Olen tuore Mac käyttäjä, ostin n.3 kk sitten uuden PowerBookin 15". Enkä hetkeäkään ole katunut!
Käyttis ja ohjelmat ovat muutenkin hyvinkin intuitiivisia. iPhotossa olen huomannut että ohjelma kopioi kuvat kansioista. Eli tarkoittaako tämä sitä että kun importtaan uusia kuvia iPhotoon, nämä kuvat löytyvät sen jälkeeen sekä alkuperäisestä kansiosta sekä iPhoton alla olevista kansioista (ainakin sen perusteella mitä spotlight näyttää..)?
iPhoto hämmentää
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto hämmentää
Viesti Kirjoittaja lebowski »
-
Re: iPhoto hämmentää
Viesti Kirjoittaja titityyana »
Juurikin niin. Itse poistan alkuperäset kuvat sen jälkeen ku oon ne importannu iphotoon. Sinne oon tehny albumeja joista löytää helposti haluamansa kuvan. Ja jos haluaa kuvasta kopion niin raahaa vaan työpöydälle.
itunes toimii suht samalla periaatteella. Siitä vaan itse otin pois sen, että se kopio tuodut kappaleet ja lajittelee ne. Tämä johtuen siitä, että olen itse pcaikana kaikki musiikkini lajitellut. Muutaman kansion sai tehdä ennenkö oli valmis, mutta nyt ne on niin ku haluan.
itunes toimii suht samalla periaatteella. Siitä vaan itse otin pois sen, että se kopio tuodut kappaleet ja lajittelee ne. Tämä johtuen siitä, että olen itse pcaikana kaikki musiikkini lajitellut. Muutaman kansion sai tehdä ennenkö oli valmis, mutta nyt ne on niin ku haluan.

-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: iPhoto hämmentää
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Tervetuloa foorumille.
Jep, eli kun lisäät kuvan iPhotoon, niin se kopioi sen automaattisesti omaan kansioonsa. Voit poistaa kuvan alkuperäisestä paikasta, jos haluat.
iPhoto järjestelee kuvat oman logiikkansa mukaan kansioihin (aikajärjestyksessä). Älä välitä siitä, miten iPhoto järjestelee kuvia kansiotasolla. Sinä hallitset kuvia iPhoton kirjastonäkymästä ja käytät albumeja, hakusanoja ja kansioita niiden järjestelyyn.
Jep, eli kun lisäät kuvan iPhotoon, niin se kopioi sen automaattisesti omaan kansioonsa. Voit poistaa kuvan alkuperäisestä paikasta, jos haluat.
iPhoto järjestelee kuvat oman logiikkansa mukaan kansioihin (aikajärjestyksessä). Älä välitä siitä, miten iPhoto järjestelee kuvia kansiotasolla. Sinä hallitset kuvia iPhoton kirjastonäkymästä ja käytät albumeja, hakusanoja ja kansioita niiden järjestelyyn.
-
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka