Missä se karhunpalvelus Fonectaa kohtaan on jos se saa tarvitsemansa kuvat halvemmalla tehden näin enemmän voittoa? Kuvaaja taas myy kuvia jos kokee korvauksen reiluksi tekemästään työstä, joten häntäkään ei laiteta halvalla vaikka Fonecta kuinka nettoaisi osittain näiden kuvien ansiosta.
Ymmärrän kyllä että sinua saattaa se harmittaa ettet itse ole noita kuvia isommalla korvauksella ottamassa, mutta peräänkuulutan edelleen sitä että toimeenpanijan on kyllä erittäin järkevää miettiä saamaansa hyödyn ja maksamansa hinnan suhdetta.
Kysyn uudestaan mikä on sinun mielestäsi sopiva korvaus yhdestä yrityksen julkisivukuvasta jota tullaan käyttämään nettisivulla? Jos se lähentelee alla olevan lainauksen mukaista suhdetta, niin en kyllä yhtään ihmettele miksi yritykset siirtävät tuollaista puhdetyötä kännykkäkuvaajille.
villeh kirjoitti:
Mitä jos suhteittaisiin tämä asia niin että sinulla on tuntipalkka 15e/h.. olet käynyt monenvuoden koulut ja pomosi tulee sanomaan "nyt on semmoinen tilanne että vaikka tämä sinun tekemäsi työ näkyy suoraan asiakkaille ulospäin, niin ollaan löydetty kaveri joka tekee homman 15c/h.. hän ei kyllä osaa tätä mutta osaa painaa nappia, toivotamme sinulle hyvää jatkoa, emme tarvitse sinua enää."
Jos pomoni tulisi minulle noin sanomaan niin minkäs siinä mahtaisi? Eihän se minun vallassani ole päättää työni arvoa siitä maksavalle vaan päättää se summa jolla itse olen valmis työtä tekemään. Jos nämä kaksi lukemaa eivät kohtaa niin silloin en ole oikea tyyppi tarjolla olevaan työhön.
Sellaistahan se nykymaailmassa, milloin koneistamisen, ulkoistamisen tai työvoiman halvempaan maahan siirtämisen vuoksi on.
Perus hipsteri. pelle. -mindgame