Kone on MBA 12'. Uusin käyttis käytössä ja toimii loistavasti. Paitsi että SSD-tilaa ei tunnu riittävän millään. Kone valittaa jatkuvasti että tilaa vähissä. Olen siirtänyt lähes kaikki kuvat iPhotosta pois ulkoiselle kovalevylle ja silti järjestelmässä näkyy että 10 giga on käytössä kuville.
Jättääkö iPhoto poistetut kuvat ja videot johonkin "piiloon", esim muokatut? Ja mikä tuo "Ohter", 48Gb voi olla?
Pikkasen v'***tta kun se jatkuvasti valittaa tilan puutteesta vaikka oon poistanut tiedostoja urakalla.
iphone3GS kirjoitti: ODS:lla sain käsiksi pari unohtunutta kansiota, 10 giga lähti pois. Mutta 40 Other silti jäljellä
Minä metsästelisin edelleen ODS:llä, tämä ”Other” on kyllä harvinaisen epäinformatiivinen selite. En tiedä vaikuttavatko nämä asiaan, mutta kysynpä kuitenkin: Käytätkö admin-tunnusta ja onko koneella muita/muiden tunnuksia?
Hieman aiheen vierestä, tuo ikkuna raportoi SSD-levyn kapasiteetiksi 121 Gt ja Macintosh HD -taltion kooksi puolestaan 85 Gt. Mistä tuo eroavaisuus johtuu? Onko levyllä muita taltioita?
tuomas92 kirjoitti:Hieman aiheen vierestä, tuo ikkuna raportoi SSD-levyn kapasiteetiksi 121 Gt ja Macintosh HD -taltion kooksi puolestaan 85 Gt. Mistä tuo eroavaisuus johtuu? Onko levyllä muita taltioita?
Aikoinaan koneessa oli Win 7 WMware fusionissa ja siellä varmaan varattu jonkun verran tilaa uudelle käyttikselle. Tämän uskon olevan selitys.
Winukkaa en oo käyttänyt aikoihin ja koneessa on enää tuo Fusion tallessa ilman käyttistä.
Miten voin vapauttaa tuolle Win 7 varatut tilat? Riittääkö että poistan WMware Fusion?
Jos levyllä ei ole tosiaan muita taltioita kuin Macintosh HD, voit Disk Utilityllä muuttaa sen kokoa. Vasemmalta valitaan levy ja Partition-välilehdellä voi kahvasta vetämällä suurentaa taltiota (vetämällä alaspäin). Mitään tietoja ei poistu tässä prosessissa - Disk Utility kertoo vielä Apply-painiketta painettaessa mitä on tapahtumassa.
tuomas92 kirjoitti:Jos levyllä ei ole tosiaan muita taltioita kuin Macintosh HD, voit Disk Utilityllä muuttaa sen kokoa. Vasemmalta valitaan levy ja Partition-välilehdellä voi kahvasta vetämällä suurentaa taltiota (vetämällä alaspäin). Mitään tietoja ei poistu tässä prosessissa - Disk Utility kertoo vielä Apply-painiketta painettaessa mitä on tapahtumassa.
Noilla ohjeilla vapautui se 35 giga joka oli varattu Winukalle.
Kiitos vinkistä, nyt on paljon parempi fiilis