Niin mutta ainakaan WP ei toimi kuin junan vessa. Enkä ymmärrä mitä mahtavaa niissä yksivärisissä laatikoissa on. WP:stä ei jää mitään jäljelle, kun siitä riisuu vielä ne livetiiletkin. Mutta kun systeemi on markkinoitu "modernina" niin silloinhan se on joillekin moderni.Tmi0 kirjoitti:En ihan ymmärrä kaikkea vuodatustasi, eikä noin vahvoihin mielipiteisiin vastaaminen johda mihinkään joten annan olla. IOS toimii kuin se kulunut "junan vessa", se on selvä. Nykyään toimii kyllä moni muukin, ja silmien auki pitäminen on tervettä.
iOS 7 -odottelua
-
Re: iOS 7 -odottelua
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
-
Viesti Kirjoittaja villeh »
Kyllä noita ipadi malleja minunkin mielestä on aivan liikaa. Hyvänä esimerkkinä kaveri joka oli ostamassa ipadia ja oli ostamassa vahingossa ipad2 jotain varastojämää jonka hinta oli sama kuin ipad3 retina kun ei tiennyt mitä on ostamassa.mikaw_ kirjoitti:Kiireellä kun uusi malli tulee kerran vuodessa?anemo77 kirjoitti:Kiireellä ne puskevat S-päivityksiä puhelimista, että saataisiin hintoja alennettua vanhempiin malleihin (halvempaa kapulaa markkinoille).![]()
Yleensä kerran vuodessa tulee päivitys niin tässä ei pysy mukana? Olisiko herralle esim. 5 vuoden päivitysväli sopiva niin ei tulisi yllätyksenä nuo tuotteet?Eikä noiden padienkaan päivityksessä pysy mukana. Jos menen kauppaan ostamaan ipadia kysyy myyjä, että "mikä näistä viidestä?"
Toivottavasti eivät lähde julkaiseen uutta laitetta ja tämän karvalakkia.
-
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja villeh »
Noh onhan se huolestuttavaa Applen kannalta jos vannoutuneet käyttäjät alkaa olla sitämieltä että kilpailijalta saa mm. parempaa käyttöjärjestelmää jo.MusicDoesMatter kirjoitti:Kyllä on kummallista valitusta puolin ja toisin. Tätä topiccia lukiessa tulee aika nopesti mieleen sanonta "First world problems".
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »

-
Viesti Kirjoittaja Habanero »
-
Viesti Kirjoittaja Mulvio »
Tulee!tuomaril kirjoitti:Pakkohan se on tulla Applen verkkosivujenkin kautta! Minun Apple TV kun on nääs käsieni ulottumattomissa!![]()
http://www.apple.com/
iPhone X 256GB Space Gray
✦✧
-
Viesti Kirjoittaja iTorsti »
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
-
Viesti Kirjoittaja Habanero »
Kieltämättä tätä odottaa itsekin aika innolla. Vähintäänkin yhtä innolla odottelen sitä jälkipyykkiä mikä saavuttanee jälleen kerran miltei raamatulliset mittasuhteet!
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Ei mitään sen erikoisempia ja konkreettisia parannusehdotuksia ole näkynyt (widgetit ja notification screenin muokkaus on enemmänkin pikkusäätöä kuin varsinaista parannusta) ja väitän iOS, Android ja WP -käyttäjänä, että mitä FB:n tulee, niin ei ole tällä hetkellä paremmin toimivaa ja sulavampaa kuin mitä iOS -versio ja tämä on aivan yleinen fakta jonka FB on itsekin sanonut ja jonka jokainen käyttäjä voi itsekin todeta.LyijyS kirjoitti:Vanhanaikaisuudesta on annettu jo lukuisia perustelua eri ketjuissa, mutta aina sama virsi ettei niitä muka anneta. Ja yhtä kulunut on fraasi omenalaitteiden, "toimii kuin junan vessa" mantra, jos ei anneta siihenkään perusteluja. Ios ei nykyisellään ole lähellekään junan vessaa ja on mielestäni mennyt vain epävakaampaan suuntaan jokaisella päivityksellä. Mainitsemasi facebook on myös ios sovelluksena yksi epävakaimpia ikinä. Jokapäivä jokin natiiviaopsi (yleensä safari) kaatuu ja jumii. Uusimpana ilmiönä on nyt toistuva kirjainmerkkien hetkellinen katoaminen. Synkronoinnit omenlaitteiden välillä toimivat päivästä riippuen miten sattuu.
Olen ollut omenan iphone ja tabletti maailmassa vasta reilu kolme vuotta mukana, mutta padeja on esim. kauttani kulkenut kymmeniä. Omenalaitteissa ihastutti kosketusnäytön sulavuus kilpailijoihin verrattuna, mutta nykyään oma neloseni ainakin on kunnon tahmailija pahimpaan android (kokemukset kahden vuoden takaa) tyyliin. Laitteen ottaminen uutena käyttöön saattaisi auttaa, mutta ei kai se voi olla normaalitoimenpide, varsinkin kun silloin taitaa kadota samalla monen sovelluksen sisäiset tallennukset kun niitä palauttelee icloudista.
Mitä ihmeen epävakauksia joka päivityksessä itse käyttikseen on tullut? Jos kolme vuotta vanha laitteesi nykii, niin taisit jo itsekin mainita mitä sille pitäisi tehdä, vedä sileäksi ja ota backupit koneelta, en osaa sanoa iCloudin backuppien sisältöä, että onko yhtä kattava kuin lokaalit backupit. En itse käytä noin kauan mitään tietoteknisiä laitteita, joten en osaa sanoa onko normaalia, että tuota hidastumista tapahtuu, onhan siitä joskus hompussakin ollut juttua.
Tuon toimivuuden voi käsittää siten, että minun ei ole tarvinnut 'bootata' ainuttakaan iPhonea toistaiseksi (3Gs, 4S ja nyt 5, lisäksi aiemmin oli iPad2), ainuttakaan kertaa kapula ei ole hidastellut, hyytynyt tai muuten sekoillut, natiivisoftissa ei ole ollut mitään ongelmia, tosin en käytä niistä kaikkia, esim. selainta, sääsovellusta, pörssiä ja meiliclientia.
Joku erillinen softa on joskus sammuttanut itse itsensä, esim. Hesarin sovellus meni käyttökelvottomaksi jonkun heidän päivityksensä jälkeen jne. mutta itse käyttis ei ole mitenkään takapuoli ja olen siitä helvatun tyytyväinen ollut tämän suhteen, samaan aikaan Anterot ja WeePeet ovat kyllä kaivanneet bootteja tai ovat sen tehneet ihan omatoimisesti. Ainoat käynnistymiset minulla on ollut iLaitteissa toistaiseksi uusien käyttisversioiden asennukset, pari kertaa on loppunut virta ja lentokoneessa olen yleensä sammuttanut laitteen jos on ollut pidempi lento, lyhyemmillä lentokonetilassa.
Synkronoinneissa ei ole ollut ongelmia, Safariin en ota kantaa, käytän Chromea ja minulla on kaikkien laitteiden kanssa samat suosikit missä Chrome vain pyörii jne.
Jep, sen takia käytänkin kolmea 'ekosysteemiä' niin mobiileissa kuin tietokoneissakin, mutta toistaiseksi kaksi muuta eivät pääse minun mieltymysteni mukaan toimivuudessa samalle viivalle. Makujahan on erilaisia eikä mitään absoluuttista paremmuutta pystytä saamaan maailmaan aikaiseksi ja hyvähän tämä on, sama kun kaikkien tulisi syödä samanlaista ruokaa.Tmi0i kirjoitti:Nykyään toimii kyllä moni muukin, ja silmien auki pitäminen on tervettä.
Aika paljon ihmisten vaateet kaikelle turhalle runkkaamiselle ovat kyllä lisääntyneet, onko se peruja symppariajoilta kun piti olla jonkun tason devaaja ja softa-asiantuntija että sait softat toimimaan juuri siinä revikassa mikä se oma luuri oli? Ymmärrän toki tarpeen 'yksilöidä' se oma luuri mieleiseksi, mutta sitä en oikein ymmärrä, että on ylivoimaista avata se tarvittava softa, vaan yhtä tai kahta näppäilyä vähemmällä se tieto pitäisi saada jotain muuta kautta. Tai en itse ole moista kiirettä vielä hankkinut itselleni. Vähän sama sähköpostinkin kanssa, ennen riitti jos kerran päivässä kahdessa synkkasi luurin, kalenterin yms. sitten piti saada jo pari kertaa työpäivän aikana, sitten tunnissa, vartissa ja lopulta suoraan juuri sillä hetkellä kun ne lävähtää boksiin, muuten maailma tuhoutuu. Lopputuloksena on vain semmoinen informaatioähky kun joka tuutista puskee reaalitietoa kaikesta ja mahdottomasta, että oleellisien asioiden hoitaminen on vaarassa.
Tämän takia en toivo rajuja pakotuksia iOS:n, että siinä on pakosti widgettiä tai muuta turhaketta turhaan näkyvillä. Lukkoscreen on sekin vähän yhtä tyhjän kanssa, pitääkö siinä tietoturvattomasti lukea mitenkin tarkkaan kalenteri, sähköpostit, tekstarit yms. viestintä? Notification center on myös melko iso turhake, ottaisin sinne anterosta lähinnä asetuksia, eli wifi on/off, bt on/off ja näytön kirkkaus, muuten en keksi mitä sinne pitäisi väkisin tunkea.
-
Se on sitten eri asia, voidaanko näiden ongelmien korjauksesta puhua "iOS 7 Wish listissä", sillä on itsestäänselvää että bugit olisi korjattava. Konkreettisia parannusehdotuksia totaaliuudistumiseen minulla ei ole enkä haluakaan sitä. Toivon, että softien kuvakkeissa voisi näkyä mahdollisimman paljon tietoa (ehdottomasti esim. sääappissa) ja että haluamiaan softia voisi siirtää lukitulle näytölle. - sori jos intouduin kirjoittamaan väärään ketjuun.
iPhone 13 Pro Max
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
iOS:n ikonit eivät muutenkaan ole mitenkään yhdenmukaisia nytkään, joten tuskinpa ovat tulevaisuudessakaan.securapple kirjoitti:Jos IOS muuttuu ulkoasultaan, tulisi appsien ikonit konvertoida automaattisesti uuteen ulkoasuun. Kahden eri teeman ikoneita sekaisin samassa käyttiksessä on aivan järkyttävän epäesteettinen ratkaisu.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Osaakohan kaverisi ostaa edes oikeaa maitoa kaupasta? Siellä kun on laktoositonta, hyla, kevyt, rasvaton, maitojuoma, kulutus, luomu jne. Noistahan menee täysin sekaisin.villeh kirjoitti:Kyllä noita ipadi malleja minunkin mielestä on aivan liikaa. Hyvänä esimerkkinä kaveri joka oli ostamassa ipadia ja oli ostamassa vahingossa ipad2 jotain varastojämää jonka hinta oli sama kuin ipad3 retina kun ei tiennyt mitä on ostamassa.
Kannattaa siis ehdottomasti tietää mitä ostaa. Kannattaa tutustua asiaan jo ehkä ennen kauppareissua niin vahinkojen todennäköisyys tippuu radikaalisti.
-
Viesti Kirjoittaja LyijyS »
Sen itsekin voin käyttäneenä sanoa, että myös wp facebook sovellus bugaa kyllä. Onnekas olet ollut jos ei ole tarvinnut bootata laitteitasi kertaakaan. Itsellä on luuri kyllä useammin kuin kerran jäätynyt aivan totaalisesti niin, että hard reset on vasta saanut siihen eloa. Onneksi ei nyt vähään aikaan. Viime viikolla tosin toisen padin virtuaalinäppäimistö lakkasi kokonaan toimimasta ja vasta hard reset palautti sen. Olen kyllä resetoinut luurin kokonaan tyhjäksi ja ottanut käyttöön backupista (sekä koneelta, että icloudista), mutta ei ole auttanut. Icloudista ei mielestäni anna yhtä kattavaa backupia tallennusten suhteen. Kokonaan uutena käyttöönottamista ja ohjelmien yksitellen asentamista en siis ole vielä kokeillut.mika_t kirjoitti:LyijyS kirjoitti: Ei mitään sen erikoisempia ja konkreettisia parannusehdotuksia ole näkynyt (widgetit ja notification screenin muokkaus on enemmänkin pikkusäätöä kuin varsinaista parannusta) ja väitän iOS, Android ja WP -käyttäjänä, että mitä FB:n tulee, niin ei ole tällä hetkellä paremmin toimivaa ja sulavampaa kuin mitä iOS -versio ja tämä on aivan yleinen fakta jonka FB on itsekin sanonut ja jonka jokainen käyttäjä voi itsekin todeta.
Mitä ihmeen epävakauksia joka päivityksessä itse käyttikseen on tullut? Jos kolme vuotta vanha laitteesi nykii, niin taisit jo itsekin mainita mitä sille pitäisi tehdä, vedä sileäksi ja ota backupit koneelta, en osaa sanoa iCloudin backuppien sisältöä, että onko yhtä kattava kuin lokaalit backupit. En itse käytä noin kauan mitään tietoteknisiä laitteita, joten en osaa sanoa onko normaalia, että tuota hidastumista tapahtuu, onhan siitä joskus hompussakin ollut juttua.
Tuon toimivuuden voi käsittää siten, että minun ei ole tarvinnut 'bootata' ainuttakaan iPhonea toistaiseksi (3Gs, 4S ja nyt 5, lisäksi aiemmin oli iPad2), ainuttakaan kertaa kapula ei ole hidastellut, hyytynyt tai muuten sekoillut, natiivisoftissa ei ole ollut mitään ongelmia, tosin en käytä niistä kaikkia, esim. selainta, sääsovellusta, pörssiä ja meiliclientia.
Lisäys ios päivitysten epävakauksista: mulla esim. Ios6 toi tahmaavan storen(parannusta tapahtunut osittain) ja wlanin pätkimisen padiin.
Se offtopikista.
Uudesta ios7 en odota mitään kummallista. Toivottavasti uusi ikonien muotoilu (tykkään nykyisestä) ei ole Se Juttu ja tulee jotakin aidosti mielenkiintoista. Kokemuksesta olen kuitenkin varovainen tämän suhteen.
-
Viesti Kirjoittaja Niila »
Toki pieni faceliftikin on ihan paikallaan.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
iPhone 13 Pro Max
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Itseasiassa veikkailevat syyskuun loppua. 28.9 on liikkunyt viimeisimmissä huhuissa. Syyskuun alussa on myös Samsungin tilaisuus jossa tulee luultavast uusi Note 3 ja jotain muutakin.E-W kirjoitti:Syyskuun alkua ennustajaeukot veikkaavat.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka