Home Design 3D -tyylistä ohjelmaa Macille?
-
Home Design 3D -tyylistä ohjelmaa Macille?
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Onkohan macille olemassa mitään vastaavanlaista ? Sketchupit sun muut tietysti kävisi, mutta niiden käyttö (minun tapauksessani) on 1000x hitaampaa kuin tuollaisen. Eli todella simppeli ohjelma hakusessa, tarkoitus on vain mallintaa sisustusta.
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: Home Design 3D -tyylistä ohjelmaa Macille?
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Voin vaikka pistellä neuvoja, jos kysymyksiä ilmenee...
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
-
Mulla jäi nimenomaan Sketchupin käyttö pintamateriaaleista kiinni. En saanut niitä "istumaan" eli olivat aina liian "zoomattuja" Selkeneekö tuosta mitä tarkoitan ? Eli meni niinkuin pikseleiksi. Lisäksi en päässyt edes tuon Home Designin tyyliseen realistisuuteen vaan kamat jää aina sarjakuvamaisiksijt.syrja kirjoitti:Ja Sketchuppiin voit tuoda minkä tahansa pintamateriaalin, jos vain löydät siitä hyvälaatuisen kuvan suoraan edestäpäin. Itse olen käyttänyt oikeita tapetteja, tauluja, kankaita, laatoituksia, panelointia jne. tuossa omassa mallinnuksessani..

Olisi siinä jotain muutakin, esim. pyöristyksiä tehdessä joka toinen oli pyöreä ja välillä taas Sketchup teki kulman vektoriksi eli lyhyistä viivoista ja tietysti välissä yhdistymispiste, vaikka tein kaikki kulmat samalla tavalla.
Käytössäni on vain ilmaisversio. Sitten kun osaan käyttää tuota täydellisesti niin harkitsen täyden ostoa. Viime käyttökerrasta on kuukausi aikaa ja silloin into tyrehtyi jonkin ominaisuuden puutteeseen (olisi pitänyt ostaa koko versio). Samoin DWG:tä en saanut importattua tuohon, olisi pohja valmiina dwg muodossa.
-
Viesti Kirjoittaja klany »
itse olen käyttänyt Kerkythea:a realistisuuden hakemiseen, on ilmainen ja tekee ihan hyvää jälkeä. Turnoff:eina on, että pyörii X11 päällä ja käyttöliittymä on suoraan Mordorista tai jostain vielä syvemmältä...
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
http://www.sweethome3d.com/index.jsp
Joskus nopeasti suunnittelin tuolla jotain: https://dl.dropboxusercontent.com/u/583 ... kamppa.png
-
Kokeillaan, näyttää meinaa siltä mitä tässä hainkin. Saako tuohon lisättyä omia tekstuureja ? EDIT: Ilmeisesti saa, mutta pitääkö nuo kaikki "lisäosat" myös ladata ?richidi kirjoitti:Heitän tällaisen vaihtoehdon vielä. Ei todellakaan mikään pro-softa. Helppo kyllä tehdä, mutta jälki on mitä on.
http://www.sweethome3d.com/index.jsp
Joskus nopeasti suunnittelin tuolla jotain: https://dl.dropboxusercontent.com/u/583 ... kamppa.png
Mites näissä sitten tapahtuu tuo tekstuurien laitto; pistetäänkö ne jo Sketchupissa vai vasta tuossa renderöinti-softassa ? Mikä on X11 ? Ja miten vaikea tuota on käyttää jos ei ole koskaan käyttänyt ainuttakaan renderöinti softaa ?klany kirjoitti:sketchup tosiaan tarvitsee jonkun ulkopuolisen renderöintisoftan, jos haluaa vähänkään realistisuutta mukaan kuvioihin.
itse olen käyttänyt Kerkythea:a realistisuuden hakemiseen, on ilmainen ja tekee ihan hyvää jälkeä. Turnoff:eina on, että pyörii X11 päällä ja käyttöliittymä on suoraan Mordorista tai jostain vielä syvemmältä...
-
http://en.wikipedia.org/wiki/X11.app
Textuurit onnistuu lisäämään Sketchupissa juu,
mutta näyttäis että Kerkythean hommaaminen on pienen salapoliisityön takana, kun sivut tuntuvan olevan alhaalla ja ilman material pack:eja on vähän ankeaa. Varmaan jostain löytyy vielä ohjelma ja materiaalit, jos jaksaa tarpeeksi etsiä.
Onhan noita muitakin vaihtoehtoja, mutta tuo kerkythea taitaa olla ainoa ilmainen ja käyttämisen helppous on sitten sen mukaista, eli kohtuu haastavaa.
-

Takaisin Sketchuppiin siis.
-
Twilight voisi olla ehkä tutustumisen arvoinen, toimii plugarina Sketchupin sisällä ja on siitä halvemmasta päästä..
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
http://www.belightsoft.com/products/liv ... erview.php
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
Realismi syntyy vasta renreröintivaiheessa. Siihen ei hirveästi voi vaikuttaa. Asetukset pitää laittaa "täysille" jotta toivottu vaikutelma syntyy. Minulla ei enää ole tuota käytössä, eli en muista tarkemmin.Vklnuppi kirjoitti:Sweethome3D:stä ehdin jo innostua ja ohjelmahan on todella simppeli käyttää. Tosin en saanut silläkään aikaan edes kohtalaista realismia
Textuureita voi lisätä, eikä lisäosia välttämättä tarvi. En ainakaan itse semmoisia käyttänyt.
-
Saako tuossa jaettua seinää eri alueisiin eli onnistuu boordit ja tehostekohdat ?kallekilponen kirjoitti:Live Interior 3D on myös ihan pätevä sisustussuunnittelusofta:
-
Viesti Kirjoittaja jra72 »
Asiasta mitään tietämättäkin löysin noin minuutissa sekä maininnan että saa ja esimerkkikuvankin.Vklnuppi kirjoitti:Saako tuossa jaettua seinää eri alueisiin eli onnistuu boordit ja tehostekohdat ?kallekilponen kirjoitti:Live Interior 3D on myös ihan pätevä sisustussuunnittelusofta:
-
Vaikka vihkiydyin asiaan, minulle jäi epäselväksi koskiko se vain Pro versiota ? Kuvissa kyllä oli välitilat jne.jra72 kirjoitti:Asiasta mitään tietämättäkin löysin noin minuutissa sekä maininnan että saa ja esimerkkikuvankin.Vklnuppi kirjoitti:Saako tuossa jaettua seinää eri alueisiin eli onnistuu boordit ja tehostekohdat ?kallekilponen kirjoitti:Live Interior 3D on myös ihan pätevä sisustussuunnittelusofta:
-
Viesti Kirjoittaja jra72 »
Mulle jäi mielikuva että vain Pro.Vklnuppi kirjoitti:Vaikka vihkiydyin asiaan, minulle jäi epäselväksi koskiko se vain Pro versiota ? Kuvissa kyllä oli välitilat jne.jra72 kirjoitti:Asiasta mitään tietämättäkin löysin noin minuutissa sekä maininnan että saa ja esimerkkikuvankin.Vklnuppi kirjoitti:Saako tuossa jaettua seinää eri alueisiin eli onnistuu boordit ja tehostekohdat ?kallekilponen kirjoitti:Live Interior 3D on myös ihan pätevä sisustussuunnittelusofta:
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
on nyt tarjouksessa mupromossa puoleen hintaan tämän viikonlopun. https://deals.macupdate.com/
-
Kiitoksia tästä, tuo tuli otettua käyttöön. Osaako joku sanoa, miten tässä on tarkoitus tehdä tuo seinien ja lattioiden jakaminen osiin ? Eli jos haluan maalata vaikka puolet seinästä värillä A ja toisen puolen värillä B. Saako seinän jotenkin jaettua osiin vai onko ideana tehdä noita "paneeleita" päälle eri värillä. Paneelien koko sinänsä on täysin muokattavissa, mutta mikähän on oikeaoppinen tapa ?Fixx kirjoitti:Live Interior 3D Pro
on nyt tarjouksessa mupromossa puoleen hintaan tämän viikonlopun. https://deals.macupdate.com/
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Olen ammatiltani rakennusterveysasiantuntija ja joskus kun piirustuksia ei toimiteta minulle ajoissa taikka kun ei viitsisi alkuperäisiin sotkea merkintöjä, olisi joku "raaka" skissi tuollaisista pohjakuvista ihan riittävä. Käytännössä siis riittäisi, kun olisi vaikkapa pohjakuva mittoineen ja siihen saisi lisättyä jotain (vaikka valmiitakin) symboleita ja jotain etäisyyksiä esim. nurkista tai muista kiinnepisteistä.
En siis tarvitse mitään sisustussoftaa

-
Kuulostaa ihan Sketchup hommalta.Spacelord kirjoitti:Vähän asiaan ehkä liittymättömästi, mutta onko jotain nopeahkoa softaa, jolla voisi tehdä rakennusten pohjakuvia?...
http://www.sketchup.com/
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
-
Viesti Kirjoittaja jiik »
www.draftsight.comSpacelord kirjoitti:Vähän asiaan ehkä liittymättömästi, mutta onko jotain nopeahkoa softaa, jolla voisi tehdä rakennusten pohjakuvia?
Olen ammatiltani rakennusterveysasiantuntija ja joskus kun piirustuksia ei toimiteta minulle ajoissa taikka kun ei viitsisi alkuperäisiin sotkea merkintöjä, olisi joku "raaka" skissi tuollaisista pohjakuvista ihan riittävä. Käytännössä siis riittäisi, kun olisi vaikkapa pohjakuva mittoineen ja siihen saisi lisättyä jotain (vaikka valmiitakin) symboleita ja jotain etäisyyksiä esim. nurkista tai muista kiinnepisteistä.
Kyseessä on ilmainen AutoCAD-klooni, joten käyttöliittymä sen mukainen. Mutta jos AutoCAD on hanskassa, niin tällä pitäisi syntyä. On päivittäisessä käytössä meidän arkkitehtitoimistossa (tjoo toimisto käyttää Archicadia muuten, parillta AutoCAD LT -lisenssillä höystettynä, Draftsight on mukana lähinnä kuriositeetin vuoksi, mutta todettu toimivaksi).
- Siemens-Neste Oyj
-
Viesti Kirjoittaja jiik »
www.maxwellrender.comVklnuppi kirjoitti:Sweethome3D:stä ehdin jo innostua ja ohjelmahan on todella simppeli käyttää. Tosin en saanut silläkään aikaan edes kohtalaista realismia ja lisäksi tässäkään ei pysty jakamaan seinää osiin vaakasuunnassa eli boordien jne. tekeminen ei onnistuLattian jakamista en pettymykseltä ehtinyt edes koittaa.
Takaisin Sketchuppiin siis.
Maxwellistä on olemassa 75 euron Sketchup-versio, jolla saa kyllä hienoa jälkeä aikaiseksi. Valot käyttäytyvät kuten oikeassa elämässä, joten niiden kanssa pusaaminen on helpottunut tuntuvasti verrattuna perinteisiin renderöintisoftiin. Tämän hetkinen versio Maxwellistä ei tue näytönohjainkiihdytettyä laskentaa enkä muista/jaksanut ottaa selvää näinkö kolmosversio näin tekisi. Jktp kolmoseen saa päivittää ilmaiseksi, jos nyt ostaa kakkosversion.
- Siemens-Neste Oyj
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Meikä kun ei ole arkkari itse, vaan dippainssi ja kun CADin käyttö on jäänyt koko elämän aikana (toistaiseksi, mutta ensi kuussa pitäisi aloittaa CAD-etäkurssi) pelkän todella rupuisen Solid Edgen käyttöön, niin eipä ole tuo hanskassa ns. yhtään. Onko tuollaisia kuvailemiani softia muuten olemassa iPadille?jiik kirjoitti:http://www.draftsight.comSpacelord kirjoitti:Vähän asiaan ehkä liittymättömästi, mutta onko jotain nopeahkoa softaa, jolla voisi tehdä rakennusten pohjakuvia?
Kyseessä on ilmainen AutoCAD-klooni, joten käyttöliittymä sen mukainen. Mutta jos AutoCAD on hanskassa, niin tällä pitäisi syntyä. On päivittäisessä käytössä meidän arkkitehtitoimistossa (tjoo toimisto käyttää Archicadia muuten, parillta AutoCAD LT -lisenssillä höystettynä, Draftsight on mukana lähinnä kuriositeetin vuoksi, mutta todettu toimivaksi).
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
AutoCAD 360 (entinen AutoCAD WS). Toimii kylläkin tiedostojen osalta pilvessä, joten vaatii kirjautumisen. On kuitenkin perusmuodossaan ilmainen.Spacelord kirjoitti:Onko tuollaisia kuvailemiani softia muuten olemassa iPadille?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka