eli mulla on tälläiset kuulokkeet http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... arjestelma
joista siis lähtee macbookin kuulokeliitännästä ääni kuulokkeiden telakointi asemaan. eli aina kun siirtää macbookkia johonkinpäin, niin joutuu irrottamaan tuon johdon (jolloin luonnollisesti myös ääni katoaa kuulokkeista). Siistpä kysyn, että onko minkäänlaista laitetta olemassa jolla saisin siirrettyä esim bluetoothilla äänen johonkin boksiin ja siitä boksista sitten otettua langallisesti tuon äänen noiden kuulokkeiden telakointiasemaan?
kiitos!
Viimeksi muokannut Anniel, 18.7.2013 klo 14.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Otsikon hienosäätöä
Äänenlaatu saattaa ottaa vähän osumaa mutta se on se mukavuuden hinta. Eipä siitä koneen kuulokeliitännästä toisaalta muutenkaan mitään huippusoundia tule. Toinen vaihtoehto on Airport Express ja käyttää Airplayta.
jumantsukka! tuon airplayn oon unohtanu ihan täysin ! sehän voisi olla vastaus rukouksiin tässä vaiheessa. onkos macbook pro early 2011 A2DP yhteensopiva?
Viimeksi muokannut kotitonttu, 18.7.2013 klo 15.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tarttisin saada vain tuon kuulokeportin vapaaksi tästä kannettavasti ettei aina joutuisi varomaan sitä. Onko kannattavaa ostaa tuo airport express 97€? ja pystyykö siinä ottamaan käyttöön ainoastaan tuon äänen siirron? en haluaisi ottaa riskiä ja alkaa osteleen mitään paskoja belkkineitä, jos ne ei sitte toimikkaa kunnolla nii saa juosta kauppaan ja käydä sittenki hakemassa sen expressin fiiliksiä kellään?
hyödyttääkös tuo mitään, kun airport utilityllä laitoin että "liity langattomaan verkkoon" ja nyt purkissa palaa vihree valo? onk ose nyt niinku repeatterina?
Jos liityit sillä olemassaolevaan verkkoosi, pitäisi laite olla nyt esim. iTunesin kautta näkyvissä. Tosin jos liityit vaikka naapurisi verkkoon, niin sitten tietenkään ei…
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
ihan omaan verkkoon olen liittynyt mutta tuo äänenoisto on niin pitkällä viiveellä, että se on käyttökelvoton..ajattelin että jos saisi siitä edes jotain hyötyä tekemällä siitä tukiaseman...
Minkälaisessa käytössä tuo APE sinulla on Kotitonttu? Eihän tuo viive musiikin kuunteluun voi vaikuttaa? Ja jos taas videon kanssa käytät tuota, niin eikös OS X ja iOS osaa itse automaattisesti säätää äänen ja kuvan synkkaan?
Tuossa kuvan ja äänen synkronoinnissa on tietysti se ongelma, että painaessa tauko nappia, jatkuu ohjelma vielä pari sekuntia ennen pysähtymistä. Ei ole itseäni tuo haitannut.
kyseessä siis macbook pro early 2011 ja siitä lähtee airplayna äänet APE:en ja apeen on kiinnitetty langattoman sennheiser RS180 kuulokkeet.....viive on tosiaan kahden sekunnin luokkaa...en tiedä pitääkö tehdä jotain lisäsäätöjä, että osx tajuaisi sitä synkata(mountain lioni on muuten käyttis). olen vaan mennyt ääniasetuksiin ja laittanu ulosmenevän äänen käyttämään tuota airplayta. muuta en ole tehnny....tuo olisi kyllä hieno homma jos sen OSX:n saisi itse tekemään tuota säätöä äänen jälkeenjäämiselle
Ei pysty. Ja mieti miten epämukavaa on puhua toisen kanssa videopuhelua, jossa on 2 sekunnin viive?
Tuo mainittu äänen tahdistus kuvan kanssa ei siis todellakaan poista viivettä äänestä, vaan se viivästää videon toistoa niin että se toistuu äänen kanssa oikea-aikaisesti.
no ohan seny aivan kauheeta puhua jonku kaa jos ääni tulee 2 sec myöhässä videosta...onkohan tämä ongelma olemassa kaikissa vastaavissa laitteissa? että viive on myös näissä blueooth tuotteissa esim: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... -audiovast
Kai niissä aina jonkinlainen viive on, varsinkin kun käytössäsi on jo langattomat kuulokkeet joissa itsessäänkin on jo pieni viive. Mutta kokeilemalla se selviää. Jos haluaa äänenlaatua niin nuo halvat bluetooth-vehkeet kannattaa varmaan unohtaa.
kuulokkeiden osalta ei oo minkäänlaista viivettä. tällä hetkellä mulla on siis nuo langattomat kuulokkeet liitettynä suoaan kuulokeporttini ja toimii ku unelma...
Et ehkä huomaa, mutta kyllä se langattomuus siihen varmasti jonkinlaisen viiveen aiheuttaa. Sitten kun lisäät ketjuun toisen langattoman siirtopätkän niin viiveet yhteensä saattaa olla huomattavissa vaikkei laitteissa yksittäin olisikaan huomattavaa viivettä.