voin asettaa thunderbirdin oletukseksi, mutta word ei hyväksy sitä. eudoran se hyväksyisi. mutta eudora ei jostain syystä toimi, ainakaan banneriversiona. toimi kyllä aikaisemmin.laiskuuttani kysyn tässä miten mailiin voi lisätä osoitteita. yritin mutta se halusi, niin ymmärsin, korvata olevan uudella. + taas menee .maciin.
en ole tietääkseni muuttanut mitään keskeisiä asetuksia.
Kiitos lukeneille. en ymmärrä edes ajatuksella mitä olen tarkoittanut "laiskuuttani" eteenpäin
oletussähköposti
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
oletussähköposti
Viesti Kirjoittaja vihervirta »
-
Re: oletussähköposti
Viesti Kirjoittaja Touho »
Puhutkohan nyt OS9- vai OS X -ympäristöstä?
Wordistä en tiedä, voi tosiaan olla että ko. mikkisoftassa on moisia omituisuuksia, joutaisi roskakoriin, mutta mailisoftien ominaisuuksia voi muokata sieltä Preferences -valikosta, ja kirjoitetut osoitteet jäävät yleensä muistiin. Esim. kun aloitat kirjoittamaan uutta osoitetta, ohjelma tarjoaa jotain sopivaa näppäiltyjen kirjaimien mukaan.
Kun sinulle tulee postia, tallentuu osoite myös osoitekirjaan, siis siihen ohjelman omaan.
OS X:n Mailia käyttämällä pääsee helpoimmalla. Lähettäjän voi lisätä OS X:n omaan Address Bookiin yhdellä hiiren klikkauksella. Toiminto löytyy valikosta Message (Viesti).
Voi olla että mm. ukkoslinnusta löytyy sama toiminto, mutta en sitä juuri nyt pääse tarkistamaan, kun olen itse käyttänyt pääasiassa Mailia OS X:n ensiesittelystä lähtien. OS 9:n puolella taas Eudorassa oli muutamia mukavia arkisto-ominaisuusksia, siinähän oli muistaakseni aika hyvä osoitekirja ja arkistointi noin yleensä.
Wordistä en tiedä, voi tosiaan olla että ko. mikkisoftassa on moisia omituisuuksia, joutaisi roskakoriin, mutta mailisoftien ominaisuuksia voi muokata sieltä Preferences -valikosta, ja kirjoitetut osoitteet jäävät yleensä muistiin. Esim. kun aloitat kirjoittamaan uutta osoitetta, ohjelma tarjoaa jotain sopivaa näppäiltyjen kirjaimien mukaan.
Kun sinulle tulee postia, tallentuu osoite myös osoitekirjaan, siis siihen ohjelman omaan.
OS X:n Mailia käyttämällä pääsee helpoimmalla. Lähettäjän voi lisätä OS X:n omaan Address Bookiin yhdellä hiiren klikkauksella. Toiminto löytyy valikosta Message (Viesti).
Voi olla että mm. ukkoslinnusta löytyy sama toiminto, mutta en sitä juuri nyt pääse tarkistamaan, kun olen itse käyttänyt pääasiassa Mailia OS X:n ensiesittelystä lähtien. OS 9:n puolella taas Eudorassa oli muutamia mukavia arkisto-ominaisuusksia, siinähän oli muistaakseni aika hyvä osoitekirja ja arkistointi noin yleensä.
Viva las Manzanas!
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Sinullahan taisi olla iMac G5 käytössä? Joten ympäristö on OSX. En tosin päässyt jyvälle tuosta, miksi Word ei hyväksy oletussähköpostiohjelmaasi. Voitko tarkentaa?
Tarkoitit vissiin tuolla osoitteiden lisäämisellä siis sähköpostitilien / osoitteiden lisäämistä, etkä siis esim. kavereiden osoitteiden lisäämistä?
Tarkoitit vissiin tuolla osoitteiden lisäämisellä siis sähköpostitilien / osoitteiden lisäämistä, etkä siis esim. kavereiden osoitteiden lisäämistä?
-
Totta, käytössä on 10.4.4 ja viimeisin Word. Ongelmana on siis, että voin kyllä valita Thunderbirdin oletusmailiksi, mutta Word ei lähetä sen kautta jotain kirjoittamaani failia as attach. Jos oletusmailina on Eudora tai Thunderbird, niin kun valitsen File / send valinnat on sitten as attach ja joku muu. Thunderbirdin tapuksessa ko. valinta pysyy harmaana, muilla kahdella se on aktiivi.
Vielä Mailista, minä en ole löytänyt siitä "kuittaus" -valintaa, Thunderbirdissä se on. Eli saan tiedon lähettämäni viestin perillemenosta.
Onnistuinko selittämään paremmin.
9 aikana käytin Netscapea, 4.6 muistelen.
Vielä Mailista, minä en ole löytänyt siitä "kuittaus" -valintaa, Thunderbirdissä se on. Eli saan tiedon lähettämäni viestin perillemenosta.
Onnistuinko selittämään paremmin.
9 aikana käytin Netscapea, 4.6 muistelen.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Eikö tuon voisi helpoimmin kiertää sillä, että vedät sen liitetiedoston sähköpostiviestisi ikkunaan suoraan?
-
Mutta kun Wordissa on toiminne, että siitä aukeaa mailin lähete, jossa on liite valmiina. Lisään vain osoitetiedot ja muun mahdollisen tekstin. Kaikki muut tavat ovat vaivalloisempia, ainakin jos ymmärsin viestisi oikein.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Kuulostaa enemmän Word -ongelmalta kuin ukkoslintu- tai ylipäätään mail -ongelmalta.
Mailissa ei tosiaan taida olla tuota Mozillan käyttämää return receipts -toimintoa. Tosin itse en sitä kyllä edes kaipaa. Tuskin tuo kovin luotettavakaan on, jos/kun vastaanottaja on blokannut kaikki kuittaukset omassa mailissaan. Itsellä ainakin tuo "never send receipts" (tjsp) oli aina ruksattuna.
Mailissa ei tosiaan taida olla tuota Mozillan käyttämää return receipts -toimintoa. Tosin itse en sitä kyllä edes kaipaa. Tuskin tuo kovin luotettavakaan on, jos/kun vastaanottaja on blokannut kaikki kuittaukset omassa mailissaan. Itsellä ainakin tuo "never send receipts" (tjsp) oli aina ruksattuna.
Viva las Manzanas!
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka