Mikä Mac sopii minulle?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikä Mac sopii minulle?
Viesti Kirjoittaja jomlini »
Eli omistan iPhone 5 ja mietin MacBook Airin ostamista, mutta uskoakseni siinä ei olisi järkeäkään koska omistan iPhone5:en ja en kanna läppäriä ulos ikinä mukaani. Olen ajatellut pelikonetta ja olen lukenut Steve Jobsin kirjan ja näkemykseni Appleen muuttui paljon. Eli mikä olisi halvahko ja hyvä mac pelaamiseen ja muuhun olen kyllä harkinnut sitä, että kokoaisin itse koneeni ja siihen tulee tietenkin windows, mutta alkoi tuo windows tuntumaan semmoiselta vähän ominaisuuksia omaavalta käyttöjärjestelmältä ja OS X päivitetään joka vuosi ja siinä on jotain ominaisuuksia mitä oikeasti on mietitty, mutta pääasia on se miksi en halua koota konetta ja tai PC:tä on se,että pidän suuresti Applen designista. Siis en ole mikään "konsolihomo" jos nyt leikkisästi ymmärretynä tajuaa, eli osaan koota koneita omistuksessa on ollut iMac 2010 ja PC sitä ennen. Ja bootcamp on aina olemassa siltä varalta jos haluaa windowsilla pelata eli pääasiassa konetta tässä etsin, ja voi kertoa macbookeista myös tottakai. Kiitos vastauksista!!
Viimeksi muokannut amanita, 26.6.2013 klo 8.40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä :=)
Syy: Otsikon hienosäätöä :=)
Apple IMac "21,5" Intel Core I3/iMac G3 233Mhz (Bondi blue)/Apple Cinema Display/PowerBook G4 "15" 1.67GHz
/IPod Nano 5G 16Gt.
/IPod Nano 5G 16Gt.
-
Re: Mikä mac sopii minulle?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jos Macia pelikoneeksi suunnittelet, etkä tyydy vain vanhojen pelien pelaamiseen, taitavat ainoat vaihtoehtosi olla:
• iMac järeällä näytönohjaimella
• Mac Pro järeällä näytönohjaimella
• MacBook Pro 15"
Muissa malleissa näytönohjainten tehot tuskin riittävät kovin kummoiseen pelikokemukseen. Tästä syystä yleensä pelikone rakennetaan itse osista, ja käyttiksenä on Windows. Tästäkin taloudesta löytyy tarkoitusta varten rakennetty peli PC.
PS. Suosittelen muuten lauseiden katkomista aina välillä pisteen ja ison alkukirjaimen avulla. Kappalejaotkin auttaisivat kummasti luettavuutta.
• iMac järeällä näytönohjaimella
• Mac Pro järeällä näytönohjaimella
• MacBook Pro 15"
Muissa malleissa näytönohjainten tehot tuskin riittävät kovin kummoiseen pelikokemukseen. Tästä syystä yleensä pelikone rakennetaan itse osista, ja käyttiksenä on Windows. Tästäkin taloudesta löytyy tarkoitusta varten rakennetty peli PC.
PS. Suosittelen muuten lauseiden katkomista aina välillä pisteen ja ison alkukirjaimen avulla. Kappalejaotkin auttaisivat kummasti luettavuutta.

Viimeksi muokannut kallekilponen, 26.6.2013 klo 0.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Re: Mikä mac sopii minulle?
Viesti Kirjoittaja jomlini »
Kiitos vastauksesta! No pitää päättää Mac pro (erittäin kallis minulle) tai tuo PC..
Apple IMac "21,5" Intel Core I3/iMac G3 233Mhz (Bondi blue)/Apple Cinema Display/PowerBook G4 "15" 1.67GHz
/IPod Nano 5G 16Gt.
/IPod Nano 5G 16Gt.
-
Re: Mikä Mac sopii minulle?
Viesti Kirjoittaja vimake »
Ja saa sen OS X:n siihen peli-pc-koneeseenkin
Jos lähtee osista katsomaan kannattaa suosiolla valita osat tämän jutun perusteella: http://www.tonymacx86.com/365-building- ... -2013.html
Tuolla mainituista osista kun kasaa koneen niin OS X:n asennus on helpompaa kuin Windowsin asennus.

Tuolla mainituista osista kun kasaa koneen niin OS X:n asennus on helpompaa kuin Windowsin asennus.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka