Vklnuppi kirjoitti:Mini lähti viimein tilaukseen kun DNA oli tiputtanut hintansa.
Kauan tuli aikailtua juurikin tuon retina-näytön takia, mutta kun sitä ei kaupassa jäänyt kaipaamaan niin olkoon. Todennäköisesti 3-5kk jos jaksaa odottaa niin saa sen retinankin miniin.
Mikä malli ja hinta?
Otin wifi+cellular 64Gb mallin. Hinta-eroa oli niin vähän ja 16Gb ei riitä minulle. 580€ tai 16€/kk kuten minä tein. Näköjään enää ei valikoimissa edes ole 16Gb tai 32Gb mallia. Kertonee siitä, että uusi on tulossa. En suosittele ostamaan mikäli on tyyppiä, jolla pitää olla aina uusimmat mallit.
1. Jos synkkaan yhteystiedot, muistiinpanot jne. iCloudiin niin minkä laitteen tiedot sekä korvaa kun myös iPhone on sinne synkattu ? Unelmatilanne olisi, että iPhone olisi sekä "master" laite jonka tiedoilla muut korvattaisiin. Tuohon lisään jossain vaiheessa myös MacBook Airin (nykyisessä vain MobileMe). IPhonesta ei ole tarvetta esim. kirjanmerkkejä synkata ja iPhonen kirjanmerkeillä muiden laitteiden kirjanmerkkien korvaaminen olisi katastrofi.
2. MacBook Airissa on Firefox, saako tämän iPadin (Safari) ja Airin (Firefox) kirjanmerkit synkkaan ?
3. Onko tähän parempaa selainta? Toivoisin mm. vällehdillä siirtymistä eleillä.
Vklnuppi kirjoitti:
2. MacBook Airissa on Firefox, saako tämän iPadin (Safari) ja Airin (Firefox) kirjanmerkit synkkaan ?
Xmarksilla Firefoxin ja Macin Safarin kirjanmerkit synkkaan ja sen jälkeen kirjanmerkkien synkronointi päälle iTunesissa. iCloudin synkka kirjanmerkeille ehdottomasti pois päältä. Ei paras ratkaisu, mutta ainoa jonka olen tähän mennessä löytänyt. Sama toimii myös muille Mac-selaimille, kuten Chromen kirjanmerkkien synkronointiin iOS-laitteille.
Toisaalta aina voi miettiä, mihin sitä Firefoxia oikein tarvitsee... Jos siirtyy myös Macissa Safariin, kaikki toimii pelkällä iCloudilla.
=)juha
Viimeksi muokannut JuhaN, 26.6.2013 klo 8.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
Miksi synkkaat kirjanmerkit iTunesin kautta, etkä iCloudin kautta? Jälkimmäinen ainakin toimii kuin junan vessa, eikä iTunesia tarvitse koskaan enää käynnistää.
E-W kirjoitti:Miksi synkkaat kirjanmerkit iTunesin kautta, etkä iCloudin kautta? Jälkimmäinen ainakin toimii kuin junan vessa, eikä iTunesia tarvitse koskaan enää käynnistää.
Otetaanpas kertauksena uudelleen näin aamusella... Jos käyttää Safaria kaikilla laitteilla, kannattaa ehdottomasti käyttää iCloudia!
Jos syystä tai toisesta joutuu käyttämään jotain muuta selaita Macilla/Windowsilla ja siitä syystä joutuu käyttämään Xmarksia eri selainten synkkaan, kannattaa Macin ja iOS:n kirjanmerkit synkronoida iTunesilla. Xmarks ja iCloud-synkka toimivat itsellänikin pitkään rinnakkain oireetta, mutta sitten kun ensimmäinen konflikti tuli ei ongelmista tullut loppua ennen kuin luovuin iCloudin käyttämisestä yhtä aikaa. Googlekin osaa kertoa vastaavia tarinoita...
=)juha
Kyllä kyllä, tämän Xmarks-asian toki tiedän. Mutta sitä en tiennyt, että Xmarksissa on jokin häikkä iCloudin suhteen. Mutta näin tosiaankin näyttää olevan (keskustelua vuodelta 2012):
MacRumors-lätinääi kirjoitti:Apparently there is an issue using XMarks + iCloud bookmark sync. XMarks is apparently working on a fix -- but based on the post in their support forum that was 3 months ago and no comment from staff since.
E-W kirjoitti:Kyllä kyllä, tämän Xmarks-asian toki tiedän. Mutta sitä en tiennyt, että Xmarksissa on jokin häikkä iCloudin suhteen. Mutta näin tosiaankin näyttää olevan (keskustelua vuodelta 2012):
OT, mutta laitetaanpa vielä viimeinen lainaus aiheesta:
Xmarksin tukifoorumilta kirjoitti:iCloud sync from safari uses a Safari triggered event when you add or remove a bookmark. Xmarks cannot use said event, because the trigger is built into Safari itself, as a monitoring service.
Basically, the situation is this: iCloud control panel doesn't watch the bookmarks.xml/plist file on your computer for changes. Instead, it waits for Safari to tell it 'I made a change'. Since XMarks is making sync changes to the bookmarks.xml.plist file directly, Safari has no way to know it has changed, and doesn't notify iCloud that there was a change made.
Pitäisiköhän itsekin luopua koko Xmarksista, koska tähän ei ole löytynyt mitään work-around:ia parissa vuodessa. Työ-PC:n Chrome voisi alkaa elää ihan omaa elämäänsä...
=)juha
jehu kirjoitti:
En keksinyt keinoa, joten tein käyttöönoton uudestaan ja laitoin palautuksen iCloudista...
iPhonen iCloud-asetuksissa et ole varmaankaan laittanut, että se kopioi yhteystiedot ja muistiinpanot, ym?
Kun olisikin näin yksinkertainen "vika", mutta ei ole. iPhonen iCloudin asetukset on kunnossa ja esim. yhteystiedot löytyy iCloud.com sivulta - ei vaan tule padiin.
Mun iPad mini on alkanut viime aikoina ilmoittaa vähän turhan usein että "ei verkkoa". Ainoa tapa saada vehje takaisin linjoille on buutata se. Onko vika laitteessa vai soneran LTE-verkossa?
iNikke kirjoitti:Mun iPad mini on alkanut viime aikoina ilmoittaa vähän turhan usein että "ei verkkoa". Ainoa tapa saada vehje takaisin linjoille on buutata se. Onko vika laitteessa vai soneran LTE-verkossa?
Kuulostaisi mahdollisesti että sim paikka olisi viallinen. Voi olla myös kortissa vika
Huomasin juuri että kun jaan luurista(galaxy s4) wlanin ipad minille(wifi only) niin myös nuo sijaintitiedot tulee esim google mapsia käytettäessä! Tuo nuoli ilmestyy akun viereen ja ainakin ensi kokeilujen perusteella näyttää sijainnin aina oikein
Luulin että pitäisi olla se cellular versio tästä ipadista että paikannus toimii.... Mutta hyvä näin! Tuo oli ainut syy miksi edes harkitsin cellularia.
E-W kirjoitti:Miksi synkkaat kirjanmerkit iTunesin kautta, etkä iCloudin kautta? Jälkimmäinen ainakin toimii kuin junan vessa, eikä iTunesia tarvitse koskaan enää käynnistää.
Otetaanpas kertauksena uudelleen näin aamusella... Jos käyttää Safaria kaikilla laitteilla, kannattaa ehdottomasti käyttää iCloudia!
Jos syystä tai toisesta joutuu käyttämään jotain muuta selaita Macilla/Windowsilla ja siitä syystä joutuu käyttämään Xmarksia eri selainten synkkaan, kannattaa Macin ja iOS:n kirjanmerkit synkronoida iTunesilla. Xmarks ja iCloud-synkka toimivat itsellänikin pitkään rinnakkain oireetta, mutta sitten kun ensimmäinen konflikti tuli ei ongelmista tullut loppua ennen kuin luovuin iCloudin käyttämisestä yhtä aikaa. Googlekin osaa kertoa vastaavia tarinoita...
=)juha
Mulla on Macbookissa Snow Leopardi eikä siis iCloudi siltä osin mahdollisuus käyttää. Safarib kanssa on ollut liikaa ongelmia, siksi siirryin siitä pois.
Jos täppään nyt sekä iPhonen että iPadin iCloud asetuksista yhteystietojen synkkauksen päälle, niin poistuuko toisesta laitteesta poistettu yhteystieto myös toisesta ? Ja muistiinpanot jne. ?
Ostin iPad mini 16GB Wifin ja liian myöhään huomasin etteihän siinä olekkaan gps:ää. Onko tuolla mahdollista jollain ulkoisella palikalla saada navigointi toimimaan?
mjjk kirjoitti:Ostin iPad mini 16GB Wifin ja liian myöhään huomasin etteihän siinä olekkaan gps:ää. Onko tuolla mahdollista jollain ulkoisella palikalla saada navigointi toimimaan?
Garmin Glo tai Bad Elf GPS. Noita ainakin itse olen harkinnu jakamaan gps paikannusta sinihampaan välityksellä ipad minille ja muille laitteille. Bad elf pro malli jakaa 5 laitteelle yhtäaikaa sijainnin ja hintaa Suomessa noin 160€. Garminin laite 100€ paikkeilla mut yhdelle laitteelle kerralla.
Viimeksi muokannut Bulbbi, 7.7.2013 klo 8.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iNikke kirjoitti:Mun iPad mini on alkanut viime aikoina ilmoittaa vähän turhan usein että "ei verkkoa". Ainoa tapa saada vehje takaisin linjoille on buutata se. Onko vika laitteessa vai soneran LTE-verkossa?
Onko käytössä nimenomaan LTE?
Mulla ainakin tässä Tampereella Soneran verkossa oleva iphone hukkaa hyvin pian verkon, jos laitan LTE:n päälle ja ajelen ympäri kyliä... Eli kokeile vaikka ilman LTE-nopeutta -harvassa paikassa sitä muutenkaan on..
jt.syrja kirjoitti:
Onko käytössä nimenomaan LTE?...
Kyllä itse asiassa kyseessä on nimenomaan Soneran LTE-verkon ongelmasta, ja ainoastaan töissä, jossa on heikko LTE ja laite hyppii jatkuvasti LTE:n ja 3G:n välillä. Missään muualla en ole tähän ongelmaan vielä törmännyt. Viikon kuluttua alkaa loma ja aion silloin suorittaa tarkempia tutkimuksia ympäri Suomea. Tai no, ainakin isoissa kaupungeissa, joissa LTE on käytettävissä.
Viimeksi muokannut amanita, 15.7.2013 klo 16.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
mjjk kirjoitti:Ostin iPad mini 16GB Wifin ja liian myöhään huomasin etteihän siinä olekkaan gps:ää. Onko tuolla mahdollista jollain ulkoisella palikalla saada navigointi toimimaan?
Garmin Glo tai Bad Elf GPS. Noita ainakin itse olen harkinnu jakamaan gps paikannusta sinihampaan välityksellä ipad minille ja muille laitteille. Bad elf pro malli jakaa 5 laitteelle yhtäaikaa sijainnin ja hintaa Suomessa noin 160€. Garminin laite 100€ paikkeilla mut yhdelle laitteelle kerralla.
Kiitos. Pitää tutkia noita vaihtoehtoja. Samalla kokonaiskustannuksella olisi näköjään saanut suoraan 3g laitteen, pitäisi tutkia noita speksejä hiukan tarkemmin...
mjjk kirjoitti:
Kiitos. Pitää tutkia noita vaihtoehtoja. Samalla kokonaiskustannuksella olisi näköjään saanut suoraan 3g laitteen, pitäisi tutkia noita speksejä hiukan tarkemmin...
Periaatteessa saat tuosta laitteestasi lähes täyden hinnan, jos myyt sen pois.
Eli pienellä tappiolla ostat 3g-laitteen. Tai näin itse tekisin
Viimeksi muokannut amanita, 15.7.2013 klo 16.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Tuli ajankohtaiseksi hankkia iPad, kun eräs softa ilmestyi sille viimeinkin. Mini vaikuttaa sopivalta, mutta mitä maanalainen paikka -- Wifi-malli 285 euroa, 3G-malli 470 euroa? Miten ihmeessä tuo hintaero voi olla noin suuri? 3G olisi ihan käyttökelpoinen, vaikkei sitä itse pääasiallisessa käyttötarkoituksessa tarvitakaan. Ei kyllä kestä takapuoli millään tuollaista hintaeroa, en saa mitenkään perusteltua tuota itselleni.
Jep, tuli nyt haettua tuo karvalakein Mini mitä rahalla saa. Mainio laite, vaikka kuvasuhde ja näytön tarkkuus vähän sylettääkin. Eikä iOS tosiaan tunnu UI:nsa puolesta taipuvan tablet-laitteille vieläkään, aika väljiä on home-screenit. Edelliset kokemukset iPad 2:sta.
Onneksi akkukesto on sentään jotain ihan käsittämätöntä. Kestää oikeasti todella pitkään.
Mikä on nyt viimeisin tieto uuden Ipad Minin suhteen? Miniin olen päätymässä ja 32gb malliin ihan varalta, mutta onko sieltä nyt tulossa uusi retinaversio ihan lähikuukausina? Ei siinä että se retina niin ehdoton olisi, mutta jos hinta on samaa luokkaa niin mikä ettei! Tai jospa vanhemman hinta laskisi samalla, kuten kävi Ipad 2:selle.
Viimeksi muokannut Podili, 2.8.2013 klo 3.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.