Uusi Mac Pro 2013
-
-
Re: Uusi Mac Pro 2013
Viesti Kirjoittaja vimake »
En oikein ymmärrä miksi vaihtoehdot ovat Mac tai itse PC-koneen osista kolvaaminen kasaanadele kirjoitti:Samaa rautaa joka puolella. Samaa softaa myös.vimake kirjoitti: pc-raudasta vastaavan setin.
Siksi kaikki ovat samassa kusessa. Voit ruuvaamalla saada hintaetua, jos et laske palkkaa uhraamallesi ajalle. Mutta jos mieluummin vaikka vemppaat peräkammarissa tai teet kielikokeita kumppanin kanssa kun sössit koneesi kanssa niin vaihtoehdot ovat vähissä.

Henkilöille joiden vemppaukselle voidaan laskea 300e/h ja joilla on tietoteknisesti peukalo keskellä kämmentä niin vaihtoehtoja on yhtä paljon kuin on eri atk-putiikkeja. Jokaisesta saat kyllä asennuspalvelun parin vemppauksen hinnalla.
-
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/sanatk.htmlInfant kirjoitti:Mitä tarkoitat?applerules! kirjoitti: Eli kyseessä on kuriositeettituote? Näin arvelinkin.
Hieno termi kyllä, ihanko itse keksit? En ainakaan lontooksi moista tunnista. Sivistä minua.
Ovat aakkosjärjestyksessä, jos sekin on vieras niin kokeile selaimen hakutomintoa. Jos ei sekään onnistu tsekkaa tämä: http://www.suomisanakirja.fi/kuriositeetti
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Ilmaisin huonosti. Oli rauta mistä tahansa ja käyttis mistä tahansa, olemme suurelta osin naimisissa samojen ohjelmistojen valmistajien kanssa.vimake kirjoitti:En oikein ymmärrä miksi vaihtoehdot ovat Mac tai itse PC-koneen osista kolvaaminen kasaan.
Tilanne on ollut pitkään, kuin pitäisi ajaa autoa käsijarru päällä. Voit saada paljon numeroita jossain testissä, mutta mitään taetta ei ole, että saisit noille numeroillesi vastinetta reaalimaailmassa.
-
Totta, kuten tuossa kirjoittelitkin. En itsekään nyt oikein ymmärrä että kun useampicorellisia prosessoreja on jo ollut niin pitkään, mikseivät softat tue niitä kunnolla? Luulisi että tässä ajassa nyt olisi jo opittu hieman ottamaan niistä irti...adele kirjoitti:Ilmaisin huonosti. Oli rauta mistä tahansa ja käyttis mistä tahansa, olemme suurelta osin naimisissa samojen ohjelmistojen valmistajien kanssa.vimake kirjoitti:En oikein ymmärrä miksi vaihtoehdot ovat Mac tai itse PC-koneen osista kolvaaminen kasaan.
Tilanne on ollut pitkään, kuin pitäisi ajaa autoa käsijarru päällä. Voit saada paljon numeroita jossain testissä, mutta mitään taetta ei ole, että saisit noille numeroillesi vastinetta reaalimaailmassa.
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Samaa ihmettelen nyt itsekin.Infant kirjoitti:Mitä tarkoitat?applerules! kirjoitti: Eli kyseessä on kuriositeettituote? Näin arvelinkin.
Hieno termi kyllä, ihanko itse keksit? En ainakaan lontooksi moista tunnista. Sivistä minua.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Lähinnä statusikoni, tuo Mac Pro. Tehokas, sen pari vuotta ja sitten täytyy ostaa uusi, toisin kuin vanhoilla Mac Proilla tai PC-torneilla. En nyt varmaa tuomiota anna, sillä emmehän vielä tiedä kuinka laajennettavissa tuo pönttö on. Arvelemme vain näkemämme perusteella.
Tällä hetkellä eniten ärsyttää Applen nimeen vannovien kommentit jossa käsketään heti PC-puolelle kun tulee kommenttia laajennettavuuden puutteesta. Sitten mietitään kompromisseja Applen jyrkkien designvalintojen takia (Firewire puuttuu, ei kovalevyjä sisäisenä jne..)
Kyllä minä PC:n ostan jos laajennettavuutta haluan mutta tykkään Maceista ja Applesta. Nyt tälle ei anneta mahdollisuutta, ainakaan uuden Pron kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Lampela »
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Työkoneiden pitää myös näyttää työkoneilta eikä miltään lasten leikkikehän palikka kokoelmalta tai leluilta.
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Eli työnjälki ei ole uskottavaa muuten?theinonen kirjoitti: Työkoneiden pitää myös näyttää työkoneilta eikä miltään lasten leikkikehän palikka kokoelmalta tai leluilta.

-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Heh. Jo ensimmäinen Macintosh kärsi nimenomaan laajennettavuuden puolesta. Jopa kotelon ruuvit oli tahallaan tehty sellaiseksi, että avaamiseen tarvitsi erikoistyövälineitä!applerules! kirjoitti:Tällä hetkellä eniten ärsyttää Applen nimeen vannovien kommentit jossa käsketään heti PC-puolelle kun tulee kommenttia laajennettavuuden puutteesta. Sitten mietitään kompromisseja Applen jyrkkien designvalintojen takia (Firewire puuttuu, ei kovalevyjä sisäisenä jne..)
Kyllä minä PC:n ostan jos laajennettavuutta haluan mutta tykkään Maceista ja Applesta. Nyt tälle ei anneta mahdollisuutta, ainakaan uuden Pron kanssa.
Et vaan tunnu tajuavan, että olet alunperinkin sekaantunut väärään merkkiin.
-
Olisihan paljon duunari-uskottavampaa, jos koneet olisi maalattu keltaisen, oranssin ja mustan ja harmaan sävyillä. Pelkkä musta ei käy, mukana pitää olla keltaista tai oranssia.Soundwise kirjoitti:Eli työnjälki ei ole uskottavaa muuten?theinonen kirjoitti: Työkoneiden pitää myös näyttää työkoneilta eikä miltään lasten leikkikehän palikka kokoelmalta tai leluilta.

-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Mitenkäs sitten se Apple II?mikaw_ kirjoitti:Heh. Jo ensimmäinen Macintosh kärsi nimenomaan laajennettavuuden puolesta. Jopa kotelon ruuvit oli tahallaan tehty sellaiseksi, että avaamiseen tarvitsi erikoistyövälineitä!applerules! kirjoitti:Tällä hetkellä eniten ärsyttää Applen nimeen vannovien kommentit jossa käsketään heti PC-puolelle kun tulee kommenttia laajennettavuuden puutteesta. Sitten mietitään kompromisseja Applen jyrkkien designvalintojen takia (Firewire puuttuu, ei kovalevyjä sisäisenä jne..)
Et vaan tunnu tajuavan, että olet alunperinkin sekaantunut väärään merkkiin.
Siihenhän sai vaikka mitä härpäkettä.
-
No nythän Mac Prosta tehdään työkoneen sijasta juuri tuollainen kuriositeetti. Ja kun tuon sanan kanssa on niin paljon ihmisillä hankaluuksia, niin laitetaan tähänkin nyt selitys:Lampela kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin minkälaista laajennettavuutta täällä kaivataan? Miksi Firewire pitäisi olla erikseen kun adapteri toimii yhtä hyvin, ainakin minulla. Miksi kovalevy pitäisi olla sisäinen? Minä ainakin voin helpommin pitää äänekkäät kovalevykotelot pitkänkin johdon päässä jos itse tietokoneen saa lähelle. Pääsee vähimmillä piuhasotkuilla. Ymmärrän hyvin että pelaamiseen voi tarvita sellaisia näytönohjaimia joita saa halvemmalla laajennettaviin koneisiin, mutta eikö edelleen ole niin että pelejäkin on enemmän PC:lle. Työkoneella pelaaminen taas... Mutta kuka haluaa mitäkin. Mutta siis mitä se laajennettavuus käytännössä tarkoittaa?
1. erikoisuus, kummallisuus
2. harvinainen esine, harvinaisuus
Ei sen työkoneen tarvitse olla mikään design-palkinnon voittaja, sillä tehdään töitä eikä sitä designia ihastella. Nyt tuossa laajennettavuus näyttää olevan uhattuna, ja varsinkin kun nykyisten näytönohjainten kehitys on aika reipasta niin toivoisi näkevänsä laitteen johon edes se olisi vaihdettavissa. Kehitys kehittyy sitä rataa että tuo Mac Pro ei enää julkaisunsa aikaan tule olemaan mikään ykkönen, ja ilman esim. vaihdettavaa näytönohjainta sen sijoitus vaan tippuu ja tippuu. Hinta tuskin sitä tekee

-
Viesti Kirjoittaja JHA »
No, kyllä tuon tunnistaa jo v. 1951 julkaistu nykysuomen sanakirjakin...Infant kirjoitti:Mitä tarkoitat?applerules! kirjoitti: Eli kyseessä on kuriositeettituote? Näin arvelinkin.
-
-
Parempaa. Kaupasta. Sitten kun niitä saa.Lampela kirjoitti:Minkäköhänlaista näytönohjainta täällä kaivataan ja mistä se löytyy?
Jos ei tarvittaisi aina parempaa niin pönttömäkillä pärjättäisiin vieläkin.
-
Viesti Kirjoittaja hfcoder »
MacBook Pro non-retina mid 2012 2,6Ghz 240GB SSD 16GB ram
Samsung galaxy S3 4g valkoinen.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Lyön vaikka vetoa että jos Apple poistaa tuotteistaan usb-liittimet, sinunlaiset ihmiset toteaa "No eihän se 49,99€ adapteri nyt niin huono oo"Lampela kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin minkälaista laajennettavuutta täällä kaivataan? Miksi Firewire pitäisi olla erikseen kun adapteri toimii yhtä hyvin, ainakin minulla. Miksi kovalevy pitäisi olla sisäinen? Minä ainakin voin helpommin pitää äänekkäät kovalevykotelot pitkänkin johdon päässä jos itse tietokoneen saa lähelle. Pääsee vähimmillä piuhasotkuilla. Ymmärrän hyvin että pelaamiseen voi tarvita sellaisia näytönohjaimia joita saa halvemmalla laajennettaviin koneisiin, mutta eikö edelleen ole niin että pelejäkin on enemmän PC:lle. Työkoneella pelaaminen taas... Mutta kuka haluaa mitäkin. Mutta siis mitä se laajennettavuus käytännössä tarkoittaa?
Uusi Mac Pro on huonompi kuin edelliset. Tehokkaampi, kyllä. Muuten huonompi. Vähemmän toimintoja. Epäkäytännöllisempi.
Tottakai! Kyllä se toimii yhtä hyvin. Yhtä hyvin Apple olisi voinut laittaa sen portin suoraan siihen koneeseen, mutta adaptereilla ja sovittimilla on hauska rahastaa kuluttajia!Lampela kirjoitti:Miksi Firewire pitäisi olla erikseen kun adapteri toimii yhtä hyvin, ainakin minulla.
Täällä kaivataan sellaista laajennettavuutta mitä Mac Prossa on, mutta uudessa ei ole.Lampela kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin minkälaista laajennettavuutta täällä kaivataan?
Sama kun kysyisi "Mihin sitä tallennustilaa ylipäätänsä tarvitsee?"; Kovalevy on ollut eri muodoissaan tietokoneissa sisäisenä liki 30 vuotta. Miksi ihmeessä se kovalevy pitää sitten ulkoistaa? No designin vuoksi. Epäkäytännöllisyyttä taas.Lampela kirjoitti:Miksi kovalevy pitäisi olla sisäinen?
Kätevä pönttö se on, mutta ei ainakaan nykyisten Mac Pro koneiden tasoinen.
-
Mikä ihme siinä on että pitää olla niin fanittajaa että kun vaaditaan ominaisuuksia joita ei nyt mäkissä ole, ruvetaan vittuilemaan tuohon tyyliin? Vielä vuosi sitten laajennusvara ei ollut mikään tabu, mutta nyt kun uudessa roskapöntössä sitä ei olekaan niin johan on asenne muuttunut ja tästä keskustelijat ovat idiootteja. Kohta varmaan saa bannia jos kysyy uutta sata-korttia mac pro:hon? (tuli vain mieleen kun tuollainen ketju oli juuri pinnalla täällä). Katsokaa nyt vähän peiliin joskus.hfcoder kirjoitti:eli me tarvitaan vain "homppu OS" (vai mac os h?) joka on ilmainen, pyörii pc-raudalla, tukee wintoosan ja os x:n softaa jne.? Sitten tarvitaan kone jossa on 10 gigahertsin (?) 4-ytiminen prossu. Kukaan ei valita. (paitsi metelistä ja periaatteen takia)
Jos joku muu kuin Apple tekisi tuon laitteen jossa on 10 gigahertsin prossuja 10kpl niin eiköhän joku Applemies olisi taas itkemässä että mutta kun siinä on terävät reunat ja jäi minun kesähameeni siihen kulmaan kerran kiinni niin ihan paskaa koska ei ole Applen tekemä. Että kyllä minä tolla romulla Applella olen ennenkin aina saanut kaiken tehtyä koska en ole mikään nörtti / pärjään näilläkin / jotain / jotain / selityksiä riittää. Se on se loputon virsi.
No niin siinä oli syy miksi piti päivittää. Vastaavia syitä tulee jatkossakin, ei se vuoden 2013 Mac Pro ole ikuinen. Lähinnä keskinkertainen jo alusta lähtien. Vaatimukset muuttuvat, IT-vempeleissä varsin nopeasti, joten on kätevää kun on laajennusvaraa eikä sen sijaan tarvitse haukkua foorumilla paremman laitteiston omaavia että ette te mitään tiedä minä odotan seuraavaa Mac Pro:n sukupolvea joka on oikeastaan mustakoppainen mini mutta jolla minä kyllä yritän tulla toimeen hammasta purren.Lampela kirjoitti:Ahaa, siis ei ole tarvetta mutta vaihtaa pitää? Miksiköhän pönttömäkillä ei enää editoida videoita. Siksi että se oli niin kallista. Ei itse mäkki vaan ne nauhurit joilla editoin. Mutta kaikenkaikkiaan editoin kuitenkin.
-
siinähän se ultimaattinen laite on, kaikki ulkoistettu pois. Toimitaan vain intternetin varassa. Jos tuossa olisi Applen logo niin eiköhän täältä löytyisi puolustajia sillekin

En käsitä miksi kukaan voisi haluta tai tarvita jotain tuota monimutkaisempaa, varmaan joku nörtti joka tykkää roplata atk:n kanssa. Kyllä tuo riittää ihan kaikkeen, tai sitten tekee jotain väärin.
Tai... realistisempi esimerkki että Apple lopettaa Mac Pro:n valmistamisen kokonaan ja myy jatkossa vain miniä ja imaccia. Johan täällä tulisi ylistävää kommenttia luokkaa:
"Liiketoiminnallisesti näkisin tämän hyvinkin järkevänä - eihän kukaan enää halua laatikkotietokonetta tai roskapönttöä"
"iMaciin voi todellakin riittää kaikki tarvittavat laitteet, niin vapaa-ajan käytössä kuin toimistollakin"
"Tulevaisuudessa tarvitaan enemmän tehoja näytönohjaimelta, siksi Core i5-i7 -sarjan suorittimet ovat aivan riittäviä"
"KAIKKI käyttävät verkkolevyä joten tuo sisäinen 256GB SSD on aivan riittävä, ja se vasta onkin nopea, eräissä arvioissa jopa äänennopea!"
"Onhan siinä thunderbolt"
"Oletko joku rasvalenkkari mutterinvääntäjä muropakettisäätäjä kun pitää saada laatikko pöydälle?!"
-
-
Olisihan se hienoa jos olisi sekä sisäistä että ulkoista laajennettavuutta mutta silti hiljainen ja halpa kone. Totta kai, mutta on vaikea ymmärtää että tuote jota ei vielä ole herättää niin kiivasta vastustusta kuviteltujen tulevien tarpeiden myötä joita ei vielä ole.
-
Viesti Kirjoittaja klany »
hmm, et oo varmaan koskaan kuullu ulkoisista kovalevyistä?Sama kun kysyisi "Mihin sitä tallennustilaa ylipäätänsä tarvitsee?"; Kovalevy on ollut eri muodoissaan tietokoneissa sisäisenä liki 30 vuotta. Miksi ihmeessä se kovalevy pitää sitten ulkoistaa? No designin vuoksi. Epäkäytännöllisyyttä taas.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ulkoisen kovalevyn käyttö Mäkissä on ollu ihan perusmeininkiä jo pitkän aikaa sitten..
http://www.ccadams.org/se/hard_disk.html
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka