Kertokaapas hyviä ohjelmia millä sais kohinaa poistettua, kun siirtelen tässä vanhoja c-kasetti tuotoksia uuteen uskoon!!! Löysin yhden ohjelman (audacity) mutta se ei ollut ihan parasta a-ryhmää. Onko tarjolla muita parempia?
Sitten on vielä TC Electronicsin hinnakkaat versiot ja Pro Tools-ympäristössä Sonic Solutions ja DINR. Itselläni on sadan euron halpisversio BIASin Soundsoapista. Tekee sillä jotain, ei mikään ihmeellinen tosin. Kohinan putsailuissa taitaa sellaiset kompromissiasetukset olla parhaat loppujen lopuksi, ettei innostu liikaa, menee soundi vähän oudoksi. Parhaat putsailut olen todistanut Sonic Solutionsin järeällä masterointisoftalla ja ammattilaisen osaamisella.
Sitä saa miten tilaa.
SE, 7200, 9600, iMacG3, eMac, iMacC2D, Pearc, iPad
PowerCorelle on myös tommonen Restoration Suite. Mulla on siitä se DeNoise palanen(loppuihin ei oo varaa) ja muutaman leffan oon sillä putsannut ja kovasti olen tykännyt. Tosi iisi käyttää kun tuo GUI on tommonen helppo. Soundissa ei pääse ihan Sonicin tasolle, muttei onneksi ei ihan hinnassakaan. Missä Ana oot Sonicin kuullut? Niitä ei montaa ole täällä. Taitaapa olla yhteisiä tuttuja meillä.
Jone-51K kirjoitti:Missä Ana oot Sonicin kuullut? Niitä ei montaa ole täällä. Taitaapa olla yhteisiä tuttuja meillä.
Sonicilla masterointia olen todistanut ja vähän itsekin roplannut DERissä, Digital Editing Roomissa, Tammisaaressa. Putiikki on Otto Donnerin ja ovat tehneet siellä erityisesti äänirestaurointeja. Finnvoxissa olen pari kertaa nähnyt alan toimintaa. Pro Tools-Sonic on näkemättä. Wavesin plugareita on yksi kaveri kehunut hyviksi.
Sitä saa miten tilaa.
Aah. Olin aikoinaan duunissa Sonicin maahantuojalla ja kävin useasti Otolla Sonicin merkeissä toimittamassa palikoita ja ohjelmia sekä myös oppimassa. Silloin oli vänkää se että muistaakseni siellä oli 3 ruotsinkielistä vasenkätistä basistia duunissa editissä!
Jep, toi TC Denoise, mikä tulee powercore pci mk2:n mukana on ihan hyvä. Testailin sillä poistaa videokameran aiheuttamaa surinaa ja toimi aika hyvin. Harvemmin tulee tollasia tarttettua ni en tiedä muista paljoa.
Jone-51K kirjoitti:Aah. Olin aikoinaan duunissa Sonicin maahantuojalla ja kävin useasti Otolla Sonicin merkeissä toimittamassa palikoita ja ohjelmia sekä myös oppimassa. Silloin oli vänkää se että muistaakseni siellä oli 3 ruotsinkielistä vasenkätistä basistia duunissa editissä!
Joo, olihan siellä ihan oma hieno tunnelmansa. Olin siellä opiskeluaikoina -95-96 talvena työharjoittelussa, kokemusta ei silloin vielä hirveästi ollut. Masteroinnin ohella tutustuin espresson ja cappucinon aromikkaaseen maailmaan noinniinkuin itse tehden, mukava ajanjakso. Sen jälkeen olen masteroituttanut pari projektia siellä. Noh, meni vähän offtopic, mutta ei kait se kamalan vaarallista ole...[:^)]
Sitä saa miten tilaa.
Entäs ilmaisohjelmat?
Pystyykö Audacityllä poistamaan kohinaa ja poistamaan "napsu/risahdus" äänet?
-PowerBook G4 15.2" (1440x960) | RAM 512MB+1024MB | OS X Tiikeri (se o läppäri!)
-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)