Olen samoilla linjoilla kanssasi, mulla ei ole minkäänlaisia ongelmia ylläpidon kanssa... hoitavat hommansa erinomaisesti 8)carrbon kirjoitti: Olenko se vain minä, vai onko täällä katkeruutta aistittavissa ilmassa? Ei hompun mode-linjassa voi olla kenellekään yhteiskuntakelpoiselle mitään ongelmaa.. Kyllähän hateykin on vielä täällä
Räksyn räksyn! Eli moderaatio-elimen tempauksien ihmettelyä
-
Re: Näytä valokuvasi - Catch the moment
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
En. Toiset ei vain yksinkertaisesti kanna kaunaa Hompulle jostain vanhasta asiasta.iPadi kirjoitti:Yrität tolla viestillä mielistellä modeja jotta pääsisit itse sellaiseksi? Cittis puhuu täyttä asiaa!tuomaril kirjoitti:Älä valita, ja liioittele asiaa. Hyvin minäkin olen täällä lorvinut jo 1,5 vuotta vaikka olen kirjoitellut tänne mitä sattuu aina välillä.Citruuna kirjoitti:Alusta asti tuntui, että tämä ylimoderoitu HO ei ole mua vartan, ja niinhän se sitten tuntui olevankin...prkl ku mua ei komennella, ei varsinkaan niin että tietyllä ryhmällä on oikeus tehdä mitä vaan ja vastailla ihan mitä vaan ja ihan miten itse haluaa. Mutta oli kiva tavata mukavia ihmisiä, vaikkakin vain hetken aikaa
Itse en kyllä lähde mihinkään, koska täällä on jopa järkeviä rivijäseniä, huom. rivijäseniä.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Enkä ole.carrbon kirjoitti:.... Kyllähän hateykin on vielä täällä

Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Heips Citruuna!Citruuna kirjoitti:...prkl ku mua ei komennella, ei varsinkaan niin että tietyllä ryhmällä on oikeus tehdä mitä vaan ja vastailla ihan mitä vaan ja ihan miten itse haluaa..
Kirjoitteluasi enempää arvioimatta kirjoitan räksyn minäkin..
Ei kai tää Homppu ollut lopulta minunkaan paikkani, vaikka täällä edelleen notkun ajoittain. Vuosia foorumia seuranneena olen saanut täältä hyviä neuvoja tietäjiltä ja myös joistain heistä ystäviä, joita häiriköin melko säännöllisesti edelleen kaikin tavoin..

Moderointi on muuttunut vuosien myötä, joillakin hompuilla tuntuu tosiaan olevan erityisoikeuksia kirjoittelun suhteen, olipa ketju sitten mikä hyvänsä ja oli tuo sitten terapiakirjoittelua tai mitä lie.. mutta kukapa meistäkään nyt ystäviään julkisesti ruotisi?!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Meidän on varmasti hyvä muistaa, että tää on sittenkin vain tietsikka-foorumi, joka on muokkautunut pienen ystäväpiirin kaltaiseksi, ja näät elämää suuremmat asiat on kuitenkin täällä näytön toisella puolella, eiköstä vain?! Ni !
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Lämpöisiä elokuun öitä kaikille tänne Homppuun!
terkuin,
kuriton
..ja nyt on mentävä iloseen taas maalisutia heiluttelemaan tuonne ulos aurinkoon!

-
Re: Räksyn räksyn! Eli moderaatio-elimen tempauksien ihmette
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Tuolla ketjussa muutama henkilö on mennyt ohi aiheen, mutta mitä tekee moderaattorit? Ei mitään, paitsi sulkee raporttini, jonka laitoin tosta kejusta.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Kiitos että laitoit ilmoituksen asiasata, ketjua on tarkasteltu, eikä havaittu aihetta enempään.iPadi kirjoitti:http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... &p=1431751
Tuolla ketjussa muutama henkilö on mennyt ohi aiheen, mutta mitä tekee moderaattorit? Ei mitään, paitsi sulkee raporttini, jonka laitoin tosta kejusta.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
amanita kirjoitti:Kiitos että laitoit ilmoituksen asiasata, ketjua on tarkasteltu, eikä havaittu aihetta enempään.iPadi kirjoitti:http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... &p=1431751

Siis mä ymmärsin että asiaketjut ei ole mitään offareja.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Minä sen tein, suljin ilmoituksen jolle en katsonut olevan isompaa merkitystä foorumin toiminnoille. Ketju etenee omalla painollaan ihan hyvin.amanita kirjoitti:Kiitos että laitoit ilmoituksen asiasata, ketjua on tarkasteltu, eikä havaittu aihetta enempään.iPadi kirjoitti:http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... &p=1431751
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Olisihan siellä voinut vaihtaa siivousvinkkejäkin ja muuta vastaavaa. Mielestäni hompun baari topic on turhempi, koska sinne mahtuisi myös 1/10-Offarin viesteistä. Yhdessä Siivouksen ja puhtaanapidon kanssa se olisi jo 2/10-Offarin viesteistä. Puhtaana pito on muutakin kuin suihkussa käyminen, siivoaminen yms. Toisaalta onhan onneksi http://www.martat.fiKain kirjoitti:Sinne olisi hyvinkin mahtunut 1/10-Offarin viesteistä.jjpeltola kirjoitti:Kuka tuhosi peseytyminen ja puhtaanapitoketju -ketjun? Miksi?
PS. En halunnut perustaa uutta ketjua, vaikkei tämänkään otsikko ihan asiallinen ole.
- Menen suihkuun
- Tulin suihkusta
- Vois mennä suihkuun
- Olen suihkussa
- Jotakin suihkussa
E: JA KAIKKIA VARMAAN KIINNOSTAA MITÄ TEEN SUIHKUSSA.
HYVÄT IHMISET POSTATKAA LISÄÄ SUIHKUKÄYNTEJÄNNE!!!
Onko siis ongelmaa pyöriä useammassa foorumissa? Ei, mutta olisi käytännöllisempää, jos voisi käydä vain yhdessä foorumissa. Tämä on kuin etukortit lompakossa. Minulla on ainakin liikaa etukortteja, mutta käyttämiäni foorumeita on enemmän. Känni topic löytyy jopa Suomen vakavamieliset ja Suomen raittiusjärjestön foorumilta, mutta siivouksesta puhutaan vain martoissa. Monesti myös keskustelut karkaa ihan muuhun mitä alkuperäinen aihe oli.
-
Re: jOBS
Viesti Kirjoittaja applerules! »
? Mielestäni ihan asiallinen viesti, jossa kirjoittaja ilmaisee mielipiteensä edellistä kirjoittajaa kohtaan.amanita kirjoitti:
Pelkkä +1 ja hymiö ei ole tarpeellinen kommentti mihinkään viestiin, poistettu, kuten housuviestitkin täysin aiheeseen liittymättömänä.
Kannattanee miettiä tuokio ennen lähetä-namiskan painamista. Kiitos.
Syy: Viestit yhdistetty asianmukaiseen ketjuun.
-
Re: jOBS
Viesti Kirjoittaja Paapaa »
Eriävä mielipide. Keskusteluryhmässä pitää keskustella, eikä vain äänestää kommenttien puolesta tai vastaan. +1 ei anna yhtään mitään lisäarvoa keskusteluun. Siihen tarvitaan sanoja ja perusteluja.applerules! kirjoitti:? Mielestäni ihan asiallinen viesti, jossa kirjoittaja ilmaisee mielipiteensä edellistä kirjoittajaa kohtaan.
-
Viesti Kirjoittaja klany »
http://hopeinenomena.net/ohjeetVältä tyhjänpäiväisiä viestejä. Jos viestin sisältönä on pelkkä hymiö, se joutuu aika herkästi poistettavien listalle.
Kannattais lukea ohjeet ennen avautumista
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Oma kappaleensa on tuo kaupustelufoorumin pilkuntarkka ohjeistus ja tarkkailu. Kukaan ei toki halua tulla huijatuksi, mutta tuossakin on mopo keulinut pahasti. Itse en kuvittelisikaan myyväni mitään täällä.
Tänään sain sitten modelta yksityisviestillä kehotuksen muuttaa allekirjoitukseni fontin isoista kirjaimista pieniin. Haloo - onko tämä todellakin mielekästä toimintaa oletettavasti aikuisille ihmisille? Edes foorumin viralliset ohjeet eivät allekirjoituksen kohdalla puhu mitään isoista kirjaimista:
http://hopeinenomena.net/ohjeet#allekirjoitus-ohjeet
Voi hyvänen aika.
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
En nyt tiedä mitä foorumia olet selaillut ja päätynyt tällaiseen johtopäätökseen. Itse en ole ainakaan kokenut mitään näin negatiivista täällä. Pilkunviilaus on tosin yleistä moderaattorien keskuudessa mutta en koe sitä lainkaan häiritseväksi.ER kirjoitti:Olen aika pitkään ihmetellyt ja naureskellut tämän foorumin pikkutarkkaa ja vallasta huumautunutta moderointilinjaa. Puututaan jopa kielioppiin ja sanojen kirjoitusasuun. En sano tai ajattele, että huonoa tekstiä olisi mukava lukea, mutta eihän se kielipoliisius nyt voi herran jestas olla moderaattorin toimenkuvana!
Oma kappaleensa on tuo kaupustelufoorumin pilkuntarkka ohjeistus ja tarkkailu. Kukaan ei toki halua tulla huijatuksi, mutta tuossakin on mopo keulinut pahasti. Itse en kuvittelisikaan myyväni mitään täällä.
Tänään sain sitten modelta yksityisviestillä kehotuksen muuttaa allekirjoitukseni fontin isoista kirjaimista pieniin. Haloo - onko tämä todellakin mielekästä toimintaa oletettavasti aikuisille ihmisille? Edes foorumin viralliset ohjeet eivät allekirjoituksen kohdalla puhu mitään isoista kirjaimista:
http://hopeinenomena.net/ohjeet#allekirjoitus-ohjeet
Voi hyvänen aika.
Myyntiosiossa kaupustelukin on helppoa kunhan lukee ohjeet huolella. Ei siinäkään mitään ongelmia.
-
- Ylläpitäjä
Moderaattorin toimenkuva on laaja, ja siihen sisältyy kunkin persoonan, osaamisen, viitsimisen ja ehtimisen mukaan erilaisia asioita.ER kirjoitti:Olen aika pitkään ihmetellyt ja naureskellut tämän foorumin pikkutarkkaa ja vallasta huumautunutta moderointilinjaa....
Koska foorumin ydin koskee Applen tuotteisiin liittyviä kysymyksiä, pohdintoja ja vastauksia, ja koska nuo kyseiset laitteet sinänsä ovat ulkoisestikin tyylikkäitä ja useimpien silmää miellyttäviä, on oman mode-historiani alusta alkaen ollut selvää ja aiempien moderaattoreiden ohjeistamaa pitää foorumin yleiskuva mahdollisimman selkeänä, helposti luettavana ja jopa kernaasti tyylikkäänäkin.
Ei jokainen moderaattori ehdi tai ole kiinnostunut korjaamaan havaittuja tyylivirheitä, mutta en ymmärrä, että asiasta kiinnostuneita ja toimeen ryhtyviä moderaattoreita moititaan, saati ihmetellään. Osaltani pidän jopa kunnia-asiana, että tyylikkäiden laitteiden suomenkielinen keskustelufoorumi on ulkoasultaankin mahdollisimman tyylikäs, että otsikoiden oikeinkirjoitus ja laitteiden nimet ovat kohdallaan. Toivoisin yleisesti rapistuneeseen oikeinkirjoitukseen kiinnitettävän huomiota kaikkialla netissä, koska myös täältä löytyvät he, joilla noita ongelmia aiheen tiimoilla havaittavasti on. Jos jokapäiväisessä nettiympäristössä vain harvakseltaan törmää oikeinkirjoitettuun suomen kieleen, jatkuu tuo epätoivottu rapistuminen entisestään.
Kyllä tietokoneaiheinen foorumi voi oikein hyvin osaltaan ja jaksajien toimesta pitää oikeinkirjoituksenkin lippua korkealla, johan selkeä kysymyksenasettelu ja oikeinkirjoitettu teksti houkuttaa sekä lukemaan, että vastaamaankin paljon paremmin, kuin muutamankin lukukerran vaativa teksti.
Ihan jokaista yleiseen selkeyteen liittyvää seikkaa emme ole tulleet kirjanneeksi, vaan tilanteen niin vaatiessa olemme joko korjanneet asian suoraan viestissä tai sen otsikossa, tai sitten huomauttaneet kirjoittajalle yksityisesti. Isokirjaiminen teksti on tässä yhteydessä täällä yhdistetty "huutamiseen", ja on se myös tulkittu yleisen selkeyden nimessä häiritseväksi, joten asiasta on aina havaitessa huomautettu. Yleensä ja lähes aina asiaan on suhtauduttu ymmärryksellä, jota toivon aktiivijäsen ER:ltäkin tämän luettuaan.
Kauppa-alueen moderointi on elänyt monta vaihetta, nyt olemme toistaiseksi valinneet tiukan ja varmaankin nipotukseltakin ajoittain tuntuvan linjan. Oletko tullut ajatelleeksi, että tuo linja saattaa pitää ison joukon koijareita ja huijareita kaukana, enkä ymmärrä laisinkaan, mikä vaikeus normiälyisellä on laatia kauppa-alueiden yläpuolella olevien malliesimerkkilinkkien ohjaamana ilmoitus siten, että sinne ei ole tarvis tulla kyselemään ylläpidon toimesta mitään.
Arvostamme suuresti asiallisia kommentteja moderoinnin suhteen, eikä ER:n viesti poikkea sellaisesta.
Aina on parantamisen varaa, ja totta kai ylläpidon puolella pohdimme tarpeen vaatiessa tässäkin esille tulleita seikkoja.
Kiitos viestistäsi ja mukavaa viikonloppua!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Syy: Lainaus lisätty
-
- Ylläpitäjä
(Boldaus edellisessä lainauksessa on omani.)sigfrid kirjoitti: Kiitoksia vastauksesta. Tilanne ohi. Vedin levyn sileäksi ja palautin TM backupista. Onpa muuten viimeisten kokemusten perusteella vaikea saada apua/vinkkejä tällä foralla. Edes Kilponen/modet eivät ole vaivautuneet vastaamaan
Moinen kommentti osui silmääni tuolta eräästä ketjusta. Hyvä että ongelma ratkesi. Meitä moderaattoreita kohtaan osoitettuun kommenttiin haluaisin kuitenkin sanoa sanasen.
On virhekäsitys, että moderaattori Hopeisessa Omenassa olisi ja häneltä vaadittaisiin ennen kaikkea laajaa yleistietäjyyttä kaikenlaisissa Applen laitteisiin liittyvissä asioissa ja ongelmissa. Näin ei asianlaita ole, erityisesti ja varsinkaan mitä itseeni tulee. "Perus-moderaattori" on ensisijassa kaikkinaisesta yleisestä järjestyksestä huolehtija, joka tarpeen vaatiessa mm. siirtelee, yhdistelee, jakaa ja poistaakin niin ketjuja kuin viestejäkin, huomauttaa asiattomuuksista ja auttaa jäsenistöä foorumin käytäntöjen kanssa milloin yv:n kautta, milloin sähköpostitsekin.
Meillä on ollut onni saada moderaattoreiksi henkilöitä, joiden laaja-alaisuus ja osaaminen juurikin foorumin aiheen piirissä on suurta, mutta hekään eivät mitenkään aina ehdi neuvomaan. Oma tietämykseni on äärimmäisen rajallista näiden laitteiden suhteen, mutta perussiivoojana olen täällä lähinnä toiminutkin, kun aikoinaan hommaan kutsuttaessa ei aiheesta kiinnostuneisuuden, aktiivisuuden ja normijärkisyyden lisäksi kummempia vaadittu.
Meidän parhaimmatkaan osaaja-moderaattorimme eivät käsittääkseni hekään pysty aivan kaikissa ongelmissa auttamaan, joten vaivautumisen puutteesta moderaattoreita moittiminen tuntuu vähintäänkin epäoikeudenmukaiselta.
Ylläpitoporukka ehtimisensä mukaan on lisäksi jatkuvasti pohtimassa omalla alueellaan foorumin parantamiseen liittyviä asioita siten, kuin niitä eteen tulee, ja pitemmälläkin tähtäyksellä. Kokoonnumme aika ajoin fyysisestikin samaan tilaan keskustelemaan ja miettimään, miten foorumi toimisi järkevimmin ja jäsenistöä parhaiten palvellen. Aina ja loputtomasti on parannettavaa, monia muutoksia on matkan varrella jo tehtykin.
Jälleen mainitsen, että asialliset ideat Hopeisen Omenan ja moderoinninkin parantamiseksi otetaan ilolla vastaan ja niitä pohditaan, joten ylläpitoalue on kaikille avoin paikka sellaisten laatimiseen.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tähän on pakko vastata sen verran, että nykyään työkiireet vievät sen verran ison osan ajastani, etten yksinkertaisesti ehdi kuin piipahtaa hompussa päivän parin välein. Koitan kyllä käyttää käyntieni aikana vähäisen aikani mahdollisimman tehokkaasti moderointihommiin ja auttaakseni aihepiireissä, joissa voin parhaiten olla avuksi. En vaan valitettavasti ehdi perhehtyä foorumin asioihin juuri nyt samaan tapaan kuin aiemmin.sigfrid kirjoitti:Onpa muuten viimeisten kokemusten perusteella vaikea saada apua/vinkkejä tällä foralla. Edes Kilponen/modet eivät ole vaivautuneet vastaamaan[/b]
Ehkä tilanne jatkossa tasaantuu ja pääsen taas enemmän foorumille, mutta juuri nyt tilanne on tämmöinen.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja pumpernikkeli »
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Siinä "provoajan viestissä ei ollut mitään sellaista, mistä olisi kannattanut provosoitua. Lisäksi kielenkäyttösi oli tälle foorumille täysin sopimatonta.pumpernikkeli kirjoitti: Milläköhän mittarilla minun viestini olivat asiattomia, mutta provoajan viesti ei?
Näin siis ulkopuolisen tarkkailijan silmin.
-
Viesti Kirjoittaja pumpernikkeli »
Jaahas, mä näen kyllä ihan käypänä vittuiluna ja provoamisena tuollaisen hullujenhuoneeseen assosioitavan pehmustettuun huoneeseen hakeutumisen toivotuksen, mutta jokainen näköjään tyylillään.KunkkuJ kirjoitti:Siinä "provoajan viestissä ei ollut mitään sellaista, mistä olisi kannattanut provosoitua. Lisäksi kielenkäyttösi oli tälle foorumille täysin sopimatonta.
Näin siis ulkopuolisen tarkkailijan silmin.
-
Re: MYYTY: iMac 27" 2,8GHz 16GB 1TB
Viesti Kirjoittaja pallo »
Kysymyshän on varmaan luonteeltaan retorinen. Myyjä on luonnollisesti saanut tarjouksen jostain muualta, ja ihmisluonteeseensa liittyen myynyt sen - kuten 100% kaikista laitteitaan myyvistä olisi tehnyt. Jos sanktio tästä "sääntörikkomuksesta" ei seuraa tekoa, kysymyksen asettelulla ei liene mitään merkitystä. Ja mikä sanktio voi tästä olla sellainen, joka jatkossa muuttaa käytäntöä yksilön tasolla tai yleisesti, en ainakaan itse keksi sellaista.jjpeltola kirjoitti:
Mitenkäs tämä on MYYTY, kun ei ole ketjussa yhtään tarjousta?
T. P
Syy: Viestit yhdistetty, jotta jatkunut keskustelu olisi sopivammalla alueella ja ketjussa. :=)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Pyrimme opastamaan toimimaan sääntöjen mukaan, mutta jos se ei auta, niin joudutaan joudutaan laittamaan jäähylle tai antamaan porttikielto.
-
Viesti Kirjoittaja AAtte »
Tulipa mieleen heti viime tilanne missä mielestäni näin hopeisen omenan palaute - palautteen vastaanottorakenteen.ER kirjoitti:Olen aika pitkään ihmetellyt ja naureskellut tämän foorumin pikkutarkkaa ja vallasta huumautunutta moderointilinjaa.
Koko tektstit täällä http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... ead#unread
->Jasca kirjoitti:
Olisiko moderaattorilta fiksumpi lähestymistapa tiedustella asiaa käyttäjältä / -jiltä, ja tarvittaessa ehdottaa vaikka tunnusten yhdistämistä (jos onnistuu tällä alustalla)..? Ei siis ainaista kukkoilua...
amanita kirjoitti:Ei ole kukkoilua kysellä ja ihmetellä, vaan päinvastoin
Syy: Linkin osoittaman ketjun moderointiin liittynyt keskustelu siirretty tänne, minne se kuuluukin.
-
Viesti Kirjoittaja Rockster »
Teinkö jotain olennaista myymällä laitteen ilmoituksen perusteella suoraan minulle soittaneelle ostajalle? Onko kaupan ehtona jonkin sortin kommentointi palstan ilmoitukseen? Eihän siinä ole mitään järkeä.jjpeltola kirjoitti:Eihän ylläpidolla ole mitään mahdollisuuksia pakottaa noudatamaan sääntöjä.![]()
Pyrimme opastamaan toimimaan sääntöjen mukaan, mutta jos se ei auta, niin joudutaan joudutaan laittamaan jäähylle tai antamaan porttikielto.
Kaupankäynti netissä on mennyt siihen, että sähköpostin lähettäjiä ja rahamiehiä on joka tuutissa. Tingitään hinnoista ennen kuin ollaan edes päästy keskustelemaan myytävästä tavarasta tai otettu selvää asioista tarkemmin. En ikinä myisi saati ostaisi mitään ihmiseltä, jonka kanssa sovitaan kaupat ilmoituksenkommentointiosassa. Niitä kauppoja kun ei koskaan näkisi konkreettisesti syntyvän.
Kuka näitä sääntöjä tänne keksii? Kun ei näissä ole mitään järkeä.
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Palaa sivulle “Foorumin ylläpito”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka