En unohda koskaan tätä runoa ja sen loppua - riittää, että satakieli mainitaan, niin mieleeni palaa koulullani aikanaan esiintyneen Veikko Sinisalon eläytyvä lausunta ja erityisesti runon loppu. Elämys oli täysin odottamaton - niinkuin arvata saattaa, ei koulupoikaa ihmeesti runonlausunta ennakolta kiinnostanut, mutta tämä painui pysyvästi mieleeni kertalausunnalla.
Viimeksi muokannut arisel, 11.5.2013 klo 20.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huomenta Suomi ja kaikki äidit! Aurinkoista ja lämminhenkistä juhlapäivää teille! Ja kaikki äitien lapset, mars onnittelumatkalle. Otto lähti reippaasti heti aamusta, että varmasti ehtii:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Huomenta täältä junasta Parkanon ja Tampereen väliltä. Kaffia odottelen kun kuuluttivat lähtiessä että tarjoilija kiertää, ehtiiköhän ennen Tikkurilaa mun kohtaan?
Aamukahvin juuri hain, nyt voi alkaa oikeasti heräilemään taas.
masa kirjoitti:Huomenta täältä junasta Parkanon ja Tampereen väliltä. Kaffia odottelen kun kuuluttivat lähtiessä että tarjoilija kiertää, ehtiiköhän ennen Tikkurilaa mun kohtaan?
VR:n junissako on nyt tarjoilijoita? Luinkohan mä oikein vai otinko vahingossa mukiin kofeiinitonta...
Kahvinostamisen vaikeudesta. Paikallisessa kaupassa on kahvimylly ja sen vieressä erilaisia kahvipapuja itse jauhettaviksi. Ohjeistus tosin on hieman puutteellinen. Etsin myyjän käsiini varmuuden vuoksi paikalle, niin että vastuun ongelmista saisi vyörytettyä myyjän niskoille. Myyjä löytyikin tovin etsiskelyjen jälkeen piilottelemasta kahden hyllyn välistä. Sain raahattua hänet kahvimyllyn viereen ja kyselyjen jälkeen selvisi ettei sen toiminta ollut hänellekään selvää. Kilauta kaverille toiminto tai toiselle myyjälle olikin tarpeen. Paikalle purjehti jonkinlainen esimies ratkaisemaan ongelman. Tilanne eskaloitui välittömästi, kun pussin repäisi auki. Insinöörin tai ties minkä teollisen muotoilijan ja pussitehtaan välinen sauma oli ongelma. Käytännössä pussi repeytyi kahtia ja kahvipavut levisivät melko huolettomasti hyllyjen rajaamaan tilaan. Paikalle hätäkutsutun siivoojan saatua kahvit järjestyksessä kierrätettäviksi sekä uusien papujen jälkeen kokeilun tulokset päätyivät myllyyn ja pussin pohjalle asti.
Kotiin saavuttua olikin aika kokeilla uutta kahvia ja sen maku helli kieltämättä hermoja, jotka olivat joutuneet turhan rasituksen kohteeksi kaupassa asioidessani. Jälkeenpäin tällaisille jopa koetteleville tilanteille voi naurahtaa yskähdyksen tapaan. Toivottavasti se ei kuitenkaan tule tavaksi. Kokemani kaltainen episodi on hermoille nimittäin rasittava kokemus. Aikaakin siinä kuluu kohtuuttomasti, joten kannattaa seurata kelloa tarkkaavaisesti ettei myöhästy seuraavasta kohtaamisesta.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Oisko nyt sopiva aika mennä keittämään aamukahvit, sit bussi-asemalle hakemaan tyttöystävä ja sit on varmaan jo ruoka-aika. Taitaa olla silleen että mennään thai-ravintolaan nam nam
Kalle
Apple Mac Mini 2018 / 3,6 GHz Quad-Core i3 / 8 GB RAM / 128 GB SSD / MacOS Monterey 11.2 / ASUS VP228 Display 21,5"
Talart JT Ready pyörätuoli vm 2021
Elämä ei ole pelkkää jaloilla tanssimista - https://www.facebook.com/kallehannadance/
tuorekuore kirjoitti:Aamukahvin juuri hain, nyt voi alkaa oikeasti heräilemään taas.
masa kirjoitti:Huomenta täältä junasta Parkanon ja Tampereen väliltä. Kaffia odottelen kun kuuluttivat lähtiessä että tarjoilija kiertää, ehtiiköhän ennen Tikkurilaa mun kohtaan?
VR:n junissako on nyt tarjoilijoita? Luinkohan mä oikein vai otinko vahingossa mukiin kofeiinitonta...
Usko pois niin se vaan täti tuli kärryineen, ja oli ihan mukiinmenevää kaffia. Tulomatkalla kuuluttivat Pendoliinossa että tervetuloa ravintolaan kaffille munkki ja kaffi tarjouksessa 3,30e. Ennenkuulumatonta VR:n hinnoittelua!
Vihreää teetä (sitruuna-inkivääriä) pari mukillista ja hapankorppu raejuustolla.
Kun ei kertakaikkiaan ole mittään muuta syömistä enää kotosalla.. Oon vetkutellut kauppaan menon kanssa, ja nytkö mun sinne pitää vesisateella sitten lähteä fillaroimaan?!
Tai vielä ei sada, mutta kun saan kamppeet niskaan ja fillarin pihalle, niin varmasti sataa. Luonnolle sade tekee kyllä jo hyvää, en siis valita.
Edith: ..kinusin nukkuvalta autokyydin kauppaan!
Viimeksi muokannut kuriton, 18.5.2013 klo 8.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ensimmäinen teemukillinen odotettua aikaisemman heräämisen jälkeen nautittu; viherpippurileikkeellä päällystettyä sämpylää on vielä jäljellä, joten ainakin toinen mukillinen on tehtävä!
Jääkaappi kaipaa täydennystä meilläkin - eipä ole pitkään aikaan yhtä tyhjä ollutkaan!
Tavallisesti pidän huolta siitä, että jääkaapista ei todellakaan puutu mitään. 8)
arisel kirjoitti:Teetä ja suklaata harmitukseen...
No mutta ei, hävittiinkös sitä jääkiekossa?
Euroviisuissa varmaan tänään kuitenkin voitetaan, Suomihan on vahva voittajaehdokas tänäkin vuonna.. kunhan jaksaa pussailla eniten ja alusta loppuun asti! Että se on sitten Ding Dong ja hörps!
Jos kovasti luottaa Suomen viisuvoittoon, niin kannattaa lyödä vetoa sen puolesta - kerroin on 20! Jos vaikka puoli miljoonaa laittaisi, niin sehän tekisi...
Mukavaa Helluntaiaamua kaikille. Täällä ryystetään aamukaffetta ja valmistaudutaan halonhakkuuseen. Taidan sen aloittaa vasta hieman myöhemmin jotta naapurit ei häiriinny näin sunnuntaiaamuna. "ryyst"
En tiennyt, ettei sitä pysty kukaan tekemään, niinpä menin ja tein sen.
Savoonkin sitten oli jo yöllä ehtinyt tuo saderintama. Kukkamaalta keräilty jo maljakkoon kaikki sateen kaatamat narsissit; aamuteen valmistumista odotellessa. Nyt paistaa jo aurinko ja luonto näyttää entistä vihreemmälle ja raikkaamalle. Ihana päivä tulossa!
Edith: Mukissa jo höyryää vihreää teetä (puolukka-viinimarja-mansikka sekoitusta) joten mikäs tässä on Nuorta Morsea katsellessa ja rikoksia taas ratkoa.
Kävin viikolla käräjäoikeudessa yhtä istuntoa seuraamassa päivän verran, ja mietin, että oliskos mun pitänyt valita ammattini silloin joskus toisin.. tosin, ei minusta taida olla istumaan paikoillani tuntikausia, saati puhumaan vasta silloin, kun saan siihen oikeesti luvan.
Viimeksi muokannut kuriton, 19.5.2013 klo 10.25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.