Päätin kuitenkin isinä sijoittaa mielen rauhaan ja ostaa vast. ikään julkaistun iPhone 4s 64Gb jota tekniikan maailma ja koko internetin ”teknoseurakunta” ylisti. Niinpä kun johdatuksena vastasin soneran puolitutulle myyjälle myöntävästi 2 vuoden määräaikaiseen avioliittoon. Minä ja 4s olemme nyt kihloissa. Ikävä kyllä Elisa päätti entisenä kumppaninani olla ilkeä ja esti liittomme 3 kk ajan vedoten aiempaan määräaikaiseen suhteeseemme.
Sain sievoisella rahalla itseni vapaaksi Elisan suhtesta ja lopulta 1.8.2012 yhdyin soneran maskuliiniseen ahteriin 8)
Minä ja vähintäänkin ihana 4S oli siis minun. sama myyjä sai minut narautettu tällä välin IPod 64 isoon kaunokaiseen 3v takuulla. Bonuksena puhelin lasku nousi 30-50% kk
Tästä hyppään lähes 11 kk ihanaa yhteiselämää soneran kanssa. Suhde oli riitaisa, kumppani päätti mm nostaa useaa maksua runsain mitoin. Mutta sellasta se on miesten kanssa suhteessa.
Heinäkuun alussa sain Apple mystisestä gear tuesta päivitys viestin, jonka hyväksyin ja puhelimeni päivittyi ios 6.1.3. Tämän jälkeen välittömästi Wi-fi katosi toiminnasta muuttuen harmaaksi.
Resetoin mobiili asetukset ja hyväilin luuria, puhuin kauniita ja hopeisen omenan sivuilta luin ohjeita.
Otin yhteyttä applen tukeen 25.7.2013, joka ohjasi minut soneran teknisen tuen piiriin, josta sain ohjeet ottaa yhteyttä soneran yhteistyökumppaniin helpson tukeen, jossa teknisesti hyvin kauniin kuuloinen naisääni ehdotti että otan yhteyttä iphone tukeen, josta ohjasi minut soneran huoltoon selloon. Takuu oli juuri päättymässä 1.8. mutta kaivattiin kuittia. jota ei ollut. joten soitin minulle myyneeseen datapro firmaan josta lähetettiin spostilla tukkurin kuitti puhelimen lunastamisesta dataproolle. puhelin lähti soneralta huoltoon soneran alihankkijalle CSF huollolle. Sain 3 vrk kuluttua 30.7.2012 soiton että kyseisen laitteen takuu on päättynyt tukkurin kuitissa ilmoittaman päivänä. ”sain siis luurin aikoinaan 1.8.2012” ko laite voidaan vaihtaa vaihtolaitteeseen 293 eurolla

Pientä painetta otsalohkossa

Soitin jälleen kerran iPhonen tekniseen omaan tukeen jossa minua pyydettiin 4 kerran tekemään samat huolto toimenpiteet 39 Euron luottokortti veloitusta vastaan. Totesin joskus lukeneeni tietotekniikka ja hopeisesta omenasta jo tehneeni kaiken voitava samoin ohjein. Muistutin samalla Euroopan-laajuisesta tuotevastuusta 2 v määräajalla.
Menin kolmannen kerran Soneran pisteeseen jossa heillä oli koneella koska laite oli luovutettu minulle ja pyysin sitä paperille. Tunnin haastelun jälkeen sain laiteesta luovutus kuitin 1.8.2012. Joka jälleen mailattiin CSF huollolle.

Jatkoa seuraa..
Saanko puhelimeni toimivana takaisin, monta satasta sonera ja apple vielä veloittavat..
kuka tietää saa toimivaa apple materiaalia vuodelta 1983..
https://www.facebook.com/notes/marko-he ... 5141052386