Onko tästä Tomi Luomasta ollut enemmänkin juttua täällä? Onko mistä päin Suomea oikeasti? Itselleni antoi Turun osoitteen ja prepaid-numeron..mansikkainen kirjoitti:
Eli Tomi Luoma taas vauhdissa..
No jaa, taas näitä huijauksia.
-
Re: No jaa, taas näitä huijauksia.
Viesti Kirjoittaja Rehis »
iMac 2,16 C2D 2,5Gt 250GB 20"
iPod Touch 1st.gen 16GB | iPod Photo (white) 60GB | iPod Video (black) 80GB
-
Viesti Kirjoittaja mansikkainen »
Laita yv:tä, jos haluat lisätietoja.Rehis kirjoitti:Onko tästä Tomi Luomasta ollut enemmänkin juttua täällä? Onko mistä päin Suomea oikeasti? Itselleni antoi Turun osoitteen ja prepaid-numeron..mansikkainen kirjoitti:
Eli Tomi Luoma taas vauhdissa..
Itsellä on talllessa kaikki hänen lähettämät viestit kun välitin ne polisiilille, kun tuli ilmi, että onkin huijari. Josko niistäkin olisi apu sitten
kun herra saadaan kiinni, että on petosta ainakin yrittänyt.
-
Viesti Kirjoittaja MrCornholio »
Niin tuntuu olevan, ja tässäpä oma stoorini. Kirjoitan tämän tänne siksi että kaupan toinen osapuoli on Omenassa aikoinaan ollut hyvinkin aktiivinen kirjoittelija ja näköjään myös myyjä.c72367 kirjoitti:Tori:ssa ja nettimarkkina:ssa näyttää olevan ainakin muutama huijari aina samalla kaavalla. Myyjän nimi on pelkkä etunimi, mitään muita yhteystietoja ei ole, paikkakunta on yleensä pieni itä- tai pohjois-Suomen paikkakunta. Ostaessa saat prepaid tai salaisen numeron, mailiosoite on joku epämääräinen.
Tein kuun alussa Tori.fissä kaupat Asus n53sv läppäristä rovaniemeläisen kaiffarin kanssa. No puhelinnumeroa ei tietenkään ollut mutta etunimi sentään. Hinta oli tikissään ja postituskin kuulemma onnistuisi mutta vain etukäteen tilisiirrolla maksettaessa.
Oletin sitten hölmöyksissäni että kun täälläkin on kauppaa käyty ja kirjoituksia vajaa kuutisen sataa, kyseessä olisi suht luotettava kaveri ja maksoinkin koneen etukäteen miekkosen tilille.
Aluksi yhteydenpito olikin ihan nohevaa sen suhteen ovatko rahat tulleet oikealle tilille. Kyselin samalla josko puhelinnumeroa saisi kaiken varalta ja sitä, onnistuisiko paketin lähettäminen ovelle pakettina pikana minun maksaessa vielä ylimääräiset postit koska kesäloma oli juuri alkamassa ja reissuun lähtö häämötti edessä.
Kyllähän se vastauskin sieltä tuli aikanaan muutaman päivän odottelun jälkeen. Kysymykset postituksesta ja puhelinnumerosta sivuutettiin kokonaan. Sankari sensijaan ilmoitti että on lähdössä reissuun eikä ole saanut vielä uutta konetta. No, ymmärtäähän tuon.
Ainoa ongelma siinä oli vain se ettei missään vaiheessa oltu sovittu siitä että myyjä on odottelemassa uutta konetta eikä voi sitä ennen luopua vanhastaan.
Lykkäsin sitten matkaan lähtöä kun lupasi neljän päivän sisään tuon lähettää. Viisi päivää tuosta eteenpäin vasta viitsi ilmoitella ettei saakaan konetta liikenteeseen ja palauttaa rahat. Alkoi olla jo usko koko touhuun sen verran mennyttä että hyväksyin tuon nysväämisen ja laitoin samana päivänä tilinumeron ja ilmoitin että summa on palautettava siinä tapauksessa pikimmiten.
Tästä kului taas seitsemän vuorokautta ennen kuin kuulin miehestä seuraavan kerran. Toissapäivänä ilmoitteli että käy siirtämässä rahat Nordean konttorista perjantaina(eli tänään ja itsellä on tili Nordeassa). No, miehestä eikä rahoista ole sen jälkeen mitään havaintoa.
Poliisi hoitakoon homman loppuun. Tilanteet muuttuu ja asioita sattuu mutta tämän sankarin kanssa mikään ei ole toiminut niinkuin pitää.
Mihinkään kysymykseen ei saa järkevää vastausta ja kaikki yhteydenpito on vain ilmoitusluontoista "näin se homma nyt menee".
Niin ja jotta ei nyt turhan arvuutteluksi mene, kyseessä on siis tältä palstalta tuttu nimimerkki mindgame ihan nimen, sähköpostin ja paikkakunnan perusteella. Niin ja noissa saman nimimerkin myynti-ilmoissa on ollut kyllä ihan sama kaava eli rahat tilille ja paketti postiin. harmi vain ettei paketti tällä kertaa ikinä päätynyt postiin eikä asian loppuun hoitaminen kunnialla muutenkaan onnistunut..
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Tosiaan vastailin sulle jo sähköpostiin ja selitin nyt ne ongelmani. Koitin käydä tänään maksamassa, mutta kuten sähköpostissa sanoin, ei onnistunut. Maanantaina uudelleen toisella taktiikalla. Olen pahoillani, etten ole ollut tarpeeksi yhteydessä, mut on vaa ollu nii paholainen kiirettä.MrCornholio kirjoitti: Niin tuntuu olevan, ja tässäpä oma stoorini. Kirjoitan tämän tänne siksi että kaupan toinen osapuoli on Omenassa aikoinaan ollut hyvinkin aktiivinen kirjoittelija ja näköjään myös myyjä...
ja kyllä, kaikki mitä oon sähköposteissa sanonut on olleet 100% totta. Emmä voi ku pahoitella, että kauppojen peruminen on vienyt näin hemmetin kauan aikaa, mutta saat kyllä rahasi takaisin.
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
-
Selitellyt olet tosiaan ja ne vaihtuu milloin missäkin sähöpostissa. Valitettavasti se yhteydenpito on ollut järkyttävän huonoa.mindgame kirjoitti:Tosiaan vastailin sulle jo sähköpostiin ja selitin nyt ne ongelmani. Koitin käydä tänään maksamassa, mutta kuten sähköpostissa sanoin, ei onnistunut. Maanantaina uudelleen toisella taktiikalla. Olen pahoillani, etten ole ollut tarpeeksi yhteydessä, mut on vaa ollu nii paholainen kiirettä.
ja kyllä, kaikki mitä oon sähköposteissa sanonut on olleet 100% totta. Emmä voi ku pahoitella, että kauppojen peruminen on vienyt näin hemmetin kauan aikaa, mutta saat kyllä rahasi takaisin.
Kuten jo asianomaiselle lupasin, jos ne rahat ilmestyvät tilille takaisin, kerron kyllä siitä täällä kaikille.
Tarkoitus ei ole mustamaalata ketään. Hommat pitäisi hoitaa niinkuin ne on sovittu, ja jos se ei onnistu niin toista reittiä parhaan mukaan.
-
Viesti Kirjoittaja welmuii »
Eli näitä perus, postiennakko ei onnistu, rahat tilille ja paketti postiin. Ja sitten kuvien saaminen ei onnistu koska digikamerat rikki tms. todella säällittäviä tekosyitä.
Juuso Vallenius, Tyrnävä
FI52 8530 0710 2480 16
sotamaan@gmail.com
Rauno Kuusinen, Nurmes
0449452321, +358449452321
kuusinen.rauno13@live.fi
-
Jospa vähän aikaa tekisi taas kauppaa pelkällä postiennakolla vaikka se tuntuu olevan monille myyjille ihan mahdoton vaihtoehto.
-
Viesti Kirjoittaja miwatus »
hänelle yhtään mitään! Hän pyysi minulta nimenomaan myös tuota käsirahaa 60€! Ja kertoi että on reissus et sit palaa asiaan
ens viikolla! Siis voi jumpe! En kertonut sille mitään mitä olen hänestä löytänyt.. Laitoin hänelle asiallisen sähköpostin, jossa
pyysin käsirahaa takaisin yllättävän laskun vuoksi. Voi ei, toivottavasti maksais takas! On mul hänen kaikki sähköpostit tallessa kyllä!
Jos ei maksa takas vaikka olen pyytänyt, voiko tällasesta tehdä rikosilmotusta? Jos on vielä teille muillekkin tehnyt tuota samaa..?
päivänkakkara että keljuttaa.. menin ihan halpaan! Ei saakutti... Ärsyttää!

-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Snuffe »
Miwatus ja muut ko. herran kanssa asioineet, kannattaa jatkaa kirjeenvaihtoa sinnikkäästi. Voi laittaa mulle myös privaa.
-
Viesti Kirjoittaja miwatus »
Laitoin sähköpostia, että tarvitsenkin rahan takas äkillisen laskun vuoksi.
Laitoin vielä että mielummin hoidan laskut ettei tuu maksuhäiriöitä, puhelimen kerkee ostaa myöhemminkin..
Hän oli ensin että "siis mitä hittoo?? Etkö nyt ostakkaan puhelinta??! Sovittu mikä sovittu..!" ja että enkö saisi rahotusta muualta laskuuni.
Sitten kerto vielä että maksu tulisi mukamas osuuspankista, että menisi pari pankkipäivää.
Nordea pankki oli yhtäkkiä muuttunu osuuspankiksi

Sanoin vain, että ei haittaa vaikka menee pari pankkipäivää, maltan kyl odottaa.
Kyseli vielä, että voisinko myöhemmin ostaa kyseisen "iphonen" .. Tuskin edes oli koko puhelinta

Laittelin, että joojoo ens kuussa sitten.. Ehkä se sit nyt luulee että ens kuussa saapi huijattua ja sen takia palautti tuon summan..
En olis uskonu että se maksaa sitä takas, mut huh onneks!!! Kyllä helpotti kattoo tilitapahtumia kun huomas et se todellakin
maksoi!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Väärä klikki Facebookissa, pian on perintätoimisto ovella
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Vieläkö joku on tuolla... ikinä en ole liittynyt, enkä liity!arisel kirjoitti:Huijaussivusto Facebook sen kuin jatkaa ihmisten kusettamista...
-
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Saa olla aika päivänkakkaran pässi jos noihin lähtee mukaan. Siinä tapauksessa ihan oikein jos joutuu kuuseen kun on ollut niin tyhmäarisel kirjoitti:Huijaussivusto Facebook sen kuin jatkaa ihmisten kusettamista...
Väärä klikki Facebookissa, pian on perintätoimisto ovella
-
Viesti Kirjoittaja eArctic »
"moro!
mulla olisi i phone 5 32gb ,takuuta 9kk,kuitti tallessa, ei sim
lukittu,oma koppa johdoilla mukaan,valkoinen väri, ei naarmuja eikä
halkeamia... turussa paketti mutta postilla saan sulle.
hinta:350+postit?
paketin saan sulle reilu 3 viikon päästä kun palaan reissusta kotiin
joten jos odotus käy niin hyvä?"
-
Viesti Kirjoittaja aksim97 »
Juu mulle tuli pilkulleen sama viesti tänä-aamunaeArctic kirjoitti:Niko Henriksson vastasi ostoilmoitukseeni! Eli jatkuu edelleen....
"moro!
mulla olisi i phone 5 32gb ,takuuta 9kk,kuitti tallessa, ei sim
hinta:350+postit?
joten jos odotus käy niin hyvä?"

-
Viesti Kirjoittaja DaZeLL »
Vaikka itse olenkin androidmiehiä ajattelin tämän keskustelun innoittamana liittyä foorumille kertomaan omaa tapaustani tämän Niko Henrikssonin kanssa.
Tässä tämän nikon pistämä viesti:
moro!
mulla olisi samsung s3 ,takuuta 6kk,kuitti tallessa, ei sim
hinta:150+postit?
joten jos odotus käy niin hyvä?
--------------
Kummallisesti postiennakko tarkistusoikeudella tai nouto ei onnistunut, niin olen tässä hieman käynyt sähköpostikeskustelua hänen kanssaan. Sieltä tuli saman kaavan mukaan viestejä kuin muillekkin on tullut, jopa tilinumerotkin ovat samat:
moro!
hyvä homma jos onnistuu odotus... ja kyllä saan postiennakolla avaamisoikeudella että näät paketin sisällön

Ainoastaan semmonen homma on että suullinen lupaus ei mulle riitä niin siksi otan tosta 50e käsirahan jolla kauppa solmitaan ja
loppuraha postiennakolla jonka maksat sitten kun näät paketin..? Annan omat tiedot sulle sotusta lähtien ja haluun myös sun tiedot
itselleni... sopiiko sulle nämä ehdot?
ps. en tee enää kauppaa ilman käsirahaa koska kaksi aikaisempaa kauppaa on menny takapuoli kun olen luottanut miehen sanaan niin siihen leikkiin en enää lähde... olen myös turhaan maksanut postiennakkomaksuja koska pakettia ei ole postista noudettu

Ja
moro!
kyllä sillä voidaan ihan saada tuohoa aikaseksi jos käyttää väärin nimeä mutta tossa on mun nimeni jolla voit maksun suorittaa:
Niko Henriksson
tilinumerot:
osuuspankki: 571113-516785
nordea: 154635-20006
ps. laita sun osoite tiedot mulle myös?
Jos teillä jollain on tietoa tästä kaverista, että kuka hän on ja mistä tulee oikeine nimineen niin pistäkää ehdottomasti peeämmää. Vaikuttaa erittäin hauskalta tyypiltä, harmi ettei rahojani tule koskaan saamaan =)
-
Viesti Kirjoittaja DaZeLL »
DaZeLL kirjoitti:Terve kaikki!
Vaikka itse olenkin androidmiehiä ajattelin tämän keskustelun innoittamana liittyä foorumille kertomaan omaa tapaustani tämän Niko Henrikssonin kanssa...
Hei lisätään vielä, että heti kun ilmotin että maksu ei onnistu nii jotenkin hirveä tarve saada se käsiraha
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
moro!
en usko kyllä että maksu ei onnistu mutta joo.... nouto onnistuu kyllä ja loppurahan maksu... ei tuota ongelmaa mulle mutta käsirahan otan koska sillä kauppa solmitaan ja sitoudut ottamaan paketin multa. En edelleenkään luota suullisiin lupauksiin josta
kerroin jo sulle aikasemmin joten maksa nyt vaan se käsiraha mulle kun tiedän että maksu kyllä onnistuu ja ainakin osuuspankin tilille.
Minä: Hei!
Kuulostaa tämä käsiraha jotenkin hauskalta jutulta. En ole nähnyt koko puhelinta joten en voi sitoutua ostamaan sitä jos en tiedä esimerkiksi puhelimen kuntoa. Käsiraha maksetaan niissä tapauksissa kun tuote on jo ostajalla, ei ikinä aikaisemmin kauppaa.
Olen suostuvainen maksamaan sen heti sinulle kun olen tuotteen nähnyt. Sinulla taitaa olla jo kokemusta näistä puhelinkaupoista aikaisemminkin

Ja taas:
moro!
elikkä toisin sanoen ei sulla ollut edes tarkoitus maksaa käsirahaa ja mitään pankki härdelliä ei edes ollut niinkuin vähän ajattelinkin....
Ja kokemusta kuule löytyy huijareista jossa olen menettänyt 185e ja turhista lupauksista josta olen saanut kärsiä nahoissani ja siinä
olen varmaan menettänyt ainakin yli 60e postikuluissa viimeaikoina+ löytyy myös siitä kokemusta että nimelläni on yritetty tehdä hallaa huutonetissä ja käytetty väärin josta en ole mitään tienny joten kyllä KOKEMUSTA löytyy.
ps. viellä viimeisen kerran jollei ehdot käy niin siinä tapauksessa jää kaupat tekemättä !
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
-
Viesti Kirjoittaja VetoMies »
Hienoa, et löytyy näinkin ajantasalla oleva threadi näistä nettihuijariroikaleista. Osanottoni jokaiselle uhrille!
SAMI YLINEN -nimisestä herrasta meikäläiselläkin seuraavanlainen kokemus (hyvin samanlainen kuin jonkun muun postauksessa pari sivua taaksepäin):
Myin tori.fi:ssä 27,5`` IMacia hintaan 1750€ ja heti ilmoituksen jättöpäivän iltana tuli varmasti monelle tutusta numerosta 0468919452 tekstiviesti: -Haluaisin ostaa Imacin. Asun itse vain porissa, mutta kaveri tänään ja huomenna käymässä espoossa ja voisi hakea? maksan heti sun tilille. jos sama pankki (tapiola), niin maksu näkyy tilillä heti. jos eri, niin kuitti maksusta s-postiin varman myös ok? terv. Sami.
Yritin heti soittaa herralle, mutta hän ei vastannut puhelimeen. Lähetti kyllä heti viestin:
-Laitatko viestiä? Yövuorossa juuri.
Alettiin sitten viestittelemään ja sovittiin että tämä Espoossa käymässä oleva kaveri tulee seuraavana päivänä Pasilan asemalle noutamaan koneen. Sain kännykkään multimediaviestinä kuvan maksukuitista, jossa niin ikään oli maksajan nimenä Sami Ylinen. Kaikki vaikutti olevan kondiksessa.
Seuraavana päivänä tapasin IMac kainalossani tämän kaverin sovitusti Pasilan asemalla ja luovutin koneen hänelle. Ihan siinä kättä paiskattiin ja rupateltiin, esittelin konetta ja niin pois päin. En osannut epäillä mitään, koska oli fiksun oloinen tyyppi ja sellainen stereotypinen "skarppi kundi".
Noh, ongelmat alko siitä kun rahoja ei koskaan kuulunu tilille. Selvis, että ne oli ilmeisesti oikeesti lähetetty, mutta mun IBAN-tilinumerosta oli laitettu yksi ainoa numero väärin ja tällöinhän summa käy vain pyörähtämässä pankin järjestelmässä ja palaa sitten takaisin lähettäjän tilille.
Yritin soittaa monta kertaa "Samille", mutta ei hän vastaa koskaan puhelimeen. Viesteihin vastasi sen verran, että lupasi kyllä maksaa rahat silloin ja silloin jne... mutta seliteltyään viikon verran lopetti senkin ja sen jälkeen ei ole yhteyttä herraan saanut. 1750€ on sen verran iso summa, et teen kaikkeni jallittaakseni kaverin! KAIKKI HUIJATUT JA MUUTEN VAAN RIKOLLISUUTTA VASTUSTAVAT MESSIIN; JOS ON TIETOJA MIEHEN LIIKKEISTÄ NIIN ILMOITELKAA, LAITETAAN KONNAT AISOIHIN!
Rikosilmoitus on tehty kaksi kuukautta sitten ja Espoon poliisi selvittelee asiaa. http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=496 Tossa linkissä on sällin kuva. Oikea nimi Riku Länsmans.
Jos myytte netissä jotain ja Sami Ylinen ottaa yhteyttä, olkaa varuillanne. Mikäli asut pääkaupunkiseudulla ja Sami ehdottaa, että kaveri tai serkku tai joku tulee noutamaan tuotteen sinulta jossain julkisella paikalla tms, ja kelpuutat tilanteeseen yhdet ylimääräiset valvovat silmät mukaan, ilmoita mulle! Mä oon messissä. (0449260306 24/7 tai YleisMinisteri@hotmail.com)
Rehellisin terveisin: VetoMies.
-
Viesti Kirjoittaja hhedman »
-
Viesti Kirjoittaja lindholmax »
Kannattaa olla tarkkana mitä tekee verkossa rahoilleen!
Voitin kyseisen (edellisen) huutokaupan ja sillon oli maininta että postiennakko on ok, mutta sitten ei enää onnistunutkaan tuo postiennakko (tai "kirosana" kuin herra kuvailee), myy sitten uudestaan kun ei saanut multa "käsirahaa"
Pyysin kuvan ja hän lähetti kuvan pelkästä pahvilaatikosta.. Onhan mullakin noita vanhoja pahvilaatikoita melkein joka mallia
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Huuto.net linkki : http://www.huuto.net/kohteet/apple-macb ... /275755467
Ja aina tuo 2vrk aukiolo..
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
Viesti Kirjoittaja miihkali »
Pistä ihmeessä negaa myyjälle!lindholmax kirjoitti:En ole aivan varma mutta sähköpostikeskustelu kyllä kuullosti aika epäillyttävältä voitettuani huudon.
Kannattaa olla tarkkana mitä tekee verkossa rahoilleen!
Voitin kyseisen (edellisen) huutokaupan ja sillon oli maininta että postiennakko on ok, mutta sitten ei enää onnistunutkaan tuo postiennakko (tai "kirosana" kuin herra kuvailee), myy sitten uudestaan kun ei saanut multa "käsirahaa"
Pyysin kuvan ja hän lähetti kuvan pelkästä pahvilaatikosta.. Onhan mullakin noita vanhoja pahvilaatikoita melkein joka mallia![]()
Huuto.net linkki : http://www.huuto.net/kohteet/apple-macb ... /275755467
Ja aina tuo 2vrk aukiolo..
-
Viesti Kirjoittaja VetoMies »
Hyvät naiset ja herrat, Riku Länsmansin kiinnijääminen ei ole kaukana. Minulla ja varmasti muutamilla muillakin, sekä tietenkin virkavallalla, on tiedossa miehen tarkka kotiosoite, henkilötunnus, puhelinnumero, ajankohtainen Facebook -tunnus (Riku Janos) ja paljon muuta mielenkiintoista. Kysymys kaikille Riku Länsmansin huijaamaksi joutuneille: Haluatteko oikeutta? Haluatteko takaisin sen, mikä teiltä on vääryydellä viety ja mikä teille kuuluu? Jos ja kun vastaatte Kyllä, niin ottakaa sankoin joukuin yhteyttä muhun ja laitetaan yhdessä tuumin roisto edesvastuuseen! Sähköposti: YleisMinisteri@hotmail.com ja puhelinnumero 0449260306.
P.S: Riku tekee DJ-keikkoja ja sellainen olisi tänään luvassa Helsingin Mikonkadun Amarillossa. Ihan vaan siltä varalta, että musiikki kiinnostaa.
Terveisin: VetoMies.
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka