-widgettiä? Se mulla aiheuttaa kerran kappaleen aikana pätkynnän kun hakee niitä tietoja. Ei siis mitään rätinää, mutta voihan nuo virheet olla erimoisetkin...
Ei sulla satu olemaan Sing That iTune!-widgettiä? Se mulla aiheuttaa kerran kappaleen aikana pätkynnän kun hakee niitä tietoja. Ei siis mitään rätinää, mutta voihan nuo virheet olla erimoisetkin...
Kännissä on kiva olla, henki haisoo ja kaatuuluttaa.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Valitettavasti ei riitä. OSX rakastaa muistia, ja koneen käyttö olisi huomattavasti sulavempaa, jos siellä olisi 1Gt sisällä. Mutta en kuitenkaan usko, että ongelmasi johtuu muistin määrästä.DeepDown kirjoitti:En näköjään konetta ostaessani oikein tajunnut ettei tää 512 kovin pitkälle sitten riitäkään...
Oletko kokeillut heittää pois iTunesin asetustiedoston tai luoda uuden käyttäjän?
com.apple.iTunes.plist
>> / Käyttäjät / Omanimesi / Kirjasto / Preferences-kansiossa.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka