mutta joutusinkin tilaamaan 20" iMacin [H]
Olisikohan pitänyt miettiä vielä

*edit* Estimated Shipped By: Jan 18, 2006
Viesti Kirjoittaja juci »
Viesti Kirjoittaja MVi »
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Viesti Kirjoittaja Staga »
Viesti Kirjoittaja hazardi »
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Viesti Kirjoittaja beomaster »
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että intelin M sarjalaiset ovat NOPEITA! Niitä ei voi verrata korkeammalla kellotaajuudella toimiviin P4 prossuihin. Karkeaa tehovertailua voi tehdä suoraan A64 vastaan... Näiden välillä kellotaajuuksien ollessa 1:1 on suorituskyky about sama.Staga kirjoitti:IntelMäkki himottais ihan possuna ku rupee nää nykyset duunivehkeet on ruvennu tahmailee... kelasin vaan että miten noi nyt sit menee noi nopeudet... Intelin nopeimmat prossut mitä saa rahalla on PC puolella 3.6ghz vrt. 2ghz... ja tosta 3.6sesta on vissiin spessu versio mikä on sekä dual että "hyperthead" eli 4 saman aikasta rykäsyä per kellolyönti. Tuplasti siis parempi ku noi uunituoreet duot. Ja lisäks megahertsit näyttää muhkeemmalta
Eli mitä noi sit on noi uudet prossut...ne näyttäis olevan jotain Cenitro jälkeläisiä eli mobiiliprossuja...mimmonen on noiden nopeus ero on verrattuna P4siin... eli tämä pitkä johdattelu lähinnä sen takia kun kelailen et kannattaako odottaa järeitä pöytämalleja ala quad Intel mac yms.... niin pärjäis taas 4vuotta eteenpäin...
Jobs tosin sano että vuoden loppuun mennessä on kaikista intel versiot.... niin kauan en kyl jaksais odottaa... joo mut ei kai täs auta ku punnita vaihtoehtoja.
Helppoohan se olis läväyttää Applestoresta tommonen....
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Juuri näin. Olikohan macrumors.com tehnyt kattavan kyselyn, missä kartoitettiin eri mac-mallien huoltotarvetta. Rev A -masiinoista oli keskimäärin 20% huollossa, kun muuten maccien huoltotarve näytti olevan 5% tasolla.BugsBunny kirjoitti:Rev A -koneita ei kannata ostaa. -Vanha kansanviisaus
Eihän intel-koneille ole vielä saatavissa kattavasti ohjelmistoja. Kyllä kaikkien nykyisten softien pitää pyöriä tahmailematta, ennen kuin työkoneissa kannattaa edes harkita. - käytännön näkökohta
Pärjään nykyisellä vielä 2 vuotta, ja sitten on jo rev B tai C -koneet kehissä. -toteamus
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Noi 3.6ghz vs 2ghz:han on ihan eri tekniikkaa. Ei niitä gigahertsejä voi vertailla noin vain. Jostain benchmarkista varmaan kannattaa kattoa.Staga kirjoitti:IntelMäkki himottais ihan possuna ku rupee nää nykyset duunivehkeet on ruvennu tahmailee... kelasin vaan että miten noi nyt sit menee noi nopeudet... Intelin nopeimmat prossut mitä saa rahalla on PC puolella 3.6ghz vrt. 2ghz... ja tosta 3.6sesta on vissiin spessu versio mikä on sekä dual että "hyperthead" eli 4 saman aikasta rykäsyä per kellolyönti. Tuplasti siis parempi ku noi uunituoreet duot. Ja lisäks megahertsit näyttää muhkeemmalta
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mulla ei ole mitään suunnitelmaa Intel-kantaan siirtymisestä. Käytössä kuukauden ikäinen PB 17.MVi kirjoitti:iLife ´06 on minulla se "pakollinen" pikahankinta.
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
3D rendauksessa ja GUI käytössä AMD rulettaa aika lujaa ja P4 pärjää tietyissä erityistapauksissa. P-M/Yonah on sitten vähän sekalaisempi pakki mutta osittain verrattavissa AMD64 sarjaan joka tosin vieläkin pieksee ne 3d käytössä. Toi Hyperthreadingin käsky-per-kellojakso tuplaus ei muuten pidä myöskään paikkaansa, ja siitä on usein jopa haittaa.Staga kirjoitti:Niinhän se on että eipä noi megahertsit aina ratkase kuten AMDn nopeudet on asian vahvistanukkin. Mutta jostain on päähäni iskostunut usko siitä että P4set on ketterämpiä kuin mobile prossut ranskaassa vääntöä vaativassa duunissa esim. 3D yms.
Mistäköhän moinen johtuu... veikkaisin ite sitä että ne tykit Intel Mäkki Quad DesktopTykkihirmut tulee perustuu P4 Extreme editioniin/ vastaavaan eikä Cenitropohjasiin virransäästöprossuihin kuten nää uunituoreet.... korjatkaa jos oon hakoteillä
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Viesti Kirjoittaja beomaster »
Nojoo... Onhan se i955EE saletisti nopeampi kuin macceihin nyt istutetut prossat. Kannattaa kuitenkin muistaa, että vertaat Intelin kruunujalokiveä - kuluttajamalleihin. Jos minä saisin päättää ottaisin tällä hetkellä tietysti A64 FX-60 murskaamaan numeroita.Staga kirjoitti:Huh Bluetide! Toi oli kuin olis lukennu saksaa... jotkut sanat tunnistan mutten tajuu [A] No ei, mutta lähinnä varmaan jotain semmosta toivottavasti tulossa mitä ei oo vielä olemassa. Jos PCn hommaisin niin toi 3.4ghz extreme prossu mistä tossa puhuikin eli tuplaydin joka kykenee ainakin intelin mukaan 4 samanaikaseen rykäsyyn Olis pop! :
http://www.intel.com/products/processor ... /index.htm
Nii tommosen ku sais OS Xn pohjaks niin puhuttaa ihan eriluokan myllyistä ku nää just julkastavat M prossut... puhutaanko samaa kieltä!?
Toki en laita pahaksi jos Desktop Intelmäkit tulee olee jotain vielä parempaa...jostain Woodcrestistä ku puhuit... olisko toi sit 4llä ytimellä ja 8lla rykäsyllä
PItää varmaan odotella pöytämalleja...
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »
Sama vika Rahikaisella. Käytössä täälläkin tuore Macintosh (PB 15).MacFinn kirjoitti: Mulla ei ole mitään suunnitelmaa Intel-kantaan siirtymisestä. Käytössä kuukauden ikäinen PB 17.
Itse tilasin eilen (11.1.2006) iLife '06:n ja se on Ready to ship: 3 weeks. Epäilen, että lähtee tulemaan jo aikaisemmin - saas nähdä sit.MacFinn kirjoitti: Mutta iWork 06 oli mulla pakollinen hankinta. iLife 06 tulee sitten ensi kuussa.
Viesti Kirjoittaja boer »
Minkä version? Tilasin ensin vahingossa RETAIL-FIN-version joka olisi lähtenyt toimitukseen jo huomenna perjantaina (est.). Kun huomasin erheeni ja soitin muuttaakseni sen RETAIL-INT-versioon, pompsahti arvio kolme viikkoa eteenpäin. Arvelin tämän johtuvat joko toisen version huonommasta saatavuudesta, tai että sen ensimmäisen 12 tunnin aikana "muutama" muukin ehti tilata saman tuotteen ja jouduin jonon hännille keskiviikkoaamuna.HopeinenQ kirjoitti: Itse tilasin eilen (11.1.2006) iLife '06:n ja se on Ready to ship: 3 weeks. Epäilen, että lähtee tulemaan jo aikaisemmin - saas nähdä sit.
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Noissa prossuissa on tietty määrää "liukuhihnoja" joilla voidaan tuottaa tietty määrä käskyjä tietyssä ajassa. Tässä ei ole mitään ihmeellistä. Nyt nuo intelin Pentium 4 prossat (osa niistä) tukevat tekniikkaa nimeltä Hyperthreading, minkä johdosta esim Windowsin task-manageriin ilmestyy tuplamäärä prossupalkkeja prossujen lukumäärään nähden. Ok, sitä nyt markkinoidaan käskyjen tuplaajana MITÄ SE EI OLE!Staga kirjoitti:Huh Bluetide! Toi oli kuin olis lukennu saksaa... jotkut sanat tunnistan mutten tajuu [A] No ei, mutta lähinnä varmaan jotain semmosta toivottavasti tulossa mitä ei oo vielä olemassa. Jos PCn hommaisin niin toi 3.4ghz extreme prossu mistä tossa puhuikin eli tuplaydin joka kykenee ainakin intelin mukaan 4 samanaikaseen rykäsyyn Olis pop!
Osittain. Noi Yonah myllyt on kuitenkin sitä tasoa, että ero ei ole kovin suuri. Haaveilla kyllä kannattaisi enemmänkin AMD:n pöytäprossuista. Tilanne saattaa muuttua Intelin puolelta paremmaksi Woodcrestin aikoihin, mutta sitä ennen on kyse enemmänkin laastareista kuin todellisista vaihtoehdoista.Staga kirjoitti:Nii tommosen ku sais OS Xn pohjaks niin puhuttaa ihan eriluokan myllyistä ku nää just julkastavat M prossut... puhutaanko samaa kieltä!?
Lyhykäisesti sanottuna Woodcrest on nyt julkaistujen Yonah prossujen seuraaja. 64-bittiä ja seurana dramaattisesti parannettu väyläarkkitehtuuri. Tuo nykyinen 667MHz väylä mitä nyt mainostetaan on näihin lastuihin verrattuna lähinnä säälittävä (1333MHz x X). Mun veikkaus on, että Inteliltä ei tule neliytimellisiä lastuja ainakaan ennen vuoden loppupuolta (Q3 loppu tai Q4).Staga kirjoitti:Toki en laita pahaksi jos Desktop Intelmäkit tulee olee jotain vielä parempaa...jostain Woodcrestistä ku puhuit... olisko toi sit 4llä ytimellä ja 8lla rykäsyllä
Odottelen itsekin, Woodcrest näyttää hyvältä ja mua ennen kaikkea kiinnostaa triple-boot. On softaa, joka toimii vain Windowsin, Linuxin tai Macin alla ja valtiettavasti mä tarvitsen noita kaikkia kolmea. Well, Linux voitaisiin kai poistaa, mutta preferoin sitä Windowsiin nähden missä voin. Ja tuo mahdollinen julkistus olisi sangen lähellä mun työaseman uusimisaikaa.Staga kirjoitti:PItää varmaan odotella pöytämalleja...
Ilmeisesti Applen järjestelmät bugittaa pahasti. Eilinen shipping est. oli 1.2.2006. Nyt sain tiedon että lähetys on jo Helsinki-Vantaalla!boer kirjoitti:Minkä version? Tilasin ensin vahingossa RETAIL-FIN-version joka olisi lähtenyt toimitukseen jo huomenna perjantaina (est.). Kun huomasin erheeni ja soitin muuttaakseni sen RETAIL-INT-versioon, pompsahti arvio kolme viikkoa eteenpäin. Arvelin tämän johtuvat joko toisen version huonommasta saatavuudesta, tai että sen ensimmäisen 12 tunnin aikana "muutama" muukin ehti tilata saman tuotteen ja jouduin jonon hännille keskiviikkoaamuna.HopeinenQ kirjoitti: Itse tilasin eilen (11.1.2006) iLife '06:n ja se on Ready to ship: 3 weeks. Epäilen, että lähtee tulemaan jo aikaisemmin - saas nähdä sit.
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Sanoisin, että jos tavara toimitetaan kolme viikkoa ennen järjestelmän ennustamaa lähetysaikaa, on kyseessä "bugitus" joka tekee kyseisen mittarin arvottomaksi.MacFinn kirjoitti:"Ilmeisesti Applen järjestelmät bugittaa pahasti"
Mitä bugittamista se on kun tavara on jo täällä. Se on bugittamista jos tavara viipyy eikä kukaan tiedä missä se on.
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »
RETAIL-FIN -version mä tilasin ja nyt on "Estimated Shipped by: Feb 2, 2006". Samassa läjässä tulee Griffinin iCurve, mutta tällä oli "Ready to Ship: 24h". No ei se mitään - odotellaan!boer kirjoitti:Minkä version? Tilasin ensin vahingossa RETAIL-FIN-version joka olisi lähtenyt toimitukseen jo huomenna perjantaina (est.). Kun huomasin erheeni ja soitin muuttaakseni sen RETAIL-INT-versioon, pompsahti arvio kolme viikkoa eteenpäin. Arvelin tämän johtuvat joko toisen version huonommasta saatavuudesta, tai että sen ensimmäisen 12 tunnin aikana "muutama" muukin ehti tilata saman tuotteen ja jouduin jonon hännille keskiviikkoaamuna.
Viesti Kirjoittaja CaptainNapalm »
Samaa mieltä. Nämä "uudet" Intelit on hätäisesti rykäisty kasaan vanhalle pohjalle. Tulee ihan mieleen ensimmäinen PB G3 tai Performa 5200. Natiivia softaa nykyisellä laajuudella ei kannata odottaa ennenkuin 2-3 vuoden päästä. Juuri mitään natiivia ei kannata odottaa 2006 hätäisiä rykäisyjä lukuunottamatta. Tietysti, jos ei käytä kuin i-ohjelmia, niin Intel voi olla ihan hyvä valinta. Muilla ohjelmilla Intelit on etania verrattuna nykyisiin G4 ja G5-koneisiin ja osa ohjelmista ei toimi lainkaan (esim. FC).BugsBunny kirjoitti:Rev A -koneita ei kannata ostaa. -Vanha kansanviisaus
Eihän intel-koneille ole vielä saatavissa kattavasti ohjelmistoja. Kyllä kaikkien nykyisten softien pitää pyöriä tahmailematta, ennen kuin työkoneissa kannattaa edes harkita. - käytännön näkökohta
Pärjään nykyisellä vielä 2 vuotta, ja sitten on jo rev B tai C -koneet kehissä. -toteamus
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”